Feice heeft nog meer prachtige horloges ![]()
Feice dress watch ![]()
Oh, en daarnaast valt het me op dat er ook best wel wat lieden rondlopen die een vraag niet als vraag zien, maar als mogelijkheid om hun eigen superioriteit te laten zien.
Dat is me wel vaker opgevallen op dit forum en één van de redenen dat ik geen regular (meer) ben.
Ach joh, dat hou je toch, op een, voor iedereen toegankelijk, forum.
Beetje het topic voor jezelf filteren en de non informatie naast je neerleggen. Heb je prima gedaan met je conclusie.
Sinds ik de link in de TS heb geopend word ik meteen ‘volgespamd’ (zoals mijn dochters dat zeggen) met ‘Lilienthal Berlin’ Google Ads. Weer eens wat anders dan de Venezianico Ads die ik hiervoor steeds kreeg. (Zie ook het Venezianico topic waar ik ongeveer dezelfde vraag heb gesteld als jij)
Ik denk dat ik ook al snap waarom ik hier in de eerste plaats op kwam (terugkomend op jouw spamverhaal).
Ik zat te kijken naar Defakto horloges en ging op zoek naar “Watches made in Germany”. Vooral omdat ik het wijzerplaatontwerp nog niet helemaal geweldig vond (hij maakt overigens wel veel inhouse).
Die zoekopdracht heb ik vrij snel gestaakt, maar op Instagram kwam dit merk ineens in de reels voorbij. Toen dacht ik dacht, hey mooi; voordeliger dan Defakto en óók Made in Germany.
Zoeken naar ervaringen met dit merk trof ik niet veel, dus toen heb ik vrijwel meteen dit topic geopend. En nu zijn we hier ![]()
We hebben nu wel in ieder geval een 100+ reacties tellend topic voor iedereen om doorheen te bladeren, die op dezelfde manier als ik zijn zoekacties doet (en dat zullen er best veel zijn)
Maar de vraag van TS is nog niet echt beantwoord. Wel veel meningen, vermoedens en minimaal onderbouwde stellingen.
OT, ik weet het ook niet, maar koop Lilienthal niet omdat ik er gewoon niets aan vind.
Verder draag ik met net zoveel draagplezier mijn Grand Seiko als mijn Baltany.
Ziet er leuk uit, maar hoe laat is het?
Mijn vermoeden is 17:20
Eerder 17:40 uur denk ik…
Je hebt je topic aangepast en daarin stond naar mijn weten eerst nog of je niet zeker wist of je dit wilde kopen. Dus die “niemand houdt je tegen” was zeker op zijn plaats….
![]()
Nee joh gekkie. Topics zijn helemaal niet aan te passen nadat ze live staan. Alleen voor een hele korte tijd (half uurtje?). Reacties van 2 uur geleden kan ik nu al niet meer wijzigen in ieder geval.
Geen idee! ![]()
(Eén wijzer: half zes.)
Hoort bij Ickler net als Archimede die maken in ieder geval hun eigen kasten, onbekend maar leuk merk.
Een beetje van dit en een beetje van dat denk ik. Maar marketing technisch leuk gepresenteerd.
Niet zo Calimero doen, maar meestal wel ja.
Seiko Casio en Citizen uitgezonderd voor mij dan.
+1!
Grappig topic. Ik zocht op de merknaam, omdat ik een ad zag voor de octomoon .Die ziet er mooi uit, op de foto. Ik vind er wel leuke modellen tussen zitten. Of het al dan niet een plakmerk is, interesseert me niet. Echt exclusieve horloges vind je immers alleen in het zeer, zeer hoge segment. De rest bestaat uit afgekeken ontwerpen en geïmporteerde onderdelen. Nou en?
Ik vind ze wat weg hebben van een kartonnen maquette met name van een Nomos
Eén van de mooiere modellen van het merk vind ik. En 39mm, dat scheelt. Want veel modellen in hun assortiment zijn fors met 42mm.
In de Octamoon zit een Miyota quartz en dat is prima spul. Plakmerk? Ik weet het niet, ik vind ze best origineel qua ontwerp.
Wat ik zie is dat ze meer bezig zijn met geld verdienen dan met het in de markt zetten van horloges die door hun met passie voor horlogerie gemaakt zijn.
Ik zou nooit overwegen er één te dragen.
Andere merken willen geen geld verdienen dan? Die doen het allemaal voor de passie? Het is zeker een meer design gericht merk met wat minder aandacht aan de tecgnische aspecten, maar daar is op zich niks mis mee. Als ze puur geld wilden printen zouden ze geen onderdelen laten maken in Duitsland en de assemblage ook uitbesteden naar het buitenland.
Ter verduidelijking: Ik zie een duidelijk verschil bij merken die me wel aanspreken. Ja natuurlijk willen die ook geld verdienen, maar dan wel door een product te vermarkten waar ze zelf vierkant achter staan.
Je klinkt trouwens een beetje verontwaardigd. Staat mijn observatie je zo tegen? Dat mag hoor, zo belangrijk is dit niet lijkt me ![]()