Waarom Lilienthal Berlin beschouwd als plakmerk?

:blush::point_up:t2:

1 like

:rofl:

Ik moest zo lachen. Het is made in germany, maar alléén de kast is aziatisch. Oh, wacht, en het uurwerk. Ik vermoed ook de band. Dat bandje doen ze er vervolgens in Duitsland aan, en presto. Made in Germany.

Het is gewoon een grutter in off the shelf ali watches die qua ontwerp tussen Daniel Wellington en Skagen in is gaan zitten. Gegeven het feit dat Skagen van de Fossil groep is zou ik dan eerder een Skagen kopen.

Alles komt voor iedereen wel uit een buitenland, Henk. Da witte gij ook.

hqdefault

Doubt. Als ze uit Duitsland komen komen ze bij een andere producent vandaan.

Dan vrees ik dat je dit topic met enige frustratie gaat lezen. Vooralsnog is het een plakmerk.

De plaatsing van die kleine seconde is zo kolderiek slecht dat m’n netvliezen er van gaan branden, maar verder is dit een vrij generiek horloge wat niet aanstootgevend is.

Je zult er geen buil aan vallen, en als jij het wilt hebben, wie ben ik dan om daar tegen in te gaan?

4 likes

Zien eruit als die van een plakmerk! En de prijs? Voor dat geld wordt er niks in Europa gemaakt… kan toch niet op?

Wat maken ze dan zelf? De kroon? Plakwerk is misschien wat oneerbiedig, omdat ze dat niet zijn, maar eigenlijk besteden ze al het werk uit. Niet echt waarbij ik denk aan horlogerie.

Je hebt gelijk.

Zo dan: Klebstoff Marke

2 likes

De banden zijn van Italiaans leer geloof ik. :wink:

1 like

Dus jij vindt de Yacht-Master II en de Deepsea challenge ok?

Eens… Maar dan moet je ook niet zo’n topic starten, want dan vraag je er wel om… :joy:

1 like

Dat komt omdat men vind dat je onder een bepaald prijsniveau geen echt horloge hebt. Hoevaak komen er wel niet topics voorbij waarbij er in de titel staat “ eindelijk eerste echte horloge gekocht “

Als je dan gaat lezen zijn dit vaak horloges met een minimale waarde van €1500 - €2000 euro. Blijkbaar is een horloge van €150 - €200 euro geen echt horloge en is het allemaal maar rotzooi en Chinese rommel die meeliften op het ontwerp van “ echte horloges “

Wie kan mij vertellen waarom dit zo is? Een horloge van €150 euro is toch net zo veel een horloge als een horloge van €2000 euro? Er zit net zo veel liefde in , er zit een uurwerk in waar men heel hard voor heeft moeten werken etc etc.

Ben geen Rolex fan maar deze 2 vind ik echt heel lelijk. Maar Omega kan er ook wat van. De Ploprof is zo’n beetje de evenknie van de Deepsea.

Sure. YM2 is de moeilijkste naast de damesmodellen. .maar de deapsea chellenge is gewoon een veel te dikke submariner.

Vind ik dus wel cool. Niet voor mij. Maar ik waardeer m wel.

Kennelijk is het voor jou belangrijk waarom mensen dit een plakmerk vinden. Je zit op het horlogeforum. Zoals je waarschijnlijk weet zitten hier veel liefhebbers van horloges. Lilienthal maakt horloges voor mensen die die dingen er leuk uit vinden zien, niet voor horlogeliefhebbers, anders hadden ze het heel anders aangepakt.

Ik vind de Ploprof een horloge met een eigen smoel. De Deepsea challenge vind ik gewoon een ultradik horloge.

Volgens de letterlijke uitleg is het geen plakwerk. Maar dit merk heeft gewoon geen eigen identiteit. Ze zeggen dat ze het horloge zelf ontwerpen, ik vermoed dat ze gewoon wat modellen van anderen pakken en deze door een ingehuurde ontwerper laten tweaken. Met andere woorden: alles wordt uitbesteed, alleen hun eigen naam wordt erop geplakt —-> plakmerk.

Een volledig plakmerk wordt in elkaar gezet in China en de eigen gegeven naam wordt erop geplakt. Dus het zit in mijn beleving ook niet ver van een echt plakmerk af.

“Laco by Lacher” stond er vroeger op.

Ik heb er nog wel een uit de jaren 40/50, met zgn. “Wehrmachtswerk”.

1 like

De Italianen vochten ook mee aan de kant van de Duitsers :sweat_smile:

1 like

Haha, tot 1943 dan.

2 likes

Hoe maak je je eigen plakmerk:

• Neem een krat Belgisch bier en drink deze op;
  • Open google.com en typ in: historical German figures.
  • Selecteer een random Duitse naam en zet er Uhren of de naam van de stad waar je een postbus adres hebt geregeld
  • Selecteer een random vector art plaatje wat er wat symmetrisch uitziet en type je Duits gevonden naam erachter in een lettertype met schreef (mag best gewoon Times New Roman zijn). Dit wordt je nieuwe logo
  • Ga op Alibaba.com wat kasten zoeken en wat wijzers en wat wijzerplaten. Of gewoon preassembled op AliExpress. Laat er je logo op drukken in zwart of wit, dat kan overal bij. Zet onderin Made in Germany.
  • Koop wat Duitse bandjes en zet die erop.
  • Maak een website (gewoon WordPress is prima) en zet hier je nieuwe horloges op. Laat ChatGPT wat kletsen over je naam en de historie erachter.
  • Prijsstelling is [Prijs Ali in bulk]*3,49. De oorspronkelijke prijs is [Prijs Ali in bulk]*8,99 (minimaal). Rond af naar bovenste x99,-.

Voorbeeld: Paul Gottlieb Nipkow. Uitvinder van de tv. Dit wordt dan Gottlieb Uhren. Je historie vertelt over Nipkow als beroemd technician en uitvinder van de tv. Je kast wordt dan natuurlijk tv vormig. Etc. Ali-inkoop: 65,- inclusief shipping en alles. Verkoopprijs: € 249,- (€ 226 met nog wat extra marge) en oorspronkelijke verkoop prijs: € 599,-

9 likes

Dit lijkt er best veel op:

Nee, die lijkt weer op wat anders.

10 likes