Waarom met meer dan 1 horloge reizen? Hierom!

Ik heb deze B&R mee op vakantie, en als totale verrassing ligt de secondenteller eraf. Heb ik ermee gezwommen? Neen! Heb ik ermee uit een helicopter gesprongen? Neen!

De activiteit?

Antropologisch museum bezoeken.

Ze ligt nu vlak, zo dat de wijzers vrij kunnen bewegen om de gangreserve leeg te laten lopen. Ben pas over 2 weken thuis dus 2 weken lang 'm gehacked laten lijkt me niet wijs.

Dit is de reden dat ik backup mee heb.

11 likes

Juist een goede reden om op locatie wat nieuws te kopen.

15 likes

Zonde.

Wat is de backup?

Advies, neem op vakantie minimaal drie horloges mee :smile: Altijd voorbereid op calamiteiten en omstandigheden

3 likes

Ik zocht een longines die ik wil maar ik kan die nergens vinden. Letterlijk nergens. Helaas pindakaas.

1 like

Omega speedmaster hb sia, edox class 1 chrono, ball spacemaster, tutima waar ik t referentienummer even niet van weet, longines admiral chrono gmt, en tissot v8 chrono…

Bijna 3 weken weg, je mot wat, he :wink:

1 like

De wijzer had altijd al moeite om op 12h terug te keren na een reset. Een horlogemaker had er in Nederland al naar gekeken omdat de hypothese was dat de wijzer los op het pennetje zat (hoe noem je dat correct?). Maar hij kreeg t ook niet voor elkaar. Het bleef wiebelen/zwabberen, ongeacht of het gereset werd met de flyback of regulier (start-stop-reset). Het idee was dat mogelijk er intern iets niet goed zit maar ik draag deze niet gigantisch vaak en de horlogemaker dacht dat dragen en voorzichtig gebruiken niet echt kwaad kon.

Gisteren na een reset kwam de wijzer terug op 9h in plaats van even voor 12. Toen op 3h. Toen op 7h. En toen, eraf.

Ik gok dan toch nog steeds dat die wijzer niet strak op de post zit, anders zou 'ie er niet afvallen.

1 like

Naar welke Longines ben je op zoek?

Dat is kut man :face_with_diagonal_mouth:

Ik heb een Rolex dus hoef ik geen backup mee.

1 like

Voor mijn omega hóef ik ook geen backup te hebben, maar waar ik nu zit is t dragen van een rolex, omega, etc letterlijk een uitnodiging voor problemen. Daarnaast, 1 horloge hebben/dragen vind ik zo saai. Verandering van spijs doet eten. Deze B&R is welhaast perfect. Flyback, gmt, center minute counter, relatief klein (43mm). Kon bijna er een zijn die geen backup nodig had maar gek genoeg vertrouwde ik m niet, en dat gevoel klopte. Mijn Tutima, bijvoorbeeld, of hamiltons, of de Ball spacemaster, zijn rock solid.

1 like

De A-7 1935 avigation monopusher. Hij is 41mm dus beetje petite naar mijn smaak, en daarom wil ik m eerst passen.

De Weems setting seconds heb ik wel gepast en ik vond die te gek maar… ik heb zat 46mm pilot modellen, en voor 5k koop ik liever, jawel, een chronograph.

1 like

Deze bedoel je?

1 like

Volgende keer een toolwatch mee, voorzien van een spacetested uurwerk, de Novonaut kan alles doostaan op je vakantie adres :wink: en hoef je geen micado met wijzers te gaan doen

Of de titanium triple GMT:

De ultieme travel companion, release date 13-10:

7 likes

Bingo.

1 like

M’n Ball spacemaster en tutima M2 zijn prima robuust :wink: de m2 is nato-approved. Volgende keer komt anders de sinn ezm10 testaf mee :wink:

1 like

Tja, daar heb je het al…
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens

Ben op vakantie in mijn 2e thuisland, Mexico. Kom er vaak en graag. Mijn vrouw is Mexicaanse. Hier tikt de klok langzamer dan in Nederland, en dat is echt geen ramp. Alleen, geen rolex omdoen in Sinaloa :wink:

1 like

Ik bedoelde het ook maar als grapje omdat je horloge letterlijk met tikken gestopt was
Groeten aan je vrouw :slightly_smiling_face:

1 like

ik zou zeggen: vlieg terug! :face_with_hand_over_mouth:

1 like