Waarom niet goedkoper?

Ik snap dat bepaalde merken juist aantrekkelijker worden naar mate de prijs stijgt. Het ‘Kijk mij nou’ gehalte wordt er alleen maar groter door. Uiteraard niet voor echte liefhebbers. Maar de meeste rolexen worden niet perse verkocht aan mensen die een typenummer uit hun hoofd weten of je precies kunnen vertellen hoe hun automaat werkt.

Maar… zou het voor bedrijven als Seiko, Tissot, Certina, enz. geen goed idee zijn om voor een zeer betaalbare prijs een echte topper neer te zetten?
Dus minder verdienen per horloge, maar binnen de horlogegemeenschap veel lof krijgen, op ieder forum besproken worden en een artikel in ieder horlogeblad.

Voor 500 a 750 euro zou een groot bedrijf als Seiko toch een horloge moeten kunnen maken waar iedere horlogeliefhebber van zegt: ‘Dit horloge is gelijkwaardig aan een Omega/Rolex!’

Mis ik iets? Is dit niet mogelijk, levert het niks op of is er iets anders?

Ben benieuwd naar jullie mening hier over.

2 likes

Dat doen ze toch al?

7 likes

Welke modellen voldoen volgens jou ?

Afgebeeld: een Seiko-topper voor een schandalig lage prijs!

7 likes

Vind dit niet perse op het niveau Rolex/omega.

4 likes

Seiko staat al bekend om hun goede prijs/kwaliteit.

Dat ‘persé’ mag je met een gerust hart weglaten.

5 likes

Eens. Maar ook met @Dunzdeck. Seiko zet toppers neer voor een goede prijs. Slinger maar eens SARX033 om de pols.

3 likes

Ja. Als Ferrari en Azimuth yachting nou ook eens zeer betaalbare producten zouden maken dan zou ik er ook van kunnen genieten. Helaas werkt het niet zo in de echte wereld.

6 likes

Prijs/kwaliteit is perfect. Ik draag al 13 jaar een skx007. Maar hij straalt niet hetzelfde uit als een seamaster…

Ik vraag mij dus af of dat niet mogelijk zou zijn. Een Grand Seiko heeft een heel andere uitstraling dan een Seiko 5. Daar is de prijs ook naar. Maar zouden ze die uitstraling niet Kunnen geven aan een horloge van tussen de 500 en 750 euro?

Je noemt Rolex in de tweede regel als benchmark. Bij Seiko moet je voor een vergelijkbaar produkt dan toch wel naar een GS kijken. Die zitten kwa prijs veel dichter bij Rolex dan bij “500 à 750” Euro.

Natuurlijk kun je een SARB017 een ‘topper’ noemen, maar dat is absoluut niet hetzelfde niveau.

Haha eens. Maar dan is het exclusieve er wel af. Als iedereen een Ferrari rijdt kies ik een ander merk.

2 likes

Een Nissan ofzo?

Maar ik ben met je eens dat Seiko ook prima kan afwerken.

1 like

Han, dat jij nog geen president bent… :smile::dancing_women:

2 likes

Ik zeg nergens dat een Alpinist het “niveau van omega” heeft (al is het net zozeer een blikvanger voor niet-liefhebbers), maar zelfs binnen Seiko’s eigen gamma is het bijzonder veel waar voor je geld. 6R15, saffier, mooi afgewerkte kast, mooie plaat, gesigneerde kroon, etc. Weinig Seiko’s die dat tegenwoordig nog bieden voor die prijs.

Mooie kastwerk voor het geld, maar de 6R15 is gewoon niet te vergelijken met een Rolex (of GS) kaliber.
Maar je mag het natuurlijk wel een topper noemen. De vraagstelling is niet helemaal duidelijk, als je enerzijds Rolex noemt en anderzijds naar een topper vraagt voor €500-700.

1 like

Dan moet die Rolex ook meteen af. In verhouding worden er natuurlijk veel meer Rolexen verkocht dan Ferrari’s. :wink:

Edit: Meest verkochte horloge ter wereld (Apple niet meegerekend)

2 likes

Bijvoorbeeld. Een opgefokte R35 vind ik waar voor zijn geld.

En wie zegt dat ik dat niet ben? :dancer:

3 likes

Zonder het op te zoeken zeg ik dan de Casio F91

5 likes

Dat deden ze eerst met de spirit (sdgm e.d.) en nu met de Presage lijn.