ik ben nu toch al even hier aan het rondkijken en verbaas me regelmatig dat er veel horloges worden aangeboden door leden, die nauwelijks een maand oud schijnen te zijn.
1 waarom koop je iets om het dan weer te versassen zogezegd met verlies? opmerkingen als er geen klik mee krijgen vind ik echt bizar.
2 impuls aankoop van enkele tientjes, moh moet kunnen maar het gaat toch over grotere bedragen.
(horlogevirus is nog geen vaccin voor, dit moet je uitzieken)
3 lijkt me dat voor dit soort doeleinden een horloge lease service moet komen, je kan er dan een maandje naar kijken, met fluwelen handschoenen dragen, en dan mag het terug naar de leasemaatschappij. kras erop is dikke pech want dan mag je volle pot betalen.
4 als ik iets vergeten ben van dwazigheden zie ik graag jullie onderbouwde reacties
Omdat je sommige horloges sneller koopt dan ergens kunt passen. Sommige mensen willen gewoon steeds ook wat nieuws. Meestal verlies je er niet zoveel op en hebt er voor het ingecalculeerd verlies plezier van
Afhankelijk van ingecalculeerd verlies en je inkomen/financiële situatie of het je uitmaakt.
Het is onderdeel van de hobby. De jacht naar de volgende NA. Sommigen blijven in de collectie, anderen zijn het net niet en worden geflipperd.
Niet elk horloge is zomaar overal te proberen of te krijgen. Dan moet je het wel kopen en met eventueel verlies verkopen. Dat verlies calculeer ik iig mee. Hoewel ik ook wel eens winst maak. Soms is de deal zo goed dat ik hem direct koop ook al heb ik niet specifiek interesse. Dit maakt voor mij de hobby leuker. En met een paar goede deals kan de hobby best goedkoop zijn. Ik ben meer kwijt aan mijn fietsen, auto of vriendin
In het blauwe gedeelde staat mijn Steinhart te koop, iets meer dan 1 maand geleden gekocht en nu te koop. Waarom? De laatste 20 jaar heb ik iets van 15 horloges gekocht en maar 2 verkocht (ik tel nij niet een paar quartz, die heb ergens nog liggen maar weet niet meer waarâŠ). Smaak veranderingen, impulsief inkopen (heb ik zoân horloge wel nodig?), bij sommige misschien toch geld kwestie, bij anderen een andere hobby waarvoor cash nodig is, en, enâŠ.in mijn geval puur het besef ineens dat ik waarschijnlijk definitief voor nieuwe stijl retro en vintage valâŠâŠ
Er is dus niet een reden behalve misschien voor semi-handelaars?
Heb je trouwens ook met âgewoneâ gebruiksvoorwerpen zoals kleren, mijn kast zit ook vol met allerlei ongebruikte pakken, shirts en broekenâŠ.
Neh ik koop enkel vintage en sloop een groot gedeelte om er van te leren. Mijn duurste aankoop (breitling) was in 2002 en die blijft. Dat is mijn definitie van hobby
Ik vraag mij dat dus ook vaak af, maar joh, ieder zijn ding. En een impuls aankoop overkomt veel mensen wel eens. Zolang het binnen de perken blijft geen probleem dan gewoon in het blauw
Precies dat haha. Ik had hetzelfde in het begin op dit forum. Zoveel, zo snel, maar dat komt omdat ik niet diep in deze âwereldâ zit. Ik snap ze wel, het is machtig mooi spul wat hier voorbij komt wat soms bij een dealer niet meer te krijgen is, maar als het geld er is en het kan ja, waarom niet ik leer hier elke dag wat, zie elke dag wat nieuws en wat de anderen doen, hey dikke prima
Mooie collectie!! Maar met druk maken bedoel ik dan ook nadenken over je collectie en waar het naar toe moet volgens jou: kwantiteit is een route of juist âless is moreâ of gewoon âride the waveâ zoals een oud Brits premier riep recent haha!