Waarom Seiko beter is dan Rolex, het bewijs 😂

Ik snap je opmerking dat het ook wel eens -ongemanierde- Chinezen konden zijn. Maar ik heb het hier toch echt over Japanners. Ik was in 2011 in Interlaken. De grote groepen Chinezen zijn pas later gekomen. In de jaren daarvoor was ik eveneens vaak in Zwitserland, toen ook vooral Japanners in Zermatt, Jungfraujoch en dergelijke.
“Richemont subsidiary”; ook het meest zelfstandige Patek Philippe en Audemars Piquet gebruikten/gebruiken uurwerken van Jeager-lecoultre (Richemont). Ze hebben elkaar allemaal nodig, ondanks dat ze zeggen volkomen zelfstandig en onafhankelijk te zijn.

2 likes

giet er een paar drankjes in, en je slaat steil achterover van verbazing, trust me.

1 like

Geweldig filmpje, thanks. :+1:

1 like

Dat geld ook voor Chinezen.
Ze zijn trouwens gek op bier, maar om één of andere reden kunnen ze niet zo goed tegen alcohol :joy:

Dit uit ervaring met projecten die ik wel eens in Shanghai doe. Wel gezellig de etentjes die je aangeboden krijgt aan het eind van een project.

1 like

:point_up_2: Dit is zo waar…!

shanghai is gaaf, maar tokyo rockt de pan uit. wat daar aan perversiteit en fetisjisten rondloopt, is gewoon bizar. in japan is het bijvoorbeeld bij wet verboden om meisjes bij hun achterwerk te betasten in de trein (duh!). in shibuya, de vuigste wijk van tokyo, heb je dus een club waar je je bij binnenkomst waant in een heus treinstel en waar de vrouwen als schoolmeisjes verkleed zijn. en daar mag je dus…je raadt het al.

maar goed, we dwalen af.

4 likes

:apple: s met :pear: en vergelijken ik mijn optiek. Het zijn allemaal joekels van horlogemerken maar daar houdt het mee op. De verschillen zijn groter dan de overeenkomsten waardoor elke vergelijking mank gaat. Je zou exact hetzelfde soort filmpje kunnen maken met TAG Heuer en Citizen of IWC en Orient…kortom weer iemand met teveel tijd. Zoek een baan gast!

1 like

Rolex zuigt, vooral qua prijs. :wink:

1 like

Ik ga het filmpje niet kijken. Leuk dat Seiko beter is.

@Fate_Amenable_To_Change wat moet jij toch lange verhalen op papier zetten om jezelf ons te overtuigen. Al lees ik ze met veel plezier!

Ik kijk nooit filmpjes (laat ze een leuk blog bijhouden als ze echt iets te vertellen hebben). Maar dit soort merkendiscussies monden sowieso vaak uit in een wedstrijdje verplassen. Canon versus Nikon, Adidas versus Nike, Rolex versus Seiko, whatever.

1 like

Ik vind het maar een mweh filmpje. Zoiets als bovenstaande gaat veel dieper.

6 likes

Heb je toevallig een naam van die club? Asking for a friend.

6 likes

iets met shibuya pink girls club geloof ik, maar .er zijn tientallen pink girls clubs. chikan densha is het fenomeen van meisjes aanranden in de trein. ziek

2 likes

Shu-shu-shuuuuu! Hai. Domo arigato Jaffa-San.

2 likes

Beter waarin?

Ik overtuig niet.

Ik overpeins.

@Royal_Roy, wat goed is aan dit filmpje is dat ze belichten wat de verschillen zijn en de kijker zelf laten kiezen. De stem van de narrator alleen al maakt het prettig kijken. Hij doet mij een beetje denken aan Sir David Attenborough. :+1:

1 like

Gaaf filmpje, mijn eerste Motorfiets!
Mijnes was alleen chocoladebruin metalic en 2e hands.

Maar een heel goed verhaal.

1 like

Wel jammer dat ze roepen dat de standaard voor een moderne duiker door Rolex gezet is, terwijl de Submariner toch echt na de Blancpain Fifty Fathoms op de markt kwam.

Ik houd niet van geschiedenisvervalsing. Ik blijf dat roepen. Het zijn allebei horloges die een ereschuld hebben aan Blancpain. Zo moeilijk is dat toch niet om te zeggen in zo’n filmpje? Daar verandert de rest van het verhaal niet van.

Verder vind ik de filmpjes van Watchfinder vaak erg leuk om te zien.

Watchfinder filmpjes zijn altijd leuk inderdaad. Maar Blancpain’s Fifty Fathoms is van '53, de eerste Rolex Submariner ook. Zoiets ontwerp en ontwikkel je niet “even” in een paar maanden tijd, het zijn zeker geen kopieën van elkaar.