De Blancpain was de eerste duiker met een unidirectionele bezel op de markt. Ik erger me aan de notie dat âRolex de standaard gezetâ heeft.
Kom op jongens,
De Longines Weems, in dit geval een exemplaar uit 1943. Die was dan weer wel voor piloten en niet voor duikers, maar je begrijpt mân punt.
Ere wie ere toekomt, enzovoorts.
De Blancpain fifty fathoms was meer dan een goeie poging. Maar je hebt gelijk, standaarden veranderen, dat klopt. In mijn hoofd is de Sub echter nooit de standaard geweest.
Stel je nou voor dat Blancpain, in plaats van met een daadwerkelijke duiker als Bob Maloubier samen te werken, er voor had gezorgd dat James Bond dat ding om de pols had in Dr NoâŠ
Maar goed, als mân tante klootjes had, nietwaar?
Ik niet maar jammer genoeg sommige mensen wel.
Ik blijf erbij, horlogeliefhebbers kopen soms een rolex maar niet iedere eigenaar van een Rolex is horloge liefhebber.
Helemaal mee eens! Qua uurwerk technieken blijft Rolex wel een beetje hangen vergeleken met Seiko! Kijk alleen al naar de GS of Astron⊠Rolex prijzen zijn sowieso al om te ⊠submariner voor 9800 euro⊠pfff dacht het toch niet hÚ!
Toch is er op mechanisch gebied weinig/niks beter dan een Rolex automaat.
En Seiko daarintegen is door de recente prijsverhogingen op uurwerk gebied echt gaan achterlopen bij veel modellen. De uurwerken zijn/waren nog niet klaar voor die prijsverhogingen.
Rolex heeft zeer betrouwbare uurwerken ja! Daar kan ik zeker niet omheen. Maar heb je weleens verhalen gehoord van eigenaren die toentertijd een seiko in de jaren â70-â80 hebben gekocht en nog steeds uitstekend lopen zonder een servicebeurt te hebben gehadâŠ
Overall durf ik best te zeggen dat (Grand) Seiko een beter âmerkâ is dan Rolex (knuppel in hoenderhok geflikkert) gezien de innovatie, verschillende posities in de markt van de goedkoopste quartz tot de duurste GS. Prijs kwaliteit, de sublieme afwerking van GS.
Qua âmerkkrachtâ is Rolex niet te evenaren, GS is qua afwerking nagenoeg niet te evenaren. Automaat vs automaat zitten ze erg dicht bij elkaar. Als je dan prijs kwaliteit kijkt zit je beter bij GS, maar aan de andere kant mensen betalen het voor een Rolex. Wie is er dan gek? Daarnaast behouden ze hun waarde meestal of stijgen ze zelfs. Als je het dan weer zo bekijkt is een Rolex het gewoon waard
Zo kan ik nog wel even doorgaan⊠maar het blijven allebei fantastische producten.
Spring drive is wel gedeeltelijk mechanisch, komt geen batterij aan te pas, maar toch mag je het niet helemaal vergelijken. Beste van 2 werelden zullen we maar zeggenâŠ
Ik zie het als het slechtste van 2 werelden, maar zo heeft iedereen zn mening Er zit in ieder geval een quartz crystal in dat zorgt voor de tijdwaarneming