Waarom Seiko beter is dan Rolex, het bewijs 😂

De Blancpain was de eerste duiker met een unidirectionele bezel op de markt. Ik erger me aan de notie dat “Rolex de standaard gezet” heeft.

Kom op jongens,

De Longines Weems, in dit geval een exemplaar uit 1943. Die was dan weer wel voor piloten en niet voor duikers, maar je begrijpt m’n punt.

Ere wie ere toekomt, enzovoorts.

De Blancpain fifty fathoms was meer dan een goeie poging. :slight_smile: Maar je hebt gelijk, standaarden veranderen, dat klopt. In mijn hoofd is de Sub echter nooit de standaard geweest.

Stel je nou voor dat Blancpain, in plaats van met een daadwerkelijke duiker als Bob Maloubier samen te werken, er voor had gezorgd dat James Bond dat ding om de pols had in Dr No

Maar goed, als m’n tante klootjes had, nietwaar?

2 likes

Ja, want een Rolex koop je daarvoor? Of
?

koop je een Invicta ook voor ‘image’? Veel van de doelgroep wel denk ik.

1 like

Ik niet maar jammer genoeg sommige mensen wel.
Ik blijf erbij, horlogeliefhebbers kopen soms een rolex maar niet iedere eigenaar van een Rolex is horloge liefhebber.

Ik stel dit ook maar als vraag. :wink:

Ik ook. :wink: :wink: :wink:

We kunnen in een Rolex topic best weer over Invicta hebben. :grimacing:

Ik denk dat veel mensen een pro diver kopen omdat ze op zoek zijn naar een tof horloge die goed geprijsd is.

Zie, het wordt al beter.

Voor ruzie zou je hem altijd nog in het groene gedeelte kunnen plaatsen :see_no_evil:

1 like

:smile::smile: dat is natuurlijk nooit mijn bedoeling geweest :partying_face::smile:

1 like

Anyway, zowel Seiko als Rolex zijn oninteressant.
Had er van beide één en sinds vandaag allebei verkocht wegens saaiheid.

Omega it is
 :sunglasses:

4 likes

Ja maar
 Panerai dan?

Waterdicht, maar geen uni bezel, toch?

Helemaal mee eens! Qua uurwerk technieken blijft Rolex wel een beetje hangen vergeleken met Seiko! Kijk alleen al naar de GS of Astron
 Rolex prijzen zijn sowieso al om te :sob::sob::sob:
 submariner voor 9800 euro
 pfff dacht het toch niet hù!

2 likes

Toch is er op mechanisch gebied weinig/niks beter dan een Rolex automaat.

En Seiko daarintegen is door de recente prijsverhogingen op uurwerk gebied echt gaan achterlopen bij veel modellen. De uurwerken zijn/waren nog niet klaar voor die prijsverhogingen.

Rolex heeft zeer betrouwbare uurwerken ja! Daar kan ik zeker niet omheen. Maar heb je weleens verhalen gehoord van eigenaren die toentertijd een seiko in de jaren ‘70-‘80 hebben gekocht en nog steeds uitstekend lopen zonder een servicebeurt te hebben gehad
 :sweat_smile:

Spring drive is misschien een beetje appels met peren vergelijken maar is wel superieur aan een Rolex, prachtig stukje techniek. De 9S automaten zijn ook erg goed en nauwkeurig. Neemt niet weg dat Rolex zijn uurwerkjes prima op orde heeft :wink: En neemt ook niet weg dat ze één van de beste uurwerken ter wereld maken.

Overall durf ik best te zeggen dat (Grand) Seiko een beter “merk” is dan Rolex (knuppel in hoenderhok geflikkert) gezien de innovatie, verschillende posities in de markt van de goedkoopste quartz tot de duurste GS. Prijs kwaliteit, de sublieme afwerking van GS.

Rolex staat daarentegen niet voor niks waar ze nu staan, maar marketing (schaarste creĂ«ren), geschiedenis, prestige spelen ook een hele grote rol. Vraag 100 man op straat noem een luxe horloge merk zeggen 100/100 waarschijnlijk Rolex en zal niemand Grand Seiko noemen en dat hebben ze toch heel knap gedaan. Het is al meer dan 50 jaar hĂ©t horloge merk met kleine stapjes evolutie, tegenover Seiko’s revoluties.

Qua “merkkracht” is Rolex niet te evenaren, GS is qua afwerking nagenoeg niet te evenaren. Automaat vs automaat zitten ze erg dicht bij elkaar. Als je dan prijs kwaliteit kijkt zit je beter bij GS, maar aan de andere kant mensen betalen het voor een Rolex. Wie is er dan gek? Daarnaast behouden ze hun waarde meestal of stijgen ze zelfs. Als je het dan weer zo bekijkt is een Rolex het gewoon waard :thinking:

Zo kan ik nog wel even doorgaan
 maar het blijven allebei fantastische producten.

2 likes

DIe verhalen hoor je bij Rolex ook.

Maar dat is geen mechanisch uurwerk. :wink: Een GS quartz is ook superieur aan een Rolex automaat, nog accurater.

1 like

Een Seiko blijft een Seiko.

1 like

Spring drive is wel gedeeltelijk mechanisch, komt geen batterij aan te pas, maar toch mag je het niet helemaal vergelijken. Beste van 2 werelden zullen we maar zeggen

Ik zie het als het slechtste van 2 werelden, maar zo heeft iedereen zn mening :thinking: Er zit in ieder geval een quartz crystal in dat zorgt voor de tijdwaarneming :wink:

1 like