Sweeping seconds is all I care about.
Stemvork uurwerken zijn ook vet.
Sweeping seconds is all I care about.
Stemvork uurwerken zijn ook vet.
Mja, het is mij ook al opgevallen dat alleen seiko duurder is geworden. Andere merken zijn goedkoper geworden idd. Wat een rare wereld is het eigenlijk toch he
andere merken hebben niet in 3 jaar prijzen van modellijnen met een factor 2 verhoogd.
Helemaal mee eens, de reguliere automaten van Seiko zijn niet allemaal even nauwkeurig (zelf een nieuwe 6R35 en zit op +10s per dag) de afwerking is wel goed voor de prijs, de stalen banden… mwah… niet echt over te spreken.
Het is waarschijnlijk ook een strategie om up-market te komen.
Is geen rocket science… Merk als zijnde het product, merkkracht als zijnde de naam.
Ok je bedoeld dus dat GS een beter product is en Rolex een beter merk…
Maar tegen welke maatstaven toets je dat product dan?
Afwerking? Dikte? Duurzaamheid? Restwaarde? Technische innovaties?
Ik word zo moe van al die vergelijken tussen Rolex en GS…
Het zijn luxe producten die niet meer irrationeel of op basis van technische specs. te verantwoorden zijn.
De enige relevante specificatie is, welk horloge brengt een grote glimlach op jou gezicht? Een GS? Mooi dan koop die GS! Een Rolex? Mooi dan koop een Rolex! Is het zowel GS als Rolex? Lucky you, ga voor beide!
Volgens mij heb ik alles wel een beetje gehad en is de conclusie dat t beide mooie producten zijn met hun eigen kracht.
Als je er zo moe van wat kan je dit topic beter even skippen denk ik
Jongens… kom op allemaal, praat geen onzin en zeg gewoon eerlijk dat de GS toch wel degelijk een stapje hoger/sterker/beter/mooier afgewerkt is dan een gemiddelde datejust met diamantjes of gouden sub… gewoon goed kijken met je eigen ogen naar een GS en je veranderd automatisch in een seksuele tyrannosaurus… stop hating, start participating!
Op het gebied van afwerking is GS mijlenver verwijderd van Rolex, dat is helemaal correct. Maar afwerking is maar een klein onderdeel van de totale productbeleving. Als je alleen voor de afwerking een horloge koopt dan is GS de betere keuze.
Dit filmpje gaat over twee duikhorloges. Op mijn wensenlijstje voor een duikhorloge bungelt afwerking ergens helemaal onderaan, sterker nog; als ik kijk naar de manier hoe ik mijn duikhorloges gebruik, is de hoogwaardige afwerking zelfs een argument tegen de GS.
Om dus alleen o.b.v. de afwerking de conclusie te trekken dat de GS een beter product is, dan vind ik bijzonder. In mijn beleving is dat hetzelfde als een hamer beoordelen op de brushing van het staal, dat slaat als een tang op een varken,
Dat wil niet zeggen dat ik niets met afwerking heb, sterker nog, ik ben dol op een goede afwerking. Maar goed, op dat vlak zit GS in de leuke middenmoot.
Als je de kunst van handmatige afwerking een graatmeter is, dan is A. Lange & Sohne nog een betere keuze
Tot op heden heb ik nog geen GS gevonden die een betere keuze is dan mijn huidige horloges, daarom heb ik er nog niet in geparticipeerd. Dit wil niet zeggen dat ik GS niet waardeer of dat ik iets tegen het merk heb, sterker nog, het is een tof merk met mooie heritage. Ik sluit zeker niet uit dat ik er ooit eentje aanschaf.
Casio!
Controversieel op z’n minst, maar nu met die prijsgekte en absurde wachtlijsten actueler dan ooit. GS verslaat Rolex op zoveel vlakken dat ik echt niet meer kan bevatten waarom je een Rolex zou willen überhaupt. En nee, een horloge draag je, het is een sierraad waarmee je een gevoel moet hebben en geen koud en kil beleggingsobject dat ergens in een kluis ligt te wachten op waardervermeerdering! Ik weiger categorisch om horloges zo te zien.