Helaas voor jou heeft dat intolerante mannetje wel een punt!
Wat een volslagen onzin.
Is het zo belangrijk om “origineel” te zijn? En waarom is dat zo relevant?
Laat iedereen lekker dragen en kopen wat ie zelf wil!
Onorigineel dit zeg.
Het is je goed recht om dat te vinden.
Klopt Gobert. Dank voor het uitspreken van deze platitude.
Zou het geen platitude wllen noemen, zou het eerder willen koppelen aan de vrijheid van meningsuiting.
Het uitspugen van een cliché heeft niets te maken met het ventileren van een mening. Hoogstens met het herhalen van de mening van anderen. Volkomen oninteressant in elk geval.
Eén van deze mag ook:
banaliteit, cliché, dooddoener, gemeenplaats, platheid, trivialiteit. alledaagsheid
Je bent een google ridder.
Klopt. Ik heb geen illusies verder hoor.
De topicstarter stelt een duidelijke vraag. Uiteindelijk vind ik het frappant om te zien dat sommige mensen weer hun (zure) mening moeten ventileren waardoor het topic de hele andere - lees verkeerde - kant op gaat. In één woord, bah!
Klopt. Daar hebben we nu Off-topic voor dacht ik…
Ik vind mijn handopwinders wel erg gemakkelijk. Zoals hierboven al genoemd zonder datum en dat is 's ochtends wel zo makkelijk. Even een paar keer opdraaien, meteen gelijk zetten en hij is prima voor de rest van de dag. De automaten moet je na een paar dagen wat anders om je
pols gehad te hebben ook even opwinden, maar dan in veel gevallen ook naar de hele maand doorscrollen naar de juiste datum. In sommige gevallen is dat zo gedaan (met een beetje prettige snelverzet) maar bij andere (m.n. sommige vintages) ben je echt eindeloos bezig. Ik merk dat er horloges zijn die ik om die reden minder draag.
Aan de andere kant, het horloge dat ik verreweg het meeste draag is een automaat met een vrij behoorlijke gangreserve, dus daar heb ik dan ook meestal geen omkijken naar. Ook niet wanneer ik één of twee dagen iets anders heb gedragen.
Maar goed, dat was geen antwoord op de pro/reduced vraag. Maar die heb ik ook niet. Allebei horloges met hun eigen features waarvan je zelf kunt kiezen wat je het meest bevalt.
Ook een oplossing.
Mss moet je wat meer bewegen. Ik wind de automaten nooit op. Ze zitten of om de pols of op de winder.
Ik geloof dat ik wel voldoende beweeg. Maar een winder is misschien wel een idee/oplossing, hoewel ik juist die kist zo’n nette opbergplek vond.
Hier hangt alles op de winder, behalve die ene handopwinder.
Ik kan me vergissen maar klopt het dat alleen de moonwatch professional handopwinder modellen de klassieke, uitgebalanceerde en symmetrische wijzerplaat met drie subdials en zonder datum hebben? Alleen al om die reden zou ik eerder de handopwinder kopen: ik vind ze mooier.
Los daarvan moet ik mijn automaten ook regelmatig een paar slagen opwinden, anders bouwen ze met 10-12 uur draagtijd per dag onvoldoende reserve op.
Hoeveel slagen heeft de Speedmaster dagelijks eigenlijk nodig om te blijven lopen?
Heb nooit een hand-opwinder gehad dus vraag mij dat af.
Dit dus. Ook is een automaat vaak dikker.