Waarom vinden "we" (ook ik hoor) Rolex

waar er 2000 per dag van gemaakt worden zo speciaal en wordt er 6000++ euro voor betaald?
doe er zelf ook aan mee hoor … niet verkeerd opvatten :slight_smile:

een goed staaltje marketing misschien?

Omdat ze veel mooier en veel beter dan een Seiko zijn;):wink:

Omdat Mercedes ook duurder is dan opel?

louis Schreef:

Omdat ze veel mooier en veel beter dan een Seiko
zijn;):wink:

Ik had begrepen dat dit soort reakties alleen nog werden getolereerd in het desbetreffende topic.
Beetje flauw van je om er weer opnieuw over te beginnen.

…ja hoor: daar gaan we weer…

In dit geval hoor ik echt niet bij de “we” !

Groet
Herman

Imago, meer niet.

Bekijk de (ex)toppers van Antiquorum en andere veilinghuizen maar eens. Het draait uiteindelijk maar om 2 merken, Patek Philippe en Rolex.

Ik denk dat de echte Rolex verzamelaars het meest hardcore zijn.

Popma Schreef:

een goed staaltje marketing misschien?

Dat lijkt me de voornaamste reden. Rolex heeft jaren consequent aan een imago gebouwd en zorgt dat het in stand blijft.

louis Schreef:

Omdat ze veel mooier en veel beter dan een Seiko

Mooier meestal wel :slight_smile: Beter is maar de vraag. Vijjes kunnen jaaaaren zonder onderhoud en met GS kan Seiko minstens aan Rolex tippen.

Rick Schreef:

waar er 2000 per dag van gemaakt worden zo
speciaal en wordt er 6000++ euro voor betaald?
doe er zelf ook aan mee hoor … niet verkeerd
opvatten :slight_smile:

Ik doe er dus niet aan mee, maar vind het op zich toch wel een goede vraag. De vergelijking Opel - Mercedes gaat denk ik deels op. Deels als je er vanuit gaat dat Mercedes ook daadwerkelijk een betere auto is. De kwaliteit die je krijgt, is een stuk kwaliteit waar je voor betaalt. Zelf had ik een (prachtige) Alfa Romeo GT, maar rij nu in een bmw 330d. De bmw is een duurdere auto, maar dat merk ik aan alles (degelijkheid, rij-comfort, vermogen, etc.). Dus ja, voor kwaliteit mag betaald worden. De vergelijking gaat echter niet meer op als als het kwaliteitsverschil niet meer in verhouding staat tot het prijsverschil en dat vraag ik me dus af bij Rolex. Is de afwerking, het uurwerk, etc. zoveel beter dat het het prijsverschil rechtvaardigt? Ik denk het niet, dus ga ik er van uit dat er inderdaad meer is waardoor mensen bereid zijn om deze bedragen er toch voor neer te leggen. Uiteindelijk kom ik toch uit op een stuk merkbeleving gekoppeld aan het gevoel van exclusiviteit en dat zal inderdaad het gevolg zijn van een goed stuk marketing (en daar is niets mis mee). Omdat Rolex zo’n horlogenaam heeft, zit ik er bijvoorbeeld toch aan te denken om een datejust te kopen. De sub die veelvuldig geprezen wordt, heeft het niet voor mij.

sorcees Schreef:

louis Schreef:

Omdat ze veel mooier en veel beter dan een
Seiko

Ik had begrepen dat dit soort reakties alleen nog
werden getolereerd in het desbetreffende topic.
Beetje flauw van je om er weer opnieuw over te
beginnen.

Flauw is m’n specialiteit:+

Rick Schreef:

waar er 2000 per dag van gemaakt worden zo
speciaal en wordt er 6000++ euro voor betaald?
doe er zelf ook aan mee hoor … niet verkeerd
opvatten :slight_smile:
naam alles is naam, maar het blijft mooi en kwaliteit

Status. Status, status, status.

En je kan de stijl van Rolex waarderen of niet.

volgens mij heeft het gewoon met aanzien en status te maken, mensen geven een bepaald beeld van zichzelf weer als je een dergelijke klok koopt en draagt.
Ik zelf ben wel een fan van de sub-mariner, en als ik het geld had zou ik er zelfs niet 1 kopen, gewoon om de reden dat ik 2 kids heb, een koophuis etc.en het geld goed kan gebruiken.
Gisteren stond ik naast iemand die een daydate om had, dit was de eerste keer dat ik deze klok in het wild tegen kwam, ik had toen zoiets van " zo zo dik hoor en je kijkt meteen met een ander oog naar iemand, het ging vanzelf zeg maar, en ik kon er niks aan doen.
Als deze jonge gast (ik schat een jaar of 25) een seiko, casio, of een Fossil gedragen zou hebben zou ik hem zo weer zijn vergeten. Nu dus niet.
Blijkbaar doet de marketing hier wel goed zijn werk

grootmokum Schreef:

:smiley:

marijn Schreef:

grootmokum Schreef:

:smiley:

:+:+

Was het een echte of meegebracht uit een of ander vakantieland voor 25 euro:P

AlcoS Schreef:

Als deze jonge gast (ik schat een jaar of 25) een
seiko, casio, of een Fossil gedragen zou hebben
zou ik hem zo weer zijn vergeten.

Als deze jonge gast vers zongebruind er uit zag, heb je goeie kans dat hij kortgeledn zijn klokje op het strand had gekocht.
Vandaar dat 'ie nog liep.
Niet alles is wat het lijkt en al zeker niet van meer dan twee meter afstand.
Sommige Roleksen werken net zo lang als de huid zongebruind blijft.

+1