Na 4 maanden is het voor mij toch echt max een Seiko.
Het GS only deel is wel levendig te noemen, dus ik zou bijna fifty fifty roepen.
En je moet eens weten wat kort parkeren op Schiphol rekent als je daar per ongeluk langer dan 48h staat…
Da’s natuurlijk appels met peren vergelijken. Hamilton maakt heel erg veel iconische horloges. Ik zou liever een khaki field horloge of intra Matic dragen dan een BB58. Ook mijn eigen Baby Pioneer is erg charmant.
De BB58 is een generieke vintage duiker. Als je een Radio Captain Cook, een Oris Sixty Five, een Baltic Aquascaphe, een Squale 1521, een Halios Seaforth II en een EZA Sealander op een rijtje naast zo’n ding legt zie je wat ik bedoel.
Hamilton maakt niets wat daar in de verste verte ook maar mee te maken heeft.
Hier gaat de BB58 echt nooit meer weg hoor, behalve bij een flinke upgrade naar een eventuele day date oid.
Omdat het ETA uurwerk in deze modellen een topgrade betreft. Gemodificeerd en gereguleerd door Tudor, tot in cosc specs.
Die kunnen ze ook gewoon bij ETA van de plank pakken, 2824.2 Chronometer Grade.
Toegevoegde waarde van de Tudor mods is dus zero, tenzij er meer aan 't handje is.
Hier ook een BB58 sinds augustus 2018 alweer en die gaat nergens heen
Er zijn er gewoon veel in omloop en ze houden behoorlijk hun waarde voorlopig, dus dan is’t alleen maar logisch dat er veel passeren
Gewoon saaie horloges die alleen worden gekocht omdat het de goedkoper broertjes van Rolex zijn…
Idd saaie horloges. Persoonlijk vind ik ze er ook nog eens goedkoop uitzien en dan rechtvaardigt het mijn inziens de forse investering niet.
Ik vind de 58 wel een zeer fraaie aanvulling op de inmiddels wel wat uitgemolken BlackBay lijn. Ik kan me echter wel voorstellen dat mensen meteen een flinke aversie krijgen tegen de sluiting van de stalen band. Dat uitsteeksel vind ik persoonlijk wel echt een grote misser, maar als je er tegen kan,…
Misschien heeft iemand er een plaatje van?
Kwestie van een ongewenste associatie: Bay Watch 58.
Ach, vlag er over en gaan voor het vaderland.
De oudere BB 41 met zwarte wijzerplaat en blauwe besel daalde op een gegeven moment richting de 2k… zou dat op termijn met de BB58 blue gaan gebeuren?
Waarom worden er zoveel black bay fifty eights te koop gezet?
Kijk eens goed naar die urenwijzer !
Ik weet niet hoe het kan, maar de BB58 vind ik op foto’s vaak echt mooi. Maar de keren dat ik hem om had, deed hij het niet voor me. Ik weet nog steeds niet waarom.
Meh, daar ben ik het niet mee eens.
De Rado is, net als de Black Bay 58, geïnspireerd op modellen die het merk in het verleden zelf heeft gemaakt.
De Squale 1521 is misschien wel het meest generiek van allemaal. Vanwege het feit dat Squale letterlijk naar de Blancpain Bundeswehr heeft gekeken.
En zo is er over elk model / merk wel iets te zeggen.
Anyway, ik vind de Black Bay niet generiek. Dit horloge heeft in zijn prijsklasse een goed bestaansrecht naast al het andere duiker geweld.
Nu hopen dat ze ooit een kleinere Pelagos 58 maken met hetzelfde formaat kast (maar niet de vintage vibes en faux lume). Dat zou pas tof zijn!
Ik vind ze dus echt ontzettend bruut. Dus in mijn ogen kan het daar niet aan liggen
Hier is het anders.
Die snowflakewijzer, mercedeswijzer en de loep.
Absolute top 3 van afknappers / dealbreakers.
Ik denk dat de BB58 tot voor kort een modedingetje was en dat de meelopers uitstappen nu de rage weer voorbij is.
Zeker waar. Alleen zitten er bij Hamilton vaak geen cosc uurwerken in, maar elaboré.