De speedmaster pro vind ik best een mooie klok maar ik vind hem wat flets en annoniem. De klok Roept me niet en heeft nooit op m’n shortlist gestaan totdat ik onderstaande versie tegen kwam. Wat een schitterende klok! Waarom zie ik deze (en wellicht ook andere speedmaster modellen) zo weinig voorbij komen?
Zijn er nog meer “niet saaie” speedmaster modellen?
Ik vind die op jouw foto dan weer weinig aan. In tegenstelling tot de ‘gewone’.
Gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak.
Is dit een dames Speedy
Saai is een gebrek aan opwindende afwisseling.
Smaak is subjectief. Ik zie de Speedmaster meer als een evergreen, maw een grand lady.
Ik vind op zich het model zelf wel lekker.
Maar ik weet het niet, die kleuren combo is het toch niet helemaal ofzo.(terwijl ik echt fan van blauw in een klok ben)
Ik denk dat het vooral de wijzers zijn waar ik me aan stoor.
Vooruit dan
En als je die zwarte saai vindt, gewoon zoeken tussen 1962 en 1972. Daar zitten de productie foutjes
Gr. Roel
Wel wat uit het archief:
De zwarte is wat subtieler en stijlvoller. Persoonlijk vind ik de “normale” zwarte ook mooier…
Die @Omega_C plaatste mag hier ook wel binnenkomen trouwens!
Gelukkig komt er altijd voldoende respons wanneer je een speedy saai noemt😊
De blauwe is ook wel erg mooi!
Daarnaast ook een tijdje zitten twijvelen over deze “eigenbouw” die momemteel op Marktplaats staat:
(maar zeker niet voor die prijs)
Is dat niet gewoon de Japanse racing versie?
https://www.google.nl/search?q=speedmaster+racing+japan&client=safari&channel=iphone_bm&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjyoLyG7a_RAhXKKZQKHcusDU0Q_AUIBygB&biw=320&bih=460
Het Speedmaster model wordt naar mijn bescheiden mening behoorlijk uitgemelkt door Omega. Het resultaat van dat uitmelken zijn de afwijkende typen (zoals de (melk)witte . De zwarte – klassieke – Speedmaster (Moonwatch) is toch wel de allermooiste chrono die mij bekend is. Natuurlijk allemaal kwestie van persoonlijke smaak.
Een eigenbouw met als inspiratie de Japan Racing inderdaad. Zie hier:
Te koop aangeboden, Omega Speedmaster Professional Racing, gebaseerd op het model met ref. 3570.40 die rond 2004 enkel aangeboden werden in Japan in een beperkte oplage van 2000 stuks.
Dit is een nieuw en ongedragen horloge volledig opgebouwd uit 100% originele nieuwe en NOS Omega onderdelen.
Saai?
https://myalbum.com/photo/SOD5cjHPgfqm/720.jpg
En er is afwisseling genoeg op Speedmaster gebied.
Kijk ook eens naar de LE Legend serie zoals de Schumacher uitvoering.
Aha. Dan heb ik niks gezegd.
Ik ben zelf niet zo’n fan van dit model vanwege de mark II dial.