Deels omdat de moonwatch een krachtiger, iconischer ontwerp is dan de rest. Los van je smaak.
Deels omdat de liefhebbers vinden dat ze het origineel “moeten” kopen. (slecht motief
vind ik dan).
Juist omdat het een heel krachtig en iconisch ontwerp is vind ik de moonwatch juist helemaal niet anoniem, dat is haast het tegenovergestelde van anoniem. Dat herkenbare heeft juist sterk aan zijn populariteit bijgedragen (naast kwaliteit, merkbeleving, het “maanverhaal” etc).
Slechts wanneer er iemand in je omgeving een moonwatch heeft zie je hem misschien wel regelmatig, maar in het wild zie ik ze gewoon maar zelden. Online zie ik ze tot wel vele keren per dag zonder er gericht naar te zoeken ja. Ik snap de neiging om af willen te wijken van de norm, maar die norm is veruit grotendeels virtueel, binnen de wereld van horlogeliefhebbers. (En dan zijn er nog genoeg mensen die de moonwatch niets aan vinden. )
Ikzelf vind de moonwatch gewoon veruit de mooiste variant. Ik denk dat de bekendheid van de term “moonwatch” eigenlijk heel laag is buiten de horlogeliefhebbers. Als je een willekeurig iemand draagt wat ze van je Apple watch vinden met je speedy om dan vragen ze “hee is dat een nieuw model van Apple?”
Verder is er niets mis met de andere speedy versies natuurlijk.
Niks MOET, smaken verschillen
Die van mij is uiteraard op staal gekocht maar staat nu op de originele zwarte Omega croco band/vouwsluiting.
Vind ik persoonlijk ook erg mooi.
Tja, de term luxury watch is niet echt gedefinieerd.
Maar in mijn boek is een speddy geen luxury watch.
Een Rollie sub dan weer wel, terwijl dit eigenlijk ook
weer een sports watch is.
Maar het bezit van een speedy is natuurlijk al een luxe op zich.
No offence.
Nou, MOET, meer hoort.
Maar ik bedoelde meer van die fantasie rally bandjes.
Die zwarte croco staat er zeker goed op.
Tegen een originele merk band kan eigenlijk niets op.
Mijn saaie Speedmaster Mark II Racing
Laatste omega in bezit
Onder wat oude (slechte) foto’s. de 69 transitional had ik nooit/niet (voor Euro 2.100) moeten wegdoen
zijn er mensen die wat foto’s kunnen posten met de originele zwarte croco band op de Moonwatch ? Wil die band erzelf ook bijkopen maar ben nog niet helemaal om.
Verders vond ik de echte Moonwatch eigenlijk ook nooit zo spannend maar heb hem nu sinds een week of 3 in mijn bezit en nu pas begrijp ik de liefde voor de Moonwatch , het is gewoon een prachtig mooi horloge , en waarom ik er nooit eerder verliefd op ben geweest weet ik ook niet precies maar het sprak me gewoon niet aan maar nu een aantal jaar later en verschillende horloges verder vind ik het 1 van de allermooiste klokjes die je kunt kopen.
Jammer dat ze voor de DSOTM geen band hebben kunnen maken van hetzelfde materiaal als waarvan de kast is gemaakt. Anders was dat voor mij nog wel een kanshebber geweest. Aan de andere kant is zwart ook maar zo zwart…
De originele Speedy Pro vind ik juist uniek, tijdloos, passend in alle omstandigheden, én herkenbaar uit duizend … één van de iconen in de horlogewereld. Dat kan je van de ‘niet saaie’ modellen niet altijd zeggen imo …
Al zou ik tegen een DSOTM of een Alaska Project natuurlijk ook geen nee zeggen …
Hij bevalt nog steeds heel erg goed! Ik kijk nog steeds regelmatig met verwondering naar het horloge wanneer ik hem draag over hoe gaaf hij is… Hj bevalt zelfs zo goed dat ik net nog een flink bedrag heb geinvesteerd in een titanium micro-adjustment clasp van Omega. Dat is mijn enige puntje van kritiek, dat deze er niet standaard op zit.
inderdaad allerminst saai. Ik krijg vrijwel nooit opmerkingen over het klokkie dat ik draag. Met uitzondering van deze. Veel beter/ mooier worden ze naar mijn mening niet.
Dit vind ik momenteel de allermooiste speedmaster.
Prachtige rode gloed van de binnenring, evenwichtige wijzerplaat mét datum, subtiel gebruik van de lume, en…naar de huidige Omega-normen nog redelijk betaalbaar.