Waarom zijn de grote 3 de grote 3?

In de PC samen met forumgenoot @bauhaus. Alweer een jaartje geleden denk ik.

2 likes

En dan heb ik wel eens de chrono en de dual-time gepast. Nóg een stukkie dikker. Ik vond het echt niet te doen.

1 like

Ook gepast! En mee eens. Was even bang dat de Vacheron mijn arme CK2998 ging opeten…

1 like

Misschien is dit ook de rede waarom er in filmpjes de datumverspringing vaak niet vertoond wordt. Ook in bladen als “Chronos” wordt hier bij testen nooit aandacht aan besteed, terwijl er op andere onderdelen wel moeilijk wordt gedaan en punten worden afgetrokken. Goed dat je over de trage datumverspringing bij de overigens prachtige VC een statement maakt.:+1::+1:

1 like

Veel “journalisten” schrijven op basis van een uurtje allerlei modellen gepresenteerd te krijgen. Zo kunnen ze niks schrijven over de nauwkeurigheid of inderdaad dit soort kleinigheden (die ik dan weer belangrijk vind).

Probeer maar eens iets te vinden over bijvoorbeeld de nauwkeurigheid van de Bvlgari Octo Finissimo. Geen enkele journalist heeft er een langere tijd mee mogen rondlopen. Het is foto’s maken, artikeltje schrijven en weer doorsturen naar de volgende (of terugsturen). Geen idee of deze hacking seconds heeft of een snelle datumwissel (ow wacht… :wink: ).

Zoals in deze topic al aangegeven, zou er, als er daadwerkelijk al sprake zou zijn van een top 3, Jeager-le Coultre hier zeker in thuishoren. Ze hebben sowieso een hacking second, maar ook een ogenblikkelijke datumverspringing om middernacht, in een fractie van een seconde wel te verstaan. Treurig om te lezen dat de Vacheron Constantin Overseas het hier laat afweten en feitelijk door de mand valt.

3 likes

Jij bent dan weer goed op de hoogte van JLC! Welke modellen of calibers heb je geprobeerd? Ik vind het zeker een interessant merk, alleen hebben ze weinig modellen die mij aanspreken. Hetzelfde met H. Moser & Cie, de koningen van de fume dials.

Dit is wel echt even een ander model dan de 4500v.
De non-chrono draagt compleet anders dan de Chrono.

Die is inmiddels verkocht.
Een nieuwe is te bestellen met een levertijd van max. 12 weken.

Ja klopt, ik heb ze allebei gepast en van allebei hier in dit topic een foto geplaatst.

De blauwe verkoopt ook wel (kleine productie) maar het viel mij tegen. Ik zou ook nooit die van S&C hebben gekocht, deze 4500V werd overal naartoe gestuurd als demomodel. Een forummember kreeg 20% korting…:see_no_evil:

1 like

Ja ik begrijp dat de blauwe VCO die ik bij Schaap in Den Haag heb gepast en mij idd met gepaste korting werd aangeboden inmiddels weg is. Ik vond hem niet echt lekker zitten. Wel mooi hoor, maar voor dat geld moet het goed zijn.