Waarom zijn er zoveel tudor BB te koop

:rofl::rofl:

Wil er eigenlijk ook wel een als ik later groot ben. Voor je het weet lanceert Tudor een nieuwe variant van de BB58 en dan zijn alle doodsaaie, dertien in een dozijn Black Bays ineens ā€œsuperzeldzame first series BB58 three-liner/serif logo/red triangle/ander arbitrair detail wat ineens 1000 euro verschil betekentā€

Belachelijk.

1 like

Toch is de BB58 kast slanker dan alle Submariners die ik heb gehad.
Tuurlijk wil men een Rolex, maar als vakantiebeater, of onder de radar kroegklokkie vind ik een Tudor uitermate geschikt. Persoonlijk heeft een BB58 voor mij de voorkeur boven een Seiko oid.
Ik laat de Rolexen dan lekker thuis. Heb ik ook geen gezeur met klootzakkies die mij willen beroven.

3 likes

Misschien een gekke vraag maar hoe bepaal je een goede tweedehands waarde op bijvoorbeeld Marktplaats? Ik ben hier namelijk vrij nieuw in. Uiteraard kan ik de retail prijs opzoeken, maar hoe weet ik nu of iets echt een mooie kans is, of totaal niet?

1 like

5 likes

Vergelijken?

Het horloge zoeken in het horloge markt archief.

Sommige gebruikte horloges zijn veel minder waard dan de nieuwprijs (vooral de merken waarbij je een fikse korting kunt krijgen bij nieuwe aankoop in de winkel).

Ander merken/modellen zijn ā€˜ā€˜gebruikt’’ duurder dan in de winkel. Dit omdat ze in de winkel te weinig voorraad hebben om aan de vraag te voldoen. Denk hierbij aan Rolex, Patek Philippe, Audemars etc…

Helemaal geen gekke vraag. De meeste forumleden bepalen de waarde naar aanleiding van vraagprijzen op Chrono. Dat is natuurlijk complete onzin.

Mijn tip: download de App watchcharts. Hier kun je de waarde gebaseerd op verkopen vinden
www.watchcharts.com

6 likes

Tax free dus lekker makkelijk op te pikken. En dan kun je zo’n ding makkelijk voor je aanschafprijs weer kwijt na een (half) jaar.

2 likes

Vanwaar de nope? Puur even uit nieuwsgierigheid! Of waar adviseren jullie dan te zoeken? Sorry voor de off-topic

Niet alles gelezen hier, maar ik heb nu een blauwe 58 sinds iets meer dan een jaar en het is nog steeds een blijvertje. Komt niet vaak voor.

Perfecte maat/draagbaarheid, kwaliteit is top, beetje vintage vibe.

15 likes

Gaat niet altijd op vriend :+1: :joy:, jij kent mijn collectie

Hier mijn Tudor :ok_hand:, ciao ciao

23 likes

ik zoek hier en op c24 en bij de merken zelf. marktplaats vertrouw ik voor geen meter en is meer voor het kopen van een skistok dan voor de aanschaf van een duur horloge. maar dat is mijn beleving…

Nou… is een mening van iemand.
Op marktplaats zijn mooie dealtjes te vinden maar je moet wel opletten en je huiswerk doen.

2 likes

Ik vind de Tudor BB eigenlijk een prima horloge. Alleen geen 3500 euro prima horloge. Regelmatig overwogen. Maar dan zie ik het gewoon niet. Een Glycine combat Sub van 500 euro heeft namelijk precies dezelfde uitstraling. Of Steinhart heeft voor rond de 500 euro ook van die Rolex hommage modellen. Want dat is het punt een beetje. Tudor is historisch gezien altijd al een hommage model van een Rolex geweest. Tegenwoordig met een eigen uurwerk een stuk unieker maar gevoelsmatig komt het bij mij nog niet in de buurt van een Omega of IWC die je in dezelfde prijsrange kan kopen.

Grote probleem met Rolex is de reguliere verkrijgbaarheid. Maar met Tudor kun je dat niet vullen. Imho.

1 like

De verkoopwaarde ga je niet vinden op Chrono, hoogstens vraagprijzen, waarin de 6,5% kosten ook al verwerkt zit.

Nogmaals: kijk eens op www.Watchcharts.com

2 likes

Ik zou zo’n 58 nog wel naast mijn GMT willen tbh :sunglasses:

1 like
  • Populair horloge, veel in omloop dus veel te koop;
  • Sommigen kopen een BB58 omdat Rolex te slecht verkrijgbaar is en komen er vervolgens achter dat het de itch niet weg neemt;
  • Koppelverkoop, het afgelopen jaar heb ik er meerdere voorbij zien komen die als package deal zijn gekocht bij een Rolex;
  • Mensen die er naar verloop van tijd achter komen dat het een saai ding is, ook al gooi je er een Vanguard rubber op.

Dan heb je ze wel denk ik.

2 likes

Vol? Zeker niet. Afgelopen zaterdag nog geweest. Ze hadden daar geen stalen BB’s. Alleen BB’s met nato’s of leren band.

1 like

Precies dit … op de kast zou ik er mee kunnen leven, maar op de bracelet … brrrr :confounded: