Ik zoek geen oplossing voor een probleem hoor, die conclusie had ik natuurlijk zelf ook al getrokken. Ik vond het alleen leuk om te weten waarom anderen het juist wel leuk vinden.
Zinloos wellicht. Nutteloos wellicht ook. Stoor ik mij aan die extra wijzer? Geenszins.
Horloges met een GMT functie waarvan de gmt-wijzer een andere kleur heeft (bijna altijd) dan de uren -en minutenwijzer vind ik gewoon mooi.
De Tudor BB Pro of de nieuwe BB58 GMT zijn mede dankzij de extra wijzer simpelweg nog mooier. Waarom? Geen idee, vind het gewoon mooi
Overigens bezit ik momenteel maar een horloge met een gmt-wijzer
In combinatie met de worldtimer bezel niet geschikt voor de TS en voor @Fargo met zijn OCD, vrees ik
Ik wissel vaak tussen horloges en Wat handig is met een GMT is dat je precies weet in welke 12uur je horloge stil is komen te staan.
Maar daar koop ik niet speciaal een gmt voor …
Mijn chronomat GMT is gewoon omdat de 36 te klein is en ik de chrono versie minder mooi vond
Een aantal jaar geleden zag je wel eens een gmt 12uurs wijzer voorbij komen ipv gmt 24hrs …
die kon je precies onder de gewone urenwijzer zetten en zag je er niks van
Ik denk omdat het iets aan vormgeving toevoegt én … het idee van die avontuurlijke piloot zijn in z’n propellervliegtuig met een broek met van die zakken.
Ik vind t een leuke complicatie!
Een GMT is altijd +1
Ik heb één GMT omdat ik 'm tof vind maar ik gebruik de GMT wijzer zelden. Alleen als er een familielid op vakantie aan de andere kant van de wereld draai ik de 24 uur bezel op die tijd daar.
En ach, ik heb ook een paar duikers, 200m WR maar dieper dan 1 meter onder water kom ik nooit.
En ik heb een Casioak, die is pas lekker druk! Objectief gezien niet mooi maar wel cool. Heeft een digitaal GMT display.
Oh ja, ik heb ook nog een Flieger maar ik ben geen piloot.
Edit: plaatje voor de GMT sfeer:
Nee hoor, een datum vind ik wel handig
Speciaal voor jou Gerard, ter inspiratie
Heb er één omdat ik dat een mooi horloge vind.
En als 24 uurswijzer af en toe ook nog best wel handig.
en ook als kompas te gebruiken.
Maar buiten dat, wat is het nut van welke functie dan ook buiten de tijd?
Zelfs het nut van de datum is discutabel imo.
Volgens mij is de GMT met name bedoeld om als je zelf werkelijk (fysiek) in een andere tijdzone bent ook nog te kunnen zien hoe laat het thuis is.
Dus hij is bedoeld voor mensen die veel reizen…
Ik zou niet weten waarom iemand zou denken dat het handig is om een GMT te gebruiken als je moet communiceren met mensen uit allerlei verschillende tijdzones.
Een Flyer GMT is handig omdat ik de uren best vaak verzet tijdens mn reizen en nog steeds meerdere zones aan het tracken ben.
Ik werk in/met 101 landen en dat kan soms best hectisch zijn, meetings schedulen blijft soms lastig.
Zelfs een Rusland heeft 9 tijdzones vond ik toch wel even wennen.
En je kan de GMT hand gebruiken als een compass
Zo had ik het nooit bekeken, maar dat klinkt wel logisch inderdaad. Dank je.
Dit is precies de reden inderdaad
Niet aan gedacht, geniaal!
Zo had ik het nooit bekeken, maar dat klinkt inderdaad logisch. Had ik me nooit zo gerealiseerd, maar als je zelf reist is het daarvoor natuurlijk juist heel handig. Dankjewel.
Populair?
Ik heb er, geheel toevallig ook nog eens, maar eentje…
Heb het nog niet mee mogen maken maar het zou in sommige gevallen handig kunnen zijn, zo’n 24-uurs aanduiding voor een andere tijdzone.
En nu wij je helemaal wild hebben gemaakt over GMT horloges is het goed om te weten dat als je ooit naar India, Noord Korea of Iran gaat 99% van de GMT horloges waardeloos zijn krijgen we dat weer!
Als man van de wereld heeft een GMT wel degelijk een praktisch nut. Hoeveel luitjes hier duiken nooit met een duik horloge of besturen mooi een vliegmasjien met hun flieger.
…is deze hobby over het algemeen. Maar een GMT is gewoon