Populair?
Ik heb er, geheel toevallig ook nog eens, maar eentje…
Heb het nog niet mee mogen maken maar het zou in sommige gevallen handig kunnen zijn, zo’n 24-uurs aanduiding voor een andere tijdzone.
En nu wij je helemaal wild hebben gemaakt over GMT horloges is het goed om te weten dat als je ooit naar India, Noord Korea of Iran gaat 99% van de GMT horloges waardeloos zijn krijgen we dat weer!
Als man van de wereld heeft een GMT wel degelijk een praktisch nut. Hoeveel luitjes hier duiken nooit met een duik horloge of besturen mooi een vliegmasjien met hun flieger.
…is deze hobby over het algemeen. Maar een GMT is gewoon

Klopt, net als duik horloges, chronografen, maan fases etc. etc.
Precies dat! Ik ben voor mijn werk veel in het buitenland en dan is het gewoon handig om te weten hoe laat het thuis is.
Meistersinger meer een wijzer
Als je met allerlei mensen in verschillende tijdzones te maken hebt is een worldtimer handiger dan een GMT. Mijn familie woont in California en Nederland. Als ik heen en weer reis vind ik een true GMT op zich wel handig. Maar echt nodig? Nee, met de komst van smartphones en smartwatches zou je misschien zelfs kunnen stellen dat zo’n beetje alle complicaties overbodig zijn geworden.
Maar tof vind ik het zeker wel!
Dat ligt er maar aan of je n traveller of office GMT hebt. Bij de traveller kun je makkelijk je uren verzetten naar je huidige tijdzone, terwijl de GMT wijzer op de thuis tijd blijft staan.
Bij n office GMT draai je juist makkelijk de GMT wijzer naar n 2e tijd. Voor bv als je liefje regelmatig de wereld over moet reizen ofzo.
Maar als je veel verschillende internationale tijden wilt weten is n worldtimer handiger. Daar zie je in 1 oogopslag de tijd in verschillende steden.
Ik heb zelf weinig met de extra GMT wijzer. Het is dat Revelot met de kleurencombi die ik mooi vind er alleen als GMT model is. Anders had ik em niet genomen.
Als je kinderen naar Nieuw Zeeland zijn verhuisd heb je geen GMT nodig. Tijdverschil precies 12 uur.
Ik vond het fijn als ik elders ter wereld was om de tijd bij mijn familie thuis in NL te kunnen zien. Beetje omdat het handig was, beetje uit een stukje emotie. Tegenwoordig zelden meer in andere tijdzones, dus interesse in GMT’s ook afgenomen.
Bij mijn horloge zit die gewoon achter de urenwijzer als je die niet gebruikt.
GMT is de goedkoopste complicatie, en een stapje boven het basismodel. Vandaar erg populair.
Ik heb 2 horloges met GMT functie gehad. Ik vond het ook maar gedoe
Ik heb familie in Boston en de Dominicaanse republiek. De compilatie is dan heel handig. Zou wel willen dat zij deze ook gebruikten want ik wordt regelmatig gebeld midden in de nacht om even te kletsen.
In mijn Longines alswel Panerai zitten een ValJoux