Waarom zo negatief over Breitling?

Ik ben ook wel een fan van Breitling

12 likes

Wellicht ook een beetje omdat Breitling ergens in de jaren '70 door kortzichtigheid failliet ging, waarna de rechten op de Navitimer (en andere modellen? daar ben ik niet zeker van) door Sinn werden opgekocht.

Het nieuwe “Breitling” maakt nu hommages van Sinn horloges. Eigenlijk is Breitling dus een soort Steinhart, maar dan duurder.

7 likes

Oudere Breitlings (pre Kern) zijn vaak opzichtig en groot. Ook zijn ze redelijk duur voor een aangepaste ETA. Deze punten maken dat dit merk vaak negatieve reacties oproepen…
Ikzelf heb ook een Breitling, mogelijks een van de ingetogenere (is dat een woord? :see_no_evil:) modellen.

Wat ik wel vind is dat ze te hoog geprijsd staan en dat je Breitling enkel grijs moet kopen.

Voor de rest maakt het eigenlijk geen z*k uit wat anderen van een model/merk vinden als JIJ dat mooi vindt!

17 likes

Nu was ik dat sowieso wel van plan, hehe. Schitterend exemplaar trouwens.

Het ligt een beetje aan het model. Een model met volledig gepolijste kast en volledig gepolijste band is mij te veel over de top.

De duiker modellen met matte insert vind ik weer heel cool omdat ze een wat rustiger aangezicht hebben.
En die huidige Breitlight modellen (soort speciaal kunstof en met Haq Quartz uurwerk) zijn ook echt heel gaaf! Zo een zo ik nog wel eens willen :slight_smile:

2 likes

Mooie collectie :heart_eyes:

1 like

Ik zelf heb niks met de “ hedendaagse “ Breitling modellen…

De jaren ‘90 en begin 2000, zijn voor mij de modellen die Breitling, Breitling maakt.
Wings op de dial etc wat “ hedendaagse “ modellen missen in mijn optiek.

Zelf draag ik een D13355 goud / staal met gouden bezel, met door Breitling gezeten :gem:, fouter kan haast niet :joy: gelukkig houd ik van fout :smiling_face_with_three_hearts:

afbeelding

Heb een tijdje terug ook een DD gepast, maar dat is niet echt mijn ding, zie de foto.

15 likes

Jij doet ff de knuppel in het hok gooien😜

1 like

Indd die man heeft het merk meer schade aangericht👍

2 likes

Valt mee hoor na 5 (sport) rolexen gehad te hebben draag ik mijn navitimer minstens net zo vaak als mijn huidige seadweller doet echt niet onder in kwaliteit.

5 likes

Heb recent een vintage exemplaar gekocht waar ik erg blij mee ben maar het is niet 1 van mijn favoriete merken omdat ze geen eigen uurwerk historie hebben zoals mijn favoriete merken (Zenith/IWC) wel hebben…

12 likes

Die moeten ze nog maken.

Verdorie, doe ik het weer :speak_no_evil:🤷

Ik vind het grote glimmende pauperdingen over het algemeen. Uiteraard plaag ik wat met deze uitspraken en zijn er wel mooie modellen maar niet voor mij. En ik moet al helemaal niks zeggen eigenlijk want draag Damasko. :grin:

2 likes

zelf heb ik geen Breitling maar ik kan niet ontkennen dat ze geweldig mooi zijn :+1: :smiley:

ik heb het al eens gezegd hier op het forum: als er iemand van jullie er mij eentje cadeau wil doen voor bv. m’n verjaardag volgend jaar dan mag het eentje van deze zijn hoor :ok_hand:

7 likes

Niks mis mee. Breitling heeft prachtige modellen. Allemaal een kwestie van smaak.

2 likes

Want de doos is belangrijk? :joy:

2 likes

Er gaat niks boven een gele invicta doos. :slight_smile:

2 likes

Breitling vindt je nou eenmaal mooi of niet! Navitimers zijn altijd heel erg iconisch en één van de meest herkenbare horloges tot nu toe. Ze hebben de huidige uitstraling met de twee chronographs uitgebracht en dat wordt tot op de dag van vandaag nog steeds gebruikt.

Gezeur over in-house movements… pfff dat zijn de zogenaamde “liefhebbers” die zich blind staren op het feit dat alle movements in-house moeten zijn. Allereerst heeft Breitling ook in-house B01 movement, daarnaast zijn alle Breitlings COSC (Swiss Official Chronometer Testing Institute) gecertificeerd.

De ETA movements zijn vaak nog gemodificeerd door Breitling zelf en zijn zeer betrouwbaar en kan je gerust langs bij een goede horlogemaker. ETA7750 en ETA7753 hebben de afgelopen jaren bewezen zeer betrouwbaar te zijn.

Het is inderdaad wel jammer dat de nieuwe CEO - Georges Kern (voormalig CEO van IWC) een compleet verkeerde weg is ingeslagen. Dat hij vindt dat Breitling meer te bieden heeft dan de “Aerospace”, maar we weten allemaal dat we een grote voorliefde hebben voor de navitimer met de gave Breitling logo met vleugels erop.

History over de meest bekende en gave Pilot - Navitimer horloges: https://youtu.be/Mel9vYwb4jI

Voor de liefhebbers een filmpje met nog meer details en kijk op de A23322, werkelijk waar een icoon: https://youtu.be/XhQU29aY7As

Ze hebben welliswaar nog steeds de logo met vleugels op diverse modellen, maar tjah helaas niet meer op alle navitimers…

Altijd je gevoel volgen en keuze maken waar jij je goed bij voelt, gelukkig verschillen smaken.

6 likes

Yes, of een groene R doos… dan koop je voor 10k+ een klokje en krijg je karton met vilt… :joy::joy:

2 likes

Zo is dat. Het zou anders een saai forum zijn.

1 like

Dat imago was er ooit wel ja…

1 like