Waarom zo snel al weer verkopen?

Ik lees hier al best wel lang mee.
Steeds is het duidelijk dat men niet mag verdienen aan een horloge als het korter dan 6 maanden in je bezit is.
Toch zie ik heel erg veel horloges te koop aangeboden door mensen dienhet amper een paar maanden in hun bezit hebben.
De vraag komt dan bij mij naar boven, waarom worden horloges alweer aangeboden als deze pas zo kort in het bezit zijn. Zullen toch niet allemaal met verlies aangeboden worden…?

7 likes

@daffie kassa 3 :sweat_smile:

14 likes

Binnen 6 maanden wel

1 like

Vergeet onze Rik (@GMTplus1 ) niet :wink:

5 likes

Damn de klik!

Weg met die troep

5 likes

Bezit van de zaak…

8 likes

Das niet erg, hobby mag geld kosten.
Daarnaast als ik iemand er blij mee kan maken is dat beetje verlies echt geen dingetje.

Waarom zo snel verlopen .
Zit net niet lekker.
Komt iets anders voorbij waarvoor asap trusts moeten worden vrijgespeeld.
Als dat wat voorbij komt net ff leuker of mooier is en in het zelfde team speelt als de net binnengekomen NA moet je keuzes maken. Dan kan een kort bezit zomaar een feit zijn.
Want, er iets in is er meestal iets uit.

Met zelfde team bedoel ik.
Ik ga geen duiker weg doen om een dresser te kopen.
Duiker voor duiker
Dresser voor dresser.

Geen enkele spelregel is verplicht te volgen, maar wel gewenst

10 likes

Die steeldive ? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

Dat was iemand/jou blij maken 🫶🏼

2 likes

Denk dat voor veel mensen de ‘kick’ van steeds iets nieuws scoren verslavend werkt.

4 likes

Ik Geef het op :pray:

2 likes

Dat dus.

1 like

Dit ervaar ik maar zelden…

2 likes

Of ze nu binnen 6 maanden of na 6 jaar verkocht worden: als t niet toevallig n courant Rolex model is, maak je er zo goed als altijd verlies op.
Velen, mijzelf meegerekend, kopen een horloge zonder het gezien te hebben, dan kan t nog al eens tegenvallen. Of, je koopt t en kort daarna blijkt dat t 'm toch niet is. Niks rationeels aan, die horlogehobby!

6 likes

Ik neem ook afscheid van mijn Rolex datejust en dat na 4 maand al. Wel met verlies maar puur omdat er wat anders op mijn pad gekomen is wat ik niet zo snel had verwacht.

1 like

Ach wat zal ik zeggen? Of je drinkt iedere dag thee met een enkele ouwe sok of je varieert wat meer?

images

6 likes

Dit, ik ben meestal na een half jaar tot een jaar wel klaar met een horloge in een bepaald genre, en kijk dan verder.

Soms ook omdat ik iets beters wil.

Omdat de klik niet komt.

2 likes

Onrust

4 likes