Ja echt vreselijk zo’n date window, laatst gaf iemand me deze cadeau, die heb ik meteen teruggegeven…
Veel datums zijn veel te opvallend, te groot contrast met de wijzerplaat, en soms dwars door een drie op zes heen.
Daarom heb ik het liefst een horloge zonder datum, alleen wordt de keuze dan wel een stuk beperkte.
In combinatie met gemakzucht en gebrek aan creativiteit
Inderdaad de enige juiste manier
Nog mooier vind ik - behalve de achtergrondkleur correct - is hetzelfde lettertype en dezelfde kleur op de voorgrond. Dan heb je het begrepen.
@Teunan87 kan zich mateloos ergeren als er meerdere lettertypes op een wijzerplaat staan. Ik ook
Het hangt ook van de wijzerplaat af denk ik. Op een rustige wijzerplaat vind ik een andere kleur enorm storren maar bij een drukke plaat met veel kleuren valt het nauwelijks op.
Zal ook iets met smaak te maken hebben. Ikzelf vind bij de 3 veel prettiger als bij de 6 en het liefst heb ik em op de 4. Waarom? Symmetrie… De 3, 6, 9 en 12 posities zijn meestal net anders aangegeven dan andere uren. Als 1 van die speciale aanduidingen dan ineens weg is, vind ik dat heel storend. Als de backplate van de datum contrasteert vind ik dat niet erg (blauw met wit of groen met wit of zwart met wit) maar kleuren die bij elkaar liggen maar het net niet zijn (zoals bv zalm of gebroken wit en wit) kan ik weer niet tegen.
Zoveel mensen zoveel wensen, I guess…
Symmertrie bereik je niet met het datum venster (dat is er immers maar 1). Gaat er meer om dat de andere aanduidelingen zoals op aparte markeringen op de 3,6,9 en 12 duidelijk onderbroken worden als op 1 van die plekken ineens een datumveld zit ipv de speciale markering.
Na één keer kijken weet je toch de rest van de dag welke datum het is? Zo belangrijk vind ik die afleesbaarheid niet.
Ook niet aardig richting de gever.
Je had het beter een dag later in de (mijn) kliko kunnen gooien.
Dit dus
Jij niet, anderen wel
Die vraag hoeft niet gesteld te worden omdat het antwoord zo voor de hand ligt. Maar mocht je het toch niet weten, stuur me even een PM…
En terecht! Er zijn grenzen.
Bij die van mij is de datumvenster perfect weggewerkt, totaal in belans
Is toch het mooiste, zonder datum
Maar dat gat in de wijzerplaat is dan weer erg storend.