Waarom zo weinig skeleton/open heart watches

Dit was mijn eerste, ongeveer 6 jaar geleden gekocht nadat ik er al zo vaak watertandend naar gekeken had als hij ergens in de etalage lag… Eigenlijk ook een van de weinigen die betaalbaar was én van een degelijk huis komt. Gaat dus nooit meer weg (ook emotionele waarde aan verbonden), maar moet ook wel toegeven dat ik hem momenteel niet heel vaak draag…

4 likes

Ken eigenlijk maar één merk waar ik het mooi genoeg vind.

https://cdn.luxatic.com/wp-content/uploads/2013/07/Piaget-Altiplano-Skeleton-1.jpg

imagehttp://openers.jp/wp-content/uploads/2014/05/22949/piaget_top_02.jpg

9 likes

:heart_eyes:

1 like

Omdat ze lelijk zijn :grimacing:

3 likes

ik heb zelf deze, ook een beetje druk.

groetjes Lenno

6 likes

Skeletonhorloges zijn weliswaar kunststukjes, maar zo slecht afleesbaar. Alles mee gezegd.

2 likes

Die skeletons zijn vaak grof afgewerkt, van niet de beste merken en inderdaad: vaak heel druk.

Ik denk dat de gemiddelde liefhebber daar niet helemaal de voorkeur aan geeft.

De mooie skeletons zijn vaak ook van een hele pittige prijscategorie en zullen alleen daarom al weinig voorkomen.

Echt zo’n plakmerkding :joy:

1 like


:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: goed af te lezen en maar $ 114 maal 1000

1 like

Ik bezat een Bulova Marinemaster, die zo’n gat in de wijzerplaat heeft, maar op den duur blijf je het storend vinden en is die geflipperd…Dat was overigens op dit forum, ben benieuwd of de nieuwe eigenaar 'm nog heeft…

Ben nog steeds heel blij met mijn Tissot Squelette…


1532340180537

3 likes

Hamilton heeft meerdere type skeleton horloges.
Deze vind ik nog best iets hebben

Hamilton Jazzmaster Open Heart

2 likes

Negen van de tien skeleton horloges zijn lelijk in mijn ogen. Ik zie liever een goed doordachte wijzerplaat, al dan niet met een complicatie, en dan het uurwerk aan de achterkant.

Die lelijkheid ervaar ik omdat het, zoals @Da_Watcher aangeeft, vaak veel te druk is en daardoor ook nauwelijks afleesbaar. Wat @stefanketelaars betreft vind ik z’n recente creaties vele malen toffer dan z’n eerste skeleton. Niet qua techniek of vakmanschap, maar qua esthetiek. Die met die wereldbol is geweldig, en z’n time in motion heeft weliswaar een open hart, maar is nog steeds erg rustig van uitstraling. Het kan dus gewoon wel.

Maar ja, het summum van horlogeontwerp is voor mij dan ook dit:



Dan is het niet verwonderlijk dat ik de mening heb die ik heb.

8 likes

Bij een skeleton horloge moet natuurlijk wel iets te zien zijn. Als een horlogemerk van 13 in een dozijn een skeleton op de markt brengt met daarin een slecht of gemiddeld afgewerkt uurwerk dan heb ik zoiets van “jongens, gooi de boel maar dicht, ik geloof echt wel dat er iets in zit”. Als daarentegen een haute horologie merk een skeleton op de markt brengt met daarin allerlei innovaties en dan nog eens prachtig tot echt subliem afgewerkt dan kan dat absoluut voor mij. Da’s dan onder de noemer “100 keer naar je horloge kijken en absoluut niet weten hoe laat het is”.

Waarom zie je dat soort horloges hier niet of weinig? Omdat het kwasi allemaal (echt) limited edities zijn en verduveld duur…

1 like

Skeleton horloges. Love it or leave it. Over smaak valt niet te twisten. Als je een liefhebber bent en je vraagt je af wat er hier op het forum aan skeleton voorbij komt: kijk eens naar het werk van @stefanketelaars Heel bijzonder, heel knap en van topkwaliteit! Veel plezier.

@Nick4u2 LImited? Ja. Bijna per definitie. Duur? Ja heel erg. Mooi om te zien? Ja zeker! Vind ik wel. Genieten. Niet alles wat je tegenkomt en mooi vind kan je kopen. Niet erg toch? Er moet iets te dromen overblijven. Ik kan me de horloges van Stefan, of een ander mooi skeleton horloge wat ik hier op het forum of elders zie, ook niet veroorloven. Maar ik geniet er wel van en het is niet verkeerd als er iets om van te dromen overblijft in deze vaak boze wereld.

3 likes

Dit vind ik serieus de enige mooie uitzondering met de industriële uitsneden. Redelijk betaalbaar ook, goede maat. Mooi!

1 like

Geen plakmerk, maar hij blijft serieus ‘plakken’ :wink:

13 likes

Sjongejonge. Die is briljant. Welk typenummer is dit? Behoorlijke Genta-invloeden zo te zien.

Edit: Defy Classic Skeleton
41mm
$9100 op rubber

Hier is ‘ie duizenden goedkoper aangekondigd :thinking:

officieel 6100 op rubber, 7100 op staal (joeroos)…
volgens Zenith “entry level” :wink:

1 like

Mooi gezegd, ik ben geen liefhebber van skeleton omwille van dezelfde redenen. Maar het vakmanschap wat er bij komt kijken met het handwerk van onze Stefan vind ik absoluut prachtig en bewonderenswaardig. Daarbij zullen er vast rustiger en beter afleesbare skeletons bestaan maar het trekt mij niet.

1 like