Heb er nog niet een gezien die ik echt mooi vind😀
Wel gaaf hoor. Ik vraag me alleen af of je na een tijdje niet helemaal gestoord wordt van die balansveer of hoe ze deze nieuwe variant daarop ook noemen. Er beweegt wel héél veel.
Enkele (meestal onbetaalbare) uitzonderingen daargelaten vind ik ze niet mooi. Best leuk om op een plaatje maar te kijken hoor, en zeker interessant, maar ik zou er zelf niet snel een kopen. En aan de reacties hierboven te zien, velen met mij. Dus dat is denk ik je antwoord
Ik zou er nerveus van worden iig.
Het is even leuk maar je kunt het niet uitzetten
Precies. Ik weet het niet, maar ik kan me voorstellen dat je hier op een gegeven moment helemaal gek van wordt.
Sodeknetters! Zwaar irritant!
Dit is enkel leuk voor een AD ter demonstratie lijkt mij om de werking van het uurwerk een beetje zichtbaar te maken. En op die manier zou ik het wel kunnen waarderen maar niet aan de pols. Iedere keer dat je kijkt voor de tijd raak je onder hypnose
Dat is alleen bij de lab versie, de “gewone” skeleton heeft een traditioneel uurwerk:
Oh, daar zit verschil in. Wist ik niet. Deze is dan wel weer gaaf.
Best mooi om naar te staren en bij weg te dromen. Draag deze Zenith El Primero Chronomaster XXT niet heel vaak maar de keren dat ik het doe werkt het altijd weer betoverend…
Ik ben zelf geen fan van open horloges, maar dat neemt niet weg dat ik wél met enorme bewondering naar een mooi bewerkt uurwerk kan kijken. Alleen liever niet via de wijzerplaat om genoemde redenen (leesbaarheid, door alle bewerkingen een hoge bling factor op de pols, …). Skeletons die ik 't meest kan waarderen zijn de Oris Artix Skeleton en de Masterpiece Squelette van Maurice Lacroix:
Die mat zwarte onderdelen en spaarzaam gebruik van hoog gepolijste opervlakken maken het iets behapbaarder.
Erg mooi… maar ik heb hem eens omgehad, en toen leek ie vol haren te zitten
En daarmee is het ultieme antwoord op de topictitel wel gegeven.
Een goede skeleton kan ik wel waarderen. Op de afleesbaarheid wil ik tot op zekere hoogte wel iets toegeven. De Oris Artelier Skeleton was de droom, gezien de prijs werd het de Davosa Classic Skeleton:

Niet de meest mooie, exclusieve maar wel aardig afleesbaar en qua looks wat ik zocht.
Wellicht dat de Oris nog eens komt maar de Davosa is veel bang for buck.