Waarom zou je een collectie willen als...

Ik begrijp de vraag niet :man_shrugging:

Salt-and-Pepper-Museum-Saltshaker-silverware-520

4 likes

Haha dat woord hoor ik nog weleens als ik bij mijn moeder op bezoek ben. :grin:
Ik gebruik het zelf ook wel dan.

1 like

Dat snap ik wel, ik kan in dat stukje tekst ook geen vraag vinden. :wink:

Stukje quote mislukt, ging om de initiële vraag,
met de latere toevoeging dat het om gebruiksvoorwerpen gaat. :slight_smile:

1 like

Exact dat!

Vandaar mijn opmerking “in begrijp de vraag niet”

Verduidelijkt met verzamelingen van andere “gebruiksvoorwerpen” zoals theepotten, auto’s, zakmessen, peper en zout vaatjes, speelgoed, vape-spullen en koffiemolens… :wink:

1 like

Ik zie daar de verzamelgedachte en waarde wel achter. Ik zie inmiddels ook in dat mensen dat ook hebben met horloges en deze om verschillende redenen wel in hun verzameling/collectie hebben, maar niet dragen.

Ik snap echter niet zo goed dat je een 10+ exempl. horlogecollectie hebt, waarvan je 60+% niet van draagt en deze vervolgens (vaak binnen een kort tijdsbestek, na een super enthousiast NA topic) toch weer ongedragen wegdoet, omdat het toch niet je ding is.

Ja, ik kan snappen dat je je bedenkt. Maar nieuw, ongedragen en nog volledig in de stickers weer wegdoen, wekt bij mij de indruk dat je niet echt hebt geprobeerd om er de benodigde klik mee te krijgen… Om je pols, in het wild.

Ik zie iemand ook niet een van de andere genoemde verzamelobjecten wegdoen om deze reden. Enkel bijvoorbeeld als het evt. een dubbele is of omdat zich een mooie ruildeal aandient.

Iemand die dus bijvoorbeeld theepotten spaart, zal als hij/zij daar tegenaan loopt, altijd een nieuw exemplaar kopen indien deze nog niet in de verzameling zit, hoe lelijk dan ook. Want, dat is de gedachte achter verzamelen.

Tja, misschien is het een stukje handelsdrift. Who knows. Ik niet, in ieder geval :joy:.

Het maakt verder ook niet uit. Ik vroeg het me gewoon af en heb ontzettend leuke reacties gehad en er het een en ander van opgestoken.

Iedereen bedank voor jullie input!

Kudos!

2 likes

:handshake:

5 jaar geleden kocht ik wat impulsiever en daardoor had ik binnen een paar jaar tijd een kleine verzameling horloges die achteraf om verschillende redenen een hoog ‘mèh’ gehalte hadden. Afgelopen jaar heb ik de verzameling opgeschoond en inmiddels ben ik opnieuw aan het opbouwen met een zelf opgelegde limiet van max. één per jaar. Een jaartje genieten van de NA en geleidelijk opbouwen naar een volgende werkt voor mij op dit moment prima; ik ben wat minder geneigd om me mee te laten slepen in de hype cyclussen op fora/social media en focus me meer op waar ik zelf waarde aan hecht.

2 likes

Ja, dat is natuurlijk ook een optie. Een leuke ook trouwens!

Is overigens ook wel eens een valkuil geweest, omdat ik dan wel eens ergens te lang over nagedacht heb.

1 like

Als in dat je hierdoor een horloge misgelopen bent dat je graag wilde hebben?

1 like

Ja, dat is wel eens gebeurd. Achteraf gezien, misschien ook niet erg. Aangezien ik daar geen trauma’s aan overgehouden heb :joy:.

1 like

Tja tot nu toe kocht ik wat op dat moment aansprak. Ik heb altijd iets met geschiedenis gehad en de lessen die we er van konden leren. Vandaar veel symboliek en ‘plaatjes’.
Nu neig ik steeds meer naar schone wijzerplaten en eenvoud. Maar de kleuren zullen blijven…

1 like

Altijd leuk om horloges te hebben, waar je ‘wijzer’ :wink: van wordt.

1 like

Zolang je er s’nachts niet wakker van schrikt/ligt valt het mee. :crazy_face:

1 like

Nee, gelukkig niet. Ik heb wel eens een weekje gebaald en dan ging ik verwoed zoeken naar een tweede exemplaar. Soms vond ik er een, keek ik er nog eens goed naar en besloot dan toch om de trekker niet over te halen.

Maar ach, dat was het dan ook wel

1 like