Waarom zoveel horlogeliefhebbers?

Het valt mij op als ik sporadisch een keer een (vintage) horloge van bv breitling, omega of rolex op mp zet dat er zeer veel liefhebbers zijn. Ik had dat nooit in de gaten. Hoe komt dat toch? Het is idd een prachtige hobby maar dat er zon wereld achter zit? Nooit geweten

Wellicht omdat het een besmettelijk virus is waar je, eenmaal besmet, niet meer vanaf komt. En er komen alleen maar meer liefhebbers bij.

5 likes

Dat is waar. Maar zelfs dat mensen het als investering zien.

En bijna alleen maar mannen. Vrouwen zijn helaas echt buitengewoon zeldzaam binnen de schare liefhebbers.

1 like

Jij en ik, wij komen op een hele andere marktplaats volgens mij :smile:

2 likes

Dameshorloges dientengevolge ook vrijwel niks waard. Waarde = goudgewicht bij vintage; de uurwerkjes zelf worden bij de goud-opkopers in een grote glazen stolp geflikkerd. Zelf zo’n ding zien staan toen ik, jaren terug, volkomen overbodig en incompleet ge-erfd zilver bestek ten gelde ging maken. :smile:

Biedingen van 1000 euro op een Rolex betreft het soort liefhebbers wat geld wil verdienen. Werkeloze handelaren heten die ook wel

1 like

Ik heb het niet over waarde. Ik heb het over liefhebberij.
Als ik een horloge koop is (rest)waarde nooit een overweging. Wel de emotie.

Restwaarde toch altijd prettig lijkt me

1 like

Waarom zet je hier niets te koop ipv op marktplaats?

Dit is toch een horlogeforum ? :joy:

Met een horlogemarkt gedeelte.

Volgens speelt de term status een grotere rol bij Marktplaats, dan horlogeliefhebber.

OK, noem mij maar gek😀 Ik ben op dit forum gekomen omdat ik een mooi en vooral goed horloge wil kopen en graag weet wat er te koop is.
Je gaat toch geen horloge kopen als investering? ( uitzonderingen daargelaten) Of ben ik nou gek?

2 likes

Heb je de recente ontwikkelingen rond de Speedy Tuesday en de Seadweller 126600 gevolgd (om maar wat te noemen)?

Het is zo’n beetje het enige sieraad dat je als man kunt dragen, dus dan wil je wel iets fatsoenlijks hebben.

Precies, want een BMW om je nek loopt zo lastig :grimacing:

4 likes

Goedkoper dan een bicolor Breitling!

Een VW daarentegen gaat nog wel.

6 likes

Simon is schoenmaker. Net als zijn vader. En zijn grootvader. Hij werkt in een piepklein werkplaatsje in een klein stadje in de polder. Simon werkt hard. Van 'smorgens half acht tot zes uur 'savonds. Als het werk om zes uur niet af is maakt hij het laatste paar schoenen ook nog. Hij wil zijn klanten niet teleurstellen. Zijn vrouw bewaart wel een stuk worst voor hem. Als hij dan eindelijk thuis is, zijn
vrouw groet en aanschuift eet hij zijn worst. En verzucht: Niet te geloven vrouw, maar alle, werkelijk ALLE schoenen zijn kapot!

Even gechargeerd: er zijn gewoon 40 vintageliefhebbers in Nederland, en ze kijken allemaal op marktplaats. Als je dan je vintage Omega aanbiedt bellen ze allemaal. Dat lijkt dan heel wat, 40 telefoontjes.

4 likes