Vanmorgen in een kort gesprek over Dan Henry met @SybrenAnne en @Sebastiaan ging het al snel over al die Invicta haat. Maar waar komt dit nu eigenlijk vandaan, waarom haten mensen Invicta?
De naam Invicta staat me niet aan
Ik ben jaloers op mensen die Invicta’s dragen
Ik vind alles wat ze maken lelijk, ook als het die oude vintage exemplaren zijn
Er staat geen Rolex op de plaat
Ik heb niks met schaars geklede dames, cruises, bling bling en diamanten
Volgens mij is de submariner clone maar een heel klein gedeelte van de collectie, dus ik vind dat die vlieger niet opgaat als argument. @jurk@Demirn
Het zal niet mijn eerste keuze zijn als merk, maar dat heeft meer te maken met hoe groot de meeste modellen zijn en de prijs strategie die het merk hanteert
De eigen creaties vind ik spuuglelijk. Ze hebben wel een eigen gezicht. Er is een markt voor. En laten we eerlijk zijn: wat betreft horloges zijn de forumleden geen afspiegeling van de maatschappij.
Ik heb zeker geen haat overigens, maar de moderne invictas vind ik doorgaans lelijk. De gene die ik niet lelijk vind, zijn hommages.
Die grote blingbling, 50mm+ en het prijzen van de horloges (3 halen 1 betalen of van 1k naar 150 euro) doen het bij mij niet zo goed.
En dat vind ik jammer. Pro diver als voorbeeld: maak een klein beetje een eigen gezicht ervan en dan heb je een tophorloge voor 90 euro. Nu is het helaas wel behoorlijk gekopieerd.
En die grote bling… tja er is blijkbaar wel een markt voor: dus lekker doen. Het geeft mij alleen een beetje een negatief gevoel over het merk.
@Chillekasper : ‘Haat’ is m.i wel een groot woord. Ik vind Invicta echt armoede. En dan heb ik het niet over de prijs, maar over de ‘creativiteit’. Ik vind de ontwerpen creatieve armoede uitstralen, vaak jammerlijk mislukt ook.
Maar even wat anders, je naam ‘chille Kasper’ suggereert dat je heel chill (ontspannen, relaxed) zou zijn, echter elke keer als er ergens ‘Invicta’ word geroepen reageer je als een bruistablet. Heb je aandelen?