Waarom zoveel Invicta haat?

Vanmorgen in een kort gesprek over Dan Henry met @SybrenAnne en @Sebastiaan ging het al snel over al die Invicta haat. Maar waar komt dit nu eigenlijk vandaan, waarom haten mensen Invicta?

• De naam Invicta staat me niet aan
  • Ik ben jaloers op mensen die Invicta’s dragen
  • Ik vind alles wat ze maken lelijk, ook als het die oude vintage exemplaren zijn
  • Er staat geen Rolex op de plaat
  • Ik heb niks met schaars geklede dames, cruises, bling bling en diamanten

0 stemmers

Staat er iets niet bij, uit je mening hieronder in de comments!

3 likes

Je vergeet de optie ‘ik ben een normaal mens en haat geen horlogemerken’.

Who gives a shit man :sweat_smile:

59 likes

Geen haat, maar ik vind ze net zo oninteressant als dit topic

11 likes

Dat is interessant, wat maakt ze oninteressant?

1 like

bijna alles wat ze maken is een matige imitatie van het origineel. Maakt het in mijn ogen toch een ondergeschikt merk.

14 likes

“In time we hate that which we often fear.”
― William Shakespeare

6 likes

Dat is het voor mij.
Ik word niet warm van kopieën.
Creëren is moeilijk en daar heb ik respect voor.

14 likes

nou…

dit dus :point_up:t2:

en…de rest is veelal over the top en doet aan als kermishorloges on steroids (imho)

en daarom geen haat, maar desinteresse

4 likes

Volgens mij is de submariner clone maar een heel klein gedeelte van de collectie, dus ik vind dat die vlieger niet opgaat als argument. @jurk @Demirn

Het zal niet mijn eerste keuze zijn als merk, maar dat heeft meer te maken met hoe groot de meeste modellen zijn en de prijs strategie die het merk hanteert

2 likes

Ik ben Invictarian, dus niet onpartijdig.
Ik zie de ‘haat’ als jaloezie en gebrek aan ontwikkeling.

11 likes

De eigen creaties vind ik spuuglelijk. Ze hebben wel een eigen gezicht. Er is een markt voor. En laten we eerlijk zijn: wat betreft horloges zijn de forumleden geen afspiegeling van de maatschappij.

5 likes

Ik haat geen enkele horloge merk (heb zelf een oozoo) maar ik heb enkele invicata omdat ik ze meestal te groot en te schreeuwerig vind.

1 like

39 likes

“If ever I thank any man, I’ll thank you”

4 likes

Een willekeurige screenshot van een horloge fb pagina legt het e.e.a uit.

17 likes

Volgens een bovenstaande geventileerde wapppie theorie zou dit dus een uiting van jaloezie kunnen zijn.

2 likes

Ik vind dit leuker dan de kopieën die ze maken.

7 likes

Ik heb zeker geen haat overigens, maar de moderne invictas vind ik doorgaans lelijk. De gene die ik niet lelijk vind, zijn hommages.

Die grote blingbling, 50mm+ en het prijzen van de horloges (3 halen 1 betalen of van 1k naar 150 euro) doen het bij mij niet zo goed.

En dat vind ik jammer. Pro diver als voorbeeld: maak een klein beetje een eigen gezicht ervan en dan heb je een tophorloge voor 90 euro. Nu is het helaas wel behoorlijk gekopieerd.
En die grote bling… tja er is blijkbaar wel een markt voor: dus lekker doen. Het geeft mij alleen een beetje een negatief gevoel over het merk.

3 likes

het zijn vaak vooral bepaalde types die invicta hááten :sweat_smile:

10 likes

@Chillekasper : ‘Haat’ is m.i wel een groot woord. Ik vind Invicta echt armoede. En dan heb ik het niet over de prijs, maar over de ‘creativiteit’. Ik vind de ontwerpen creatieve armoede uitstralen, vaak jammerlijk mislukt ook.
Maar even wat anders, je naam ‘chille Kasper’ suggereert dat je heel chill (ontspannen, relaxed) zou zijn, echter elke keer als er ergens ‘Invicta’ word geroepen reageer je als een bruistablet. Heb je aandelen?

10 likes