Maar toch hebben de merken als Seiko en Rolex itt Invicta een eigen ontwerp taal. Dat heeft Invicta dan weer niet en zijn qua ontwerp gewoon net als veel andere vintage horloges uit die tijd. Dus wat is dan 13 in een dozijn?
Kasper opent weer een topic en ik denk âMan wat doe je jezelf weer aan?â
En dan zie ik eens het licht!
Zelfkastijding
Zelfkastijding is in de katholieke traditie een middel om de zondige neigingen van de mens te bedwingen of om boete te doen.
Dit is gewoon een vorm van digitale zelfkastijding. Kasper, wat heb je ons te vertellen jongen? Zeg het eens. Je kan bij ons biechten. Toch mannen?
Ik erger me meer aan die 3 invicta fans die dit soort topics door me strot aan het douwen zijn.
Ik weet het ik hoef het niet te lezen maar je kan ook accepteren dat je iets leuk en mooi vind maar 99% van de andere mensen het kut vinden.
Zo krijg je elke keer dat gezeik over Invicta
Nu weten we het wel
Dat zal zijn vrouw dan niet leuk vinden.
Waarom zou je dit willen weten, laat staan vragen hier op dit forum? Als het al zo is, lekker belangrijk.
Ver voorbij alle ideeĂ«n over goed en kwaad is een plek, ik ontmoet jou daar. â Jalal al-Din Rumi
De letterlijke definitie van accessoire is dat het een niet noodzakelijk iets is, of een aanvulling.
Die definitie maakt duidelijk dat horloges, hoe duurzaam ook, in dit tijdsgewricht accessoires zijn. Juwelen en sieraden zijn ook per definitie accessoires.
Iedereen die het zo probeert te draaien dat een âgoedâ horloge iets anders is dan een âslechtâ horloge is hetzij niet van de definitie op de hoogte, of doet aan zelfbedotterij.
Daâs hetzelfde als een Zenith horloge hebben van de LVMH modegroep en tegelijkertijd afgeven op âmodehorlogesâ.
Er zijn genoeg geldige redenen om Invicta met een korrel zout te nemen, we hoeven er niet meer te verzinnen.
Ook een accessoire kan een -zij het niet noodzakelijke- functie vervullen. Vervult het die functie niet goed, dan is het een slecht accessoire. Een horloge kan dus wel degelijk een slecht horloge zijn, bijvoorbeeld als het niet goed loopt, of pijn doet aan de ogen telkens wanneer je er een blik op werpt.
Champagne Pils van Exota was de topper
Wat een onzin weer. Zenith behoort, zoals de meeste merken, tot een groep. Wat zegt dit precies over de horloges, de ambacht en passie die erin gaat, de kwaliteit van het horloge? Ik heb het gevoel dat je graag een prikje mijn kant op geeft. Dat mag, maar niet zo onzinnig graag.
Ik heb die dingen gemaakt zien worden. Dat ze tot LHVM behoren interesseert mij niet. Noch interesseert het mij tot welke andere groep andere horloges behoren. Daar beoordeel ik ze niet op en de meeste weldenkende mensen ook niet. De historie, passie en kwaliteit, daarop wel.
Ga je er nog een hoop minder leuke bijkopen danđ
Jammer, ik hoopte dat je overtuigd was door @Fate_Amenable_To_Change dan kon je namelijk je Defy aan mij wegdoen.
Balen.
wat vind ik die geweldig
Dus @Fate_Amenable_To_Change blijf proberen!
Sorry. Niet overtuigd. En volop aan het genieten van de Defy op het moment.
Kan iemand een plugin schrijven die alles in een âInvicta bakâ doet.
Zeg maar de hele site niks over Invicta te zien, totdat je de Invicta-On knop aanklikt en daar een verzameĆ topic vind.
Zoiets
Ik ben er nu wel klaar mee
Op desktop wil ik die uitdaging nog wel aangaan, donaties per pb
Ik reageerde op iemand die steode dat mensen die een horloge kochten, horlogeliefhebbers zijn. Daar ben ik het niet mee eens.
Volgens wikipedia is het een niet noodzakelijk iets, dat behoort bij een wel noodzakelijk goed of zaak. Als iemand een horloge koopt omdat het leuk kleurt bij zijn trainingspak, dan is het een accessoire. Als iemand datzelfde horloge uit pure liefhebberij koopt, om hem bijvoorbeeld in een kluis te stoppen en op chrono24 checken hoeveel zijn âcollectieâ virtueel waard is, dan is dat horloge (tenminste voor deze persoon) geen accessoire imho.
Ik vind het leuk om met je in discussie te gaan, maar niet alles wat ik zeg slaat op jou, verrassend genoeg. Het was een arbitrair voorbeeld. Ik had ook Cartier en Richemont kunnen noemen. Of Calvin Klein en de Swatch Group.
Het ambacht staat niet ter discussie. Ik heb het er gewoon over dat mensen hun horlogeliefhebberij de snobistische hoek in willen trekken door onderscheid te maken tussen âechtâ en âmodeâ.
Dat het ene mode-accessoire beter gemaakt is, soms van leukere grondstof, soms gewoon mooier afgewerkt, dan het andere is prima. Op die merite kun je een verschil maken.
Maar doen alsof Zenith geen mode-accessoires maakt en Tommy Hilfiger wel blijf ik gewoon zelfbedotterij vinden.
Die semantiek waarin je het wilt trekken vind ik volkomen oninteressant.
Overigens is de reactie van @Temporis spot on denk ik.
Dat jij die opstellen leest!?
Kijk. Daâs mooi !