Denk dat het fotorolletje overbelicht is geraakt
Hendrik
Denk dat het fotorolletje overbelicht is geraakt
Hendrik
Om deze discussie hier te sluiten, ben ik met het uurwerk naar de juwelier gegaan zoals gezegd, ook een verzamelaar, Ik vertelde hem de hele zaak, de man kon ook geen uitsluitsel geven van wel of niet (aangezien hij ook geen Breitling-expert is en hij het zelf een moeilijk geval vond!), dus ik sluit me zelf aan bij wat Rene zei en vertrouw op zijn professioneel oordeel. omdat ik geen woekerprijzen wil aanvaarden voor āeen misschienā, en bijgevolg geen online verkoop wil, heb ik het uurwerk verkocht als gewoon gouden chronograaf uit de jaren 40-50) (omdat een venus 170 blijkbaar nogal eens gezocht wordt wist de man me te vertellen, dat het toch nog enige waarde had) de brug was overigens niet gestempeld Breitling. Ik ben van mening dat dit het beste is dat ik in deze situatie kon doen, ook al zouden sommigen het mogelijks anders hebben aangepakt, ik vind niet dat ik me hiervoor verder moet verantwoorden. Het blijft hoe dan ook een degelijke zwitserse chronograaf zoals er wel meerdere zijn te vinden. Ik kreeg een beetje meer dan goudwaarde, wat ik zelf heel normaal vind, aangezien het uurwerk ook nog mooi op tijd liep etc. Kortom ik denk dat ik toch weer wat heb bijgeleerd, al was de manier waarop wel minder leuk, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat ik correct gehandeld heb.
Hallo Rene, ik had nog enkele vraagjes over enkele zaken die in vond bij het surfen. Ik kwam deze hier tegen, ik vroeg me af wat uw mening hier over was; wel jammer dat er maar 1 foto is.
http://www.lacotedesmontres.com/Enchere-No_1313.htm
Verder vond ik deze nog terug hier in belgiƫ, ik vind dit een prachtig uurwerk (had vroeger zelf een toptime) maar moest denken aan wat u zei; deze lijkt wel een metalen stofdeksel te hebben, en ook zie ik geen serienummer op de omzijde van de kast? kan dit? denkt u dat deze volle lugs zou hebben ook (lijkt me eerder holle lugs niet?)
groetjes.
http://www.lacotedesmontres.com/Enchere-No_1313.ht
mhttp://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/he
renhorloge/breitling-top-time-or-18kt-201093449.ht
ml
Beide zijn geen originele Bās ,
Top time
stofdeksel = slappe goiden kast = goedkoop = os geen Breitling
Wijzerplaat lijkt me aan de subdials te zien ook opnieuw bedrukt te zijn ? , cijfers en streepjes zijn niet echt scherp
Ook geen ref en/of goed serie nummer te zien
Lacote
Cadette ref 214 ? (Zie beschrijving)
Jammer maar helaas , geen cadette ref nummer
bedankt; ik vond het ook raar als ik terugkeek naar wat u zei; als ik het zo eens even op een rijtje zet, zijn er precies meer fakes op de onlinemarkt dan originelen jammer genoegā¦
bedankt; ik vond het ook raar als ik terugkeek
naar wat u zei; als ik het zo eens even op een
rijtje zet, zijn er precies meer fakes op de
onlinemarkt dan originelen jammer genoegā¦
Dat klopt helemaal en dat maakt het ook een een zeer moeilijke zaak voor de liefhebber
Een aantal zaken kun je zelf goed in de gaten houden
De bekende vintage series , cadette , toptimes, navitimers, chronomats , datoraās etc hebben allemaal een bekend referentie nummer en allemaal een serie nummer
Hier de serie nummer lijst : http://breitlingsource.com/phpBB2/viewtopic.php?f=11&t=31437
Verder zijn alle gouden kasten massief goud en zonder stofkap intern , de meeste 18K goud een heel enkeling 14K
Het boek van benno richter ( 20 a 30 euro op ebay) heeft lijsten met ref nummers en lijsten met uurwerken en een korte omschrijving
Verder zijn er ook. Og diverse catalogi te vinden , 1946/47 , 1951 en jonger, waar de meeste modellen in beschreven staat incl fotoās
Je zult alle bekende docs moeten cross referencen om een goed beeld te krijgen ( of gewoon even mij een pm sturen , er bestaat een ongeschreven wet dat je niet iets voor een zān neus wegkaapt, dat doet je reputatie namelijk geen goed)
E om de diepte in te gaan , Breitling gebruikte maar een paar kast makers voor zijn gouden kasten, deze zijn allemaal gestempeld en vrij eenvoudig te herleiden naar de maker
Edit:
Kijk ook eens op de breitling fake/franken afdeling , je zult versteld staan hoeveel er mee gerommeld wordt
bedankt voor de reactie, het is inderdaad precies een heel ingewikkelde geschiedenis en de vervalsingen zijn (lijkt mij) moeilijker op te sporen dan bijvoorbeeld bij Omega (waar het vaak vingerdik opligt). Ik zal zeker niet twijfelen u te contacteren als ik een breitling op het oog heb! hartelijk dank. groeten,Matthias.
Netjes afgehandeld, en bedankt voor de terugkoppeling.
Inderdaad een mooie afsluiting van een beladen topic (tu)