Waarschuwing: Breitling B-1 op MP

Op Marktplaats staat momenteel een Breitling B-1 te koop voor 500 Euro ( http://link.marktplaats.nl/295751729 ) met de volgende beschrijving:

hallo,

ik verkoop een breitlling b-1
ik doe hem weg omdat hij van mijn man was, hij is 3 maande gelden omgekomen.
ik heb altijd nog veel heringeren aan die ik niet zo fijn vind dus ik wil hem ook snel weg hebben.
heb bij de juwelier naar gevraagt wat hij tweedehands waar is, ongeveer tussen de 1000 en 1500.
ik doe hem weg voor 500 dus wees er snel bij!

-hij is gekocht op 15-07-2007
-nog in super goeien staat

mail me als je belang heb bij dit horlogen naar ###@live.nl

Aangezien ik graag zo’n horloge wil hebben, heb ik direct een email gestuurd met het verzoek om foto’s te sturen en de vraag hoe e.e.a. af te handelen.

De reactie kwam snel. Een paar mooie foto’s (te mooi voor een weduwe naar mijn gevoel) en het volgende bericht:

hij is 100% met allen documenten erbij.
ik ga hem dan voor u op sturen via tnt post dan heeft u hem binnen 24 uur (kan hem vandaag nog voor u op de bus doen als u wil) en u maakt het geld over bijv via internetbankieren

Dit klinkt te mooi om waar te zijn en dus, twijfel. En daarom gevraagd of ik het horloge ook op kan halen (ondanks dat het an de andere kant van Nederland is). Hierop kreeg ik het volgende antwoord:

nee dat is niet mogenlijk ik heb helen slechten dingen gehoord en ben echt bang dat er meschien wat zou gebeuren soory dat zijn mijn prive redennen

Dit antwoord in combinatie met de zeer matige spelling waren voor mij de doorslag, ik laat het over gaan.

Misschien is hier iemand te goeder trouw bezig maar een ander iets wat me opviel is het feit dat de Marktplaats gebruikersnaam Carola is en de naam welke gekoppeld is aan het email adres, Carlo.

Het voelt niet goed.

Dus wie wil, be my guest, maar ik vertrouw het toch niet helemaal.

Ik heb hem gezien. Met zo een verhaal er bij zou ik hem echter niet willen hebben.

Uitkijken lijkt mij zeker op zijn plaats.

Hij of zij verkoopt ook 3 nieuwe Blackberry’s moet je wel ff bieden. Dit is gewoon een handelaar dus oppassen met dit soort lui.(td)

En buitendat als je niet langs kan komen om je spullen te bezichtigen dan heb je gewoon wat te verbergen punt uit!!

bedankt voor de waarschuwing (tu)

Graag gedaan!:D(tu)

Bigrosa Schreef:

Uitkijken lijkt mij zeker op zijn plaats.

Hij of zij verkoopt ook 3 nieuwe Blackberry’s moet
je wel ff bieden. Dit is gewoon een handelaar dus
oppassen met dit soort lui.(td)

Hahahaa dat zag ik ook net.Ik heb ook gemaild en gevraagd om haar gegevens en dat ik een spoedoverboeking doet.Ze kan alleen heel lang wachten.

Ok, ik had dat ook gezien …

To good to be true.

Kijk maar eens naar deze:

(Hij had nog een Navitimer 1461, maar die heeft hij al weggehaald…)

Als je zou reageren zou je op deze website uitkomen:

http://www.onlineshop.co.cc/

(Kijk bij “products”=>“watches”=>“page 2”)

Dit zou het bericht zijn dat je zou ontvangen:

[quote=“Mark Glover”]Hello,

The product is still for sale. It is in a very good condition.
The product has a testing period of 30 days. That means you can test it for 30 days and if you don’t like it we will refund your money in full. The delivery charge is set at EUR 50 and you will receive your product in max 3-7 days directly at your address with all papers and documents. Please place your order for this item on our website : www.onlineshop.co.cc . After that please wait for your email invoice. You will receive it in max 24 hours.
Thank you for your interest.

OnlineShop Ltd
Registered No.05352540
Address: 94 NEW BOND STREET,
LONDON, W1S 1SJ
UNITED KINGDOM
E-mail: contact@onlineshop.co.cc
[/quote]

Het principe is simpel: Geld overgeschreven, nooit een horloge zien …

Tjonge das 5 km van mij verwijderd.

2 dagen actief op MP !!
dat moet al een waarschuwing zijn

Oscar ga jij es ff “posten” bij zijn huis! ff aanbellen en zeggen kom maar op met die Breitling zal ie schrikken of niet:D. Tenslotte was je net ff in de buurt en je woont toch om de hoek…haha!:smiley:

ja, dat had ik ook gezien en deed al wat belletjes rinkelen.

Is dat hier een wedstrijd om tegenwoordig zo snel mogelijk je centen kwijt te geraken ???

Dan koop ik nog liever de hier verboden PE NE RAI “hommages” - die bieden ten minste véél waar voor hun geld en die komen ook daadwerkelijk aan ! (tu)

Als er nu één site is waar ik totaal geen vertrouwen in heb, dan is het marktplaats ! :frowning:

EDIT: Ik hoop dat MIJN WEDUWE later mijn B1 onder een glazen stolpje op het dressoir koestert, en ZEKER NET TE KOOP ZET ! ! !

Misschien maar gauw in mijn testament laten zetten ! :wink:

Dit is een goede waarschuwing. En ja, als je intuïtief aanvoelt dat er iets niet klopt, blijf er dan verder van af.

ik heb voor de geinteresseerden een adres doorgemaild gekregen, echter voor mij iets te ver weg, ze wil hem alleen opsturen, maar ik stond erop een adres te krijgen, na lange tijd kreeg ik het. echter naar aanleiding van dit topic heb ik veel twijfels of ik wel tot aankoop moet overgaan. je zou zeggen, rij er naar toe, 239 kilometer enkele reis, of je laat hem opsturen, of je laat het overgaan. wie zou er wat doen? ik twijfel in ieder geval.

Barend, ik denk ALS “ze” er bij een juwelier is geweest, die er ZELF ook ZEKER wel 500 euro wil voor geven ! Hij kan het makkelijk voor 3 keer zoveel verder verkopen.

Zeer duistere zaak als je het mij vraagt.

daar had ik nog niet eens bij nagedacht. mocht er iemand in de buurt van ureterp wonen, heb ik het adres voor je, kan je altijd even op de “koffie” gaan

Heb de advertentie ook gezien en voelde ook nattigheid. Goed dat je dit hier plaatst, kan veel ellende voor iemand voorkomen!

Een zekere “Leon” heeft er toch 750 euro voor over.:frowning:

De ad is inmiddels al verwijdert, iemand van hier???

Misschien toch al verkocht aan "Leon "