Waarschuwing: Trap er niet in!

Volgens mij leef ik in de verkeerde tijd​:joy: al mijn geld gaast nu naar uitjes met m’n vriendin haha, horloges komen ergens op de 6e plaats ofzo :joy:

Jep daar ben ik ook bang voor haha, misschien heb ik het dan toch makkelijk :thinking:

2 likes

Ik geef jaarlijks ongeveer 1.600,- euro uit aan horloges. Als je dan een keer een beurt betaalt en weer eens een nieuw bandje koopt, gaat het niet zo hard…

1 like

Leg je dat dan ook echt doelgericht opzij of gaat dat bedrag onopgemerkt tussen de boodschappen door op aan horlogegedoe? :wink: ik heb zelf echt een soort van spaarpotje.

1 like

Haha…zeker jammer. :joy:

1 like

Inderdaad top tijd heb ik gehad :joy:

1 like

Leg je dat dan ook echt doelgericht opzij of gaat dat bedrag onopgemerkt tussen de boodschappen door op aan horlogegedoe? :wink: ik heb zelf echt een soort van spaarpotje.

Mijn vrouw en ik hebben - ouderwets maar praktisch- zakgeld. Ik heb een aantal hobby’s waaraan ik mijn poen uitgeef (Aquarium, muziek en biertjes slokken het grootse deel op)

3 likes

:joy::joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Ja, ook ik ben op mijn manier rupsje nooitgenoeg.

Wel overzichtelijk en duidelijkheid als je doelen wilt of gaat stellen.

Dat gaat hier wel anders. Totaal geen zicht op elkaars inkomsten en uitgaven. Ook lekker maar verstandig gezien niet de meest beste optie.

Potjes heb ik niet, doel qua horloge ook niet.
Dus on topic, geen last van.

1 like

Het voordeel van zakgeld is dat je nooit discussies krijgt over eigen keuze of de prijs en je beiden een gelijk deel van het gezamenlijke inkomen pakt. En ik heb geen zicht op haar uitgaven of andersom. (Maar als ik weer eens een nieuwe gitaar heb gekocht of een leuk horloge zal ik ‘m heus wel laten zien :grin:)

Die vrouwen die toen toppless lagen, wil je waarschijnlijk nu ook liever niet meer toppless zien :slight_smile:

2 likes

Ik spaar gewoon een vast bedrag voor een Rolex Datejust, gaandeweg koop ik andere horloges wanneer ik geld over heb ^^

1 like

op onze manier ook nooit discussie, ik vind als je partner gaat zeuren over je uitgaven/prijs ervan het bij voorbaat al niet ok.
Je hebt er toch voor gewerkt, dus jij bepaalt lekker zelf wat je uitgeeft zolang de kosten die betaald behoren te worden maar betaald zijn.

Wij delen de kosten niet eigenlijk, soms betaal ik, soms betaald mevr. De ene rekening gaat van haar bank af en de andere bij mij. Als er een naam op de rekening staat dan betaald degene wie die naam draagt de betreffende rekening.
Hypotheek is bij ons niet duurder dan een volle tank benzine dus dat scheelt al een flinke slok op de borrel en die staat 100% op de naam van mevr, dus 3x raden wie die betalen mag!
We hebben dus niet een rekening waar we beiden op inleggen, 100% ieder voor zich.

Ik lees her en der dat mensen de werkelijke prijs van een aanschaf thuis niet vermelden, vind dat echt triest en bestempel het als liegen en dat hoort mijn inziens absoluut niet thuis in een relatie.
Maar goed, dat is een compleet ander verhaal.

2 likes

Behalve de rommeltjes die ik de loop der tijd heb gekocht, heb ik vooral spijt van de gemiste kansen. Gewoon omdat ik er te weinig van wist. En nu ik er een klein beetje meer oog voor heb, doen zich zulke aantrekkelijkheden niet meer voor.
Mijn idee: Stel je niet tevreden met minder dan je wilt. Blijf wel de realiteit in de gaten houden want ‘instappers’ voor 16 K is niet voor iedereen weggelegd.
Groet, R

1 like

:joy:
Even klikken :wink:

3 likes

Hahaha, briljant! Hé lullo, dat dus… :joy: :joy: :joy:

1 like

Het zijn eigenlijk alleen de eerste paar woorden die slaan op jouw opmerking maar wat daarna en ervoor zit is ook smakelijk :wink:

Vind Michiel altijd leuk, ongeacht zijn rol.

1 like

Herkenbaar, maar ik ziet het niet als een valkuil. Zal wel even langer duren voordat ik mijn grail heb. :rofl:

1 like

Bij mij wordt er altijd gewerkt aan een potje, maar als het niet kan dan gebeurt het ook niet. Paar jaar terug aant sparen geweest voor mijn Tudor Black Bay. Op zich niet extreem duur, maar heeft even geduurd. Auto had een flinke reparatie nodig, wasmachine overleed, we kochten een huus… :joy::joy:

Daarnaast heb ik altijd targets op mijn Wish list staan en daar werk ik rustig naar toe. Afgelopen drie a vier maanden twee horloges weg kunnen strepen en een derde is in zicht :clap::clap:

1 like

Been there done that :ok_hand::grin: …zo herkenbaar :joy:

1 like