Heb ik niet, wil ik niet.
Eén auto en een scooter.
Nou ja, eentje schijnt er helaas nog ergens rond te hobbelen, maar je snapt het antwoord.
Dus : er is hoop voor je
Eén auto en een scooter.
Nou ja, eentje schijnt er helaas nog ergens rond te hobbelen, maar je snapt het antwoord.
Dus : er is hoop voor je
Het is natuurlijk een heel stereotype hypothetische situatie. Maar desondanks gaat het voor veel mensen op. Misschien heb je geen hyptheek en kids, maar ben je een nieuwe onderneming gestart en moet je een groot bedrag reserveren voor reiskosten. Ik noem maar wat. Mijn studentenleven was qua lasten redelijk eenvoudig in vergelijking met dat van de gemiddelde persoon post-studie.
Herkenbaar al heeft het niet alleen met budget te maken, soms valt het horloge in het echt tegen en is dat de basis voor een ander doel (dat meestal gepaard gaat met een verruiming van het budget)
Wat jij de valkuil noemt, noem ik de hobby.
Enigszins ironisch was dat m’n telefoon ‘Valkyr’ suggereerde toen ik ‘valkuil’ probeerde te typen. Ik heb inmiddels ook al wel een mooie vintage DJ aan microbrands liggen inderdaad
Ik blijf 99 van de 100 keer bij mijn voorgenomen aanwinst.
Ik ben wel eens naar een juwelier gegaan voor een Longines Legend Diver en toch thuisgekomen met een Fortis Flieger Chrono. Maar dat was geen hindernis, maar een gewijzigd einddoel.
Groeten,
Noel.
Die ‘hindernissen’ kunnen best leuk zijn, zolang de afschrijving met flipperen binnen de perken blijft. Op die manier is de weg er naar toe toch een stuk leuker.
Jammere is wel dat je enigzins bij de ‘veilige’ aankopen moet blijven, want exotisch kost helaas geld.
Ik flipper ook redelijk veel. Maar ik zie het ook als een manier om verschillende horloges te ervaren. En het geld dat ik er op verlies. Dat zie ik als een soort leengeld dat ik betaal om ze in gebruik te nemen. Pas nog een horloge verkocht met 400 euro “verlies”. Maar ik heb hem een paar jaar met plezier gedragen. Ik baal daar dan eigenlijk niet van.
Handtasjes voor mannen? Dat is hoop ik toch nog steeds not done?
Ik blijf me het iets vinden voor mannen die moeite hebben met het accepteren dat ze best anders mogen zijn als vrouwen. Al dat gemiep van een type als Sunny Bergman.
Ja hier… ruggegraatloos hahhah… mijn spaargeld voor een speedmaster Pro is vannacht doormidden gehakt met de aanschaf van een Zodiac Grandrally… heel mooi maar ja nog geen speedy…
ondergetekende: ENORM
Absoluut. Soms lukt het wel (als ik de lat niet te hoog leg), maar of die Max Bill automatic gaat lukken … kweenie …
Was aan het sparen voor een Rolex 116500LN witte dial maar nu die door het dak gaan is daar de lol wel vanaf. Behalve als je er een hebt natuurlijk. Dus ja dan wijk je uit
Nope. Mijn bovengrens voor impulsaankopen ligt op SEK 499.
Het concept “ongeduld” vwb materiële zaken is mij al vele jaren vreemd.
Ook hier geen enkel probleem om me aan het geselecteerde doel te houden. Allereerst gaat er al een lang proces aan vooraf voor de keuze gemaakt is. Op het moment dat dat zover is ben ik op mijn ongeduldigst, maar nog steeds binnen grenzen.
Buiten dat heb ik zoals iedereen andere zaken waar geld aan uitgegeven moet worden, of, waar ik geld aan uit wil geven. En op dit vlak kan ik uitstekend prioriteiten stellen, wat wil zeggen dat ik voor mezelf kan besluiten of er binnen nu en ‘x’ jaar ruimte is voor een horloge.
Zoals @grotebozewolvin het zo mooi verwoord: 'Het concept ongeduld vwb materiële zaken is mij al vele jaren vreemd.
Ik denk dat ‘ons bin zuunig’ in de huidige (consumptie)maatschappij nauwelijks nog op de gemiddelde Nederlander toe te passen is. Met andere woorden: ik heb ook wel eens een horloge gekocht terwijl ik voor wat anders in de markt was.
Mijn ‘hindernis’ op weg naar mijn horlogedoel is dat ik eerst een horloge verkocht wil hebben vooraleer ik een ander koop.
Dus zolang ik mijn Seiko Prospex niet verkoop, komt er niets anders…
WoW! Dat is nog eens discipline!
Misschien zijn alle horloges die we kopen wel doelen an sich! Zolang je niet spijt krijgt van je aankoop, puur en alleen vanwege het feit dat je ook iets anders had kunnen kopen, zit het ook wel gewoon goed. Dat voel je denk ik ook wel een beetje aan: ik heb het gevoel dat ik geen spijt zou hebben van een Speedmaster als ik die zou kopen voor het doel van bijv. een DJ is gehaald. Ik denk dat ik die spijt wel zou hebben als ik een BB36 zou kopen…
Als ik echt spijt van een aankoop zou hebben, dan zou ik betreffend horloge voor een veel te lage prijs verkopen. Maar dat doe ik niet en houd ik het liever.