Waarvoor gebruik jij de draaibare bezel van je horloge?

Misschien een wat vreemde vraag.

Misschien even uitleggen wat ik doe met de bezel.
Iedere morgen als ik een automaat met draaibare bezel om de pols doe, dan zie ik naar mijn Seiko Quartz om te checken hoeveel de automaat voor of achter loopt. Dit verschil “compenseer” ik dan met de bezel.
Vb : mijn automaat loopt 12 seconden achter, dan zet ik de bezel op "48"
Telkens als de secondewijzer de “48” voorbijkomt weet ik dan dat het in feite reeds “60” is.

1 like

Om:
-te timen bij koken.
-de parkeermeter te setten.
-een beetje aan te pielen tijdens vergaderingen e.d.

6 likes

Voornamelijk voor het koken.

2 likes

mijn Precista heeft een 12 uurs bezel, en die gebruik ik voor vanalles. Als ik op een niet normale tijd begin op het werk dat zet ik hem op de uurwijzer zodra ik binnen ben, zo zie ik makkelijk wanneer ik er weer vandoor mag :stuck_out_tongue:
ook wel eens om te timen hoe lang ik aan een bepaald project bezig ben.

met koken gebruik ik hem ook, als gebruik ik dan vooral de chrono functie. Als ik met 2 dingen bezig ben gebruik ik de bezel als minuten bezel, de waardes even x5 denken dus.

Voor mijn pasta en meestal ook om te kijken hoeveel minuten geleden ik terug had moeten zijn op het werk:D Maar gelukkig zijn ze hier vrij makkelijk in Spanje

1 like

JohanT Schreef:

Die van mij is voornamelijk een dure kookwekker :wink:

Idd, maar ik kan wel mededelen dan een Seiko beter kookt van een Rolex

gezien je hier maar de eerste 15 minuten kan aflezen :smiley:

Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar om mee te pielen :smiley:

1 like

Om te checken of een presentatie niet te lang/kort duurt.

Ik gebruik de draaibare bezel NIET:smiley:

4 likes

Ik vind het soms leuk om bij te houden hoe lange mijn ronde duurt die ik met de hond wandel of hoe snel ik op mijn werk kan zijn, maar voornamelijk gebruik ik hem tijdens het koken.

ticothijs82 Schreef:

Voornamelijk voor het koken.

Mijn beste,

Idem dito……….

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mijn Magnetron stop automatisch dus voor het koken hoef ik hem niet te gebruiken.

Ik gebruik de draaibare bezel dus nooit.

+1, mijn stelling is: Als het niet in de magnetron kan eet ik het niet;)
2 weken geleden de bezel van mijn citizen gebruikt waar ie eigenlijk voor bedoeld is, duiktijd in de gaten houden, in dit geval gewoon voor de lol want om mijn andere pols zat een suunto duikcomputer:)

Meestal om de pauze bij te houden en soms hoe lang ik er over doe om op het werk of weer thuis te komen.

Om de meeste bovenstaande dingen te timen.

En verder om er naar te kijken. De duikerslook is namelijk mijn favoriet.

Tegenwoordig om de parkeermeter te timen. Vroeger ook mijn lesuren. :smiley:

helaas heb ik er (nog) geen; binnekort toch maar een gaan aanschaffen denkk ivm met actieve vakantie; maar ze zouden het beter een kook horloge dan een duikhorloge kunnen noemen als je dit zo leest:)

Ben toch benieuwd wat jullie aan het koken zijn dat je daar de timer voor nodig hebt. Ik leg namelijk altijd mijn horloge juist af, en dan vooral bij het vlees braden (bang voor vetspetters).:+

Groet
Herman

Tijdens het koken, als ik toevallig een duiker om heb die dag,
en om aan te pielen (meerdere keren per dag) :slight_smile: .

De ring van de Monster ook een keer per dag om het weer netjes op twaalf uur te zetten. Dat ding loopt te soepel en verplaatst zich soms “vanzelf” :frowning:

1 like

Voor bijna alles wat te timen is:
Koken, pasta en eieren
Bakken, broodjes
Frituren, friet, bitterballen
Fietsen, woon-werk
Wandelen, rondje, afdaling van de Reinebringen
Pielen, checken of hij nog wel soepel draait en of hij middenboven staat

Ik zou niet weten wat ik aan een horloge heb zonder draaibare bezel.

1 like