Waarvoor gebruik jij de draaibare bezel van je horloge?

Mag ik zo vrij zijn een BEZELvraagje hier aan te linken?

Moet de pijl vd bezel bij draaien precies op de 12 inklikken…of een klikstand ervoor en erna?..

Heel graag reactie op deze vraag.

grt. Paul

Ha, de enige reden dat ik he, gebruik is als deze per ongeluk onder mijn jas of tijdens het werk verdraaid is, dan draai ik hem weer precies zo dat de lume pip op de 12 uur positie zit. Als ie scheef zit, kan ik dat niet hebben, hij moet precies recht zitten.

Verder, nooit gebruikt…

5 likes

Uiteraard moet hij eigenlijk precies gelijk staan,
maar wanneer dat niet het geval is dan is het afhankelijk van de drager
en of deze zich eraan ergert.

Ik gebruik de schijf nooit. Ik hou niet van slijtage.
:grinning:

Ik gebruik het om exacte mengtijden te timen.

13 likes

Ik gebruik hem om te koken.
Op het werk voor te pompen en ook om te timen hoelang ik een ruim schoon maak en om gewoon mee te friemelen. En ook wel eens om te rekenen.

Ik heb me laten vertellen dat duikers het ook schijnen te gebruiken om te weten hoeveel zuurstof ze over hebben.

Rare jongens die duikers…

3 likes

Om te kijken hoeveel lucht (geen pure zuurstof!) je nog hebt, heb je een drukmeter. Je meet hoe lang je op een maximale diepte bent, daaruit volgt hoeveel stikstof er in je bloed zit en dat vertelt weer hoe langzaam je naar boven kunt! :tropical_fish::blowfish:

3 likes

ik gebruik hem niet. Net zoals ik niet altijd duik als ik een duiker om hem, of dress als ik een dresser om heb :slight_smile:

2 likes

Bron? :stuck_out_tongue:

SSI duikcursus! :wink:

1 like

Als ik ergens moet wachten zet ik hem vooruit en als de minutenwijzer daar is ga ik me opjagen!

Voor het koken en om te timen hoe lang mijn kinderen onder de douche staan. Als ik nl. niet na een bepaalde tijd even roep dat ze kunnen stoppen, staan ze er uren onder. En ik heb 4 kinderen.
Superhandig die minutenbezels.

3 likes

Het lijkt wel een kookclubje hier. :man_cook: Ik dacht dat op dit forum voornamelijk mannen zaten :rofl:

1 like

Ik gebruik hem op het lab waar bepaalde samples 40 minuten in de stoof moeten :relaxed: Dat van die duikers heb ik ook eens gehoord, maar die kunnen maar beter de stopwatch van het mobieltje gebruiken lijkt me zo :smile:

2 likes

Ik gebruik hem alleen op de wc, dan kan ik kijken hoe lang ik al zit te schijten jonguh

Er zit een hoop herkenbaars tussen!

  • Tijdens het koken (ik kook vaak en uitgebreid).
  • Om mijn werkuren bij te houden (in combinatie met een good old logboek – fuck apps).
  • Wandelingen met de hond timen (totaal zinloos).
  • Om te checken of mijn bezel nog lekker klikt.
  • En mocht ik nog eens op duikvakantie gaan… dan dus.

De meest beroemde koks zijn nog altijd mannen he

( vrouwen zijn dan weer goed voor de afwas )

6 likes

Ik gebruik 'm om mee te pielen.

2 likes

Eigenlijk alleen voor het zondagochtend-eitje.
En voor de rest is het alleen maar kijken en kicken dat-ie zo perfect uitgelijnd boven de 12 staat.:yum:

1 like