Waarvoor gebruik jij de draaibare bezel van je horloge?

Ik gebruik de Bezel om productietijden te timen… als ik een serie onderdelen moet maken zet ik em bij de eerste bij de “berekende tijd” van de CNC besturing, minus een aantal minuten… zodat ik zeker in de werkplaats ben voordat het product klaar is…, als dan de exacte bewerkingstijd bekend is, stel ik em op die tijd in… volgende product in de machine… Groene knop een dreun geven… en als de minutenwijzer op de 0 staat… kan ik weer naar de werkplaats…

Ik gebruik hem als stootbumper :grin:

4 likes

Ik gebruik hem:

  • Tijdens het zeevissen. Om op tijd het aas te verversen.

  • Om mijn hardloop-rondje bij te houden.

  • Bij het koken.

  • net als @dialstatic om mee te pielen

    En sinds mijn jongens hebben ondenkt dat er iets draait aan papa’s horloge, is het ook speelgoed voor hen.

Eigenlijk nergens voor. Heel soms bij het koken.
GMT bezel (bi-color) gebruik ik met name om de ‘look’ van het horloge een wat aan te passen door 'm een kwartslag of 180 graden te draaien.

En heel soms in de sportschool, om te zien hoe lang ik al bezig ben. Niet dat dat wat uitmaakt, maar toch.

Meestal draag ik een horloge met een bezel, maar de laatste paar dagen niet. Nu valt me weer op hoe vaak ik die meestal gebruik! Altijd voor alledaagse dingen (ik duik niet) zoals bij het koken, thee zetten, of om mee te spelen tijdens een meeting. Ik moet echt afkicken nu :stuck_out_tongue:

Om mee te kloten tijdens de les (bij de minder leuke vakken)

Wij deden altijd kamertje verhuren :stuck_out_tongue:
(toen had ik trouwens een Citizen horloge dat er helaas niet meer is).

Nergens voor :blush:

Op de wallen?

Eigenlijk nergens voor.

De enige keren dat ik hem gebruik, is om hem weer netjes op 12 te zetten als hij om onverklaarbare reden niet meer recht staat.

Vraag me altijd af waar dat door komt :upside_down_face:

Als pasta kooktijd indicator.

Huh? Spelen scholieren geen kamertje verhuren meer? Vel ruitjespapier, twee kleuren pennen, en kijken wie de meeste hokjes kan vullen :wink:

1 like

Meer uitleg benodigd! Het zegt me helemaal niks en ik ben ook niet de jongste meer. :wink:

Als ik shoarma bestel en hij zegt ‘‘half oer bij u’’, dat ik na een half uur de tv wat zachter zet zodat ik de bel hoor.

Veel met koken zeg.
Snap ik kook niet. Dus ik gebruik hem niet.

Kom eraan wanneer hij niet precies op 12uur staat.

1 like

Echt waar. Heb er 3 lopen hier.
Van mij mogen ze douchen zolang en vaak als ze willen. Zolang ze daarna maar opruimen die badkamer!

1 like

:joy:

1 like

Je vrouw leest niet mee zeker. :wink:

:roll_eyes:

1 like

Jongens toch! :wink:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kamertje_verhuren_(spel)?wprov=sfla1

3 likes