ik duik 2 keer per jaar en dan gaat ze mee naar beneden. en met kiten
Natuurlijk wel activiteiten of acties waarvoor een grove timer (op basis van stappen van ca. 30 sec) als dat van een duiker acceptabel is. Als een hogere nauwkeurigheid nodig, kies ik voor mijn smartphone. Dat laatste komt alleen niet vaak voor.
Bij welke horloge kan dat, dan wel doe je dat? Kun je de bezel bij veel horloges losmaken en dus vervangen? Hoe doe je dat eigenlijk?
Gewoon lekker om mee te spelen en af en toe bij het koken.
Ja klopt! Is ook meer dat ik er niet aan denk om mijn horloge te gebruiken. Heb daarbij wel vaak de telefoon in de hand bij het koken
Haha, mooi!
Leuke reacties, het was dan ook een goed gevonden topic, al zeg ik het zelf . Eerlijk gezegd was ik bang dat het naar de domme vragen topic zou worden verplaatst
Dank voor jullie ervaringen, ideeën en suggesties. Nu snel deze uitproberen
Voor de eieren, net als ik deed met mijn chronograaf.
Dit dus.
Precies dit
3 minuten voor een zachtgekookt ei
6 minuten voor een halfzachtgekookt ei
9 minuten voor een hardgekookt ei
… waarvoor zou je 'm anders gebruiken?
Dat was de grap wanneer je denkt “oh ik zit er nog maar 5 minuten op” terwijl je dus al een dikke uur erop zit hahaha
Niet.
Daarnaast moet een cursus volgen om hem te begrijpen.
Chrono gebruik ik ook nooit.
Ik druk en draai nu en dan voor de lol
Snap ik!
Maar is het een diverbezel?
Jazeker.
Even een stukje naar beneden scrollen.
Om het slingeren van de honing te timen.
Maar dat voel je dan wel aan je benen
Ik gebruik de bezel alleen om voor aanschaf te checken of tie wel lekker draait. Daarna staat ie de rest van mijn bezit netjes op de 12 gemikt
In theorie kunnen alle bezels inserts veranderd worden. Ik heb dat alleen bij de Seiko SKX gedaan.
Er is een reden dat ik geen duik horloges koop. De functionaliteit van een duikbezel is voor mij overbodig. Tot 100m is genoeg voor mij en duikhorloges in het algemeen is niet mijn smaak.