Uuhmmm, ja⦠dat klopt. Maar mijn vraag of vintage is gerelateerd aan leeftijd ja / nee is beantwoord. Had overigens best wat meer meningen willen aanhoren over de keuze van de Air-King 5500
Dat horloge ziet er voor zān leeftijd nog verrassend modern uit (vind ik). Dus ja zelfs voor een jonger persoon zou zoān horloge zeker moeten kunnen, als je die voor jou voor een aanvaardbare prijs kunt vindenā¦
Onder nabij de 2500 moet kunnen volgens mij. Het is natuurlijk geld, maar best goed te doen in vergelijking met zoveel andere modellen van Rolex. En vond inderdaad de wijzerplaat best modern overkomen voor een horloge van 30 jaar en daardoor een mooie stap naar de oudere generatie horloges
Ik ben het hier mee eens. Tegelijkertijd is nageslacht op aarde zetten zoān beetje het diepste oerinstinct dat dieren (en dus ook mensen) hebben. Het zijn voornamelijk praktische egocentrische bezwaren die tegenwoordig leiden tot kinderloosheid: duur, carriere gaat voor, geen tijd voor.
Ik zou willen stellen dat de kinderwens bedwingen een stap is om globale problemen aan te pakken, maar dat deze keuze normaliter vooral egocentrische motieven kent.
Mensen zullen dit instinct zeeeer zelden negeren voor een globaal/maatschappelijk doel.
Het dragen van vintage horloges, het gebruiken en waarderen van vintage voorwerpen, etc, is niet gebonden aan leeftijd. Dat is het ook nooit geweest door de decennia (en eeuwen) heen.
Jouw vraag ligt misschien meer in het gebied van āegoā
'Past dit oude ding wel bij mijn leeftijd en datgene wat ik uit wil stralen?'
Mijn antwoord daarop is: Heb schijt en volg je gevoel. Draag kleren die je tof vind, draag horloges die je aanspreken. Etc.
Ook daarop volgt waardering. Voor wie je bent en voor wat je aanspreekt.