Wanneer bepaal jij welk horloge je draagt?

Wanneer bepaal jij welk horloge je draagt?

Ik werd deze zondagochtend wakker met die gedachte in mijn hoofd en vroeg mij af hoe mede forumleden dit doen?

Leg je een dag vantevoren een horloge klaar?
Heb je een roterend schema?
Beslis je het op het moment supreme?
Doe niet zo gek, ik heb maar 1 horloge?
Kan helemaal per dag verschillen?

Zelf weet ik meestal de avond ervoor wel welk horloge ik de volgende dag ga dragen. Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat!

5 likes

Voor mij is het vrij simpel: Op een werkdag mijn vertrouwde Casio (ook om te voorkomen dat mijn baas niet jaloers wordt). En in de weekend ga ik helemaal los afhankelijk wat mijn plannen zijn dan: sportief of formeel.

1 like

Meestal de avond ervoor.

Wanneer ik op sta, kijk ik naar mijn pols hoe laat het is op m’n Ingenieur en dan besluit ik dat horloge die dag wéér te dragen onafhankelijk van m’n outfit.

5 likes

:heavy_check_mark:

Dat is dan jammer voor je baas? :man_shrugging:
Of was dit een gebbetje? :wink:

Ik heb de collectie opgesplitst in werk horloges en vrije tijd horloges. De werk horloges zitten allemaal op een rubberen of leren band omdat er van een metalen bracelet niet veel over blijft na een tijdje. M’n werk horloge kies ik uit op het moment van vertrek, maar voor ik weer thuis ben weet ik al naar welk vrije tijd horloge ik ga wisselen

Op basis van de kleding en kleur die ik op dat moment aantrek.

3 likes

Roterend.

2 likes

Ik sta op, krab me eens aan de kont, vaak gris ik een horloge uit de kist, maar soms ook niet.

Kom op man, ik doe gewoon een horloge om zoals ik ook in een broek stap. Laten we het niet dramatischer maken dan het is.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik het enigszins afstem op de outfit. Moet ik naar een klant? Geen punt, dan pak ik iets op leer. Zo zal het nooit een duiker, chronograaf of een stalen bracelet zijn wanneer ik een overhemd en jasje aan doe.

2 likes

Als je wilt voorkomen dat hij niet jaloers wordt moet je uiteraard iets anders dragen dan een Casio :grin:

Op werkdagen grijp ik iets uit mijn kist met “work approved”-horloges (mogen een krasje krijgen, kunnen een stootje of een plens water hebben), en wel iets dat ik die week nog niet gedragen heb.

Op vrije dagen, avonden etc. pak ik doorgaans gewoon iets waar ik zin in heb, er gaat weinig planning aan vooraf.

1 like

Heb een planner in dienst genomen hiervoor

6 likes

Dat hangt bij mij vooral samen met kledingkeuze en planning voor de betreffende dag.

Een dresswatch bijvoorbeeld draag ik weliswaar ook in mijn vrije tijd op een polo shirt maar toch vaker in combinatie met pak en business casual.

Het omgekeerde geldt voor chrono’s en/of sportievere horloges.

2 likes

Ik leg mijn kleren ook de avond vantevoren klaar. Ben zelf planmatig ingesteld. Heeft er wellicht iets mee te maken dat ik planner van beroep ben :joy:

Ik doe dat ook hoor. Maar meer omdat ik anders nog wel eens kan vergeten uberhaupt een broek aan te doen :joy:

2 likes

:rofl::rofl::rofl:

Op zondag F-91W stopwatch mode voor de nodige rondjes.

Vlak na de grote boodschap des morgens (aka het bouten).

Meestal 10 minuutjes voor ik de deur uit ga.
En dan liggen er na een tijdje een stuk of 5 op het nachttafel en dan grijp ik er gewoon eentje uit die ik het best bij m’n outfit vind passen.

Af en toe worden de horloges weer opgeborgen en begin ik aan een nieuwe grabbelronde.

Momenteel op het nachtkastje, Omega Constellation, Edox jump hour, Seestern 62MAS, ouwe Seiko5, en de Speedmaster reduced.

1. Activiteit
  2. Gelegenheid
  3. Kleding