Wanneer doe je je horloge af?

Tijdens het douchen of zwemmen draag ik geen horloge, ik heb namelijk geen horloges waarvan ik zeker ben dat ze 100% waterdicht zijn. Verder gaan ze 's nachts altijd af.

Voor tijdens klussen en ruige dingen heb ik speciaal een Chinese automaat die gebutst en gedeukt mag worden. :smile:

Thuis altijd af. Maar ook bij klussen en boodschappen doe ik een goedkope om. Voor je het weet loopt er iemand met een tas met gespen of een winkelwagen tegenaan.

Meestal loop je thuis schade op omdat je denkt dat het horloge veilig is. Neem iets simpels als naar de WC gaan. Voor je het weet ketst de gesp van je riem er tegenaan. Heb ik al een keer gehad.

Ook kijk ik altijd erg uit bij het omdoen van de veiligheidsgordel. Die gesp komt soms ook akelig dicht bij je horloge.

Ik doe mn horloge altijd af met slapen. Ik douche meestal 's ochtends dus ook dan is ie nog niet om. En met sporten / klussen gaat ie af.

Altijd om behalve met slapen en klussen.
Douchen doe ik nooit :wink:

1 like

Mijn beste,

Heel herkenbaar!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Vroeger hield ik mijn klok altijd om, ook tijdens het slapen maar ik merk dat dat toch minder comfortabel ligt.

Meestal doe ik hem tijdens het douchen ook af. En eigenlijk altijd tijdens het wielrennen/hardlopen/mountain biken en sleutelen aan 2/4-wieler

Meestal als ik naar bed ga. Soms iets eerder. Eigenaardigheid: mijn horloge van de dag blijft op mijn nachtkastje liggen. Als het een horloge met lume is, dan straal ik die even aan met een UV zaklantaarntje. De volgende dag kies ik welk horloge ik dan zal dragen.

Alleen af tijdens douchen, slapen en de sex! Het zal maar gebeuren… Ach… Zal de details besparen :wink:

2 likes

Ook ik doe mijn horloge af als ik thuis kom en komt pas na het douchen de volgende dag weer om.
ook berg ik hem goed op en leg ik m zeker niet op het nachtkastje want dat zitten de kinderen er de hele tijd mee te spelen.

Whow… sex…heb je dat nog ?
dat zal in de loop der jaren wel veranderen voor nachtelijke snacks
pakken vanillevla en hompen Edammerkaas
( niet dat ik jaloers ben ofzo he ! )

3 likes

Als ik zo bang voor een kras zou zijn deed ik nooit een horloge om. Die krassen horen er nou eenmaal bij. Daarom liever saffier glas, daar wil ik geen kras. Verder geen enkel probleem. Ikzelf heb ook een aantal krassen :wink:

2 likes

Ze gaan alleen af bij het :hand: :hand: wassen en het douchen.
En heel af en toe als het te zweterig / plakkerig word om m’n pols. :sweat_smile:

voor het slapen, douchen en de gym. Vorig jaar een horloge op de kleedkamervloer latenvallen, wijzers los achter het glas, ach, het was een Nixon. Toch snap ik het niet als gasten hun megahorloge bij trainen aanhebben…

Uiteraard maakt iedereen die keuze voor zichzelf dus ik begrijp je punt.
Nu heb ik voor mijn salaris best prijzige horloges. Daardoor ben ik misschien wat voorzichtiger. :wink:

1 like

Ja da komt omdat ik niet zo van Edammer houd :wink::joy::joy::joy:

1 like

Bij mij op de sportschool loopt er eentje rond met een superocean Heritage chrono, vol krassen uiteraard. Wel eens naar gevraagd. Gebruiksvoorwerp zegt ie dan. Haha!

3 likes

Ik doe mijn horloge bijna nooit af. Ik draag ze dag en nacht. Alleen bij een uitruk of oefening met de brandweer, doe ik ze af of draag ik een G-shock.

Met slapen, douchen en werken (verboden).

Verder doe ik de mechanische horloges af als er activiteiten plaatsvinden waarbij extreme schokken voorkomen.

Is hier hetzelfde hoor. Ik maak me er alleen minder druk om. Horloges zijn om gedragen te worden met alle gemakken en ongemakken erbij. Ik zie op de Legend Diver ook al wat krassen, maar die heb ik dan ook al twee jaar.

1 like

Ik heb een kinetic, die moet toch soms herladen worden :innocent:
BD

3 likes