Wanneer doe je je horloge af?

Ik draag, zoals ongetwijfeld iedereen hier, mijn horloges met plezier en trots vrijwel elke dag, omdat ik horloges voor alle gelegenheden heb, of het nu werken, snorkelen, borrelen of bomen vellen betreft. Toch merk ik dat ik, wanneer ik 's avonds thuis kom, altijd onmiddellijk mijn horloge afdoe en opberg. 's Avonds op de bank voelt mijn trots ineens als een last, als ongepast. Ook 's nachts kan ik een horloge niet aan mijn pols verdragen. Zijn er andere met dezelfde ‘afwijking’, of dragen jullie altijd en overal?

1 like

Inderdaad, na het avondeten ga ik mijn horloge ineens opmerken aan mijn pols. Heel de dag merk je niet echt dat je hem om hebt, maar dan ineens wel. Dan gaat ie fijn af en 's ochtends weer om, of een andere natuurlijk.

Gelijk na mijn werk in het weekend of vrije dagen doe ik helemaal geen horloge om.

Mijn horloge gaat alleen af, als ik hem wissel met een ander, of bij een niet waterdicht horloge bij het douchen en afwassen. Voor het overige draag ik altijd een horloge. 's Nachts draag ik vaak mijn titanium Breitling Aerospace, weegt vijrwel niets, en is zeker geen last.

Ok, ik vind het prima :wink:

ah, ik had bij jou op reageren gedukt. Had eigenlijk niet gemoeten, maar onder aan de pagina…

1 like

Ik doe mijn Omega thuis altijd af. In huis ben ik altijd wel wat aan het rotzooien waarbij ik niet het risico wil nemen dat ik hem beschadig…

Draag op mijn werk een Seiko 5, het enigste nadeel is dat ik hem na het weekend maandag ochtend als je geen zin hebt om te werken het horloge weer gelijk moet zetten :unamused:

Op vakantie slaap ik met mijn Seiko monster om de pols. Thuis geen klokje om in bed.

Verder tijdens afwassen of andere water klusjes (douchen, kids in bad) horloge af.

Ik wissel vaak effe als ik thuis kom, maar draag eigenlijk altijd een horloge, behalve 's nachts en onder de douche…

Mijn beste,

Ik wissel per dag nogal eens van horloge!!
Gewoon omdat ik het leuk vind.
En ,s nachts draag ik over het algemeen genomen een lichte comfortabele Swatch.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Ik draag alleen in de nacht geen horloge. Verder eigenlijk altijd. Welk horloge is dan afhankelijk van wat ik op dat moment aan het doen ben.

Als ik ga slapen of mij in water begeef, doe ik mijn horloge af.

Alleen met douchen / baden en soms met koken vanwege de vetspatten,
ik heb eerlijk gezegd wel een drukke periode gehad dat ik jarenlang GEEN horloge droeg
omreden dat ik dat ontspannender vond en er feitelijk maling aan had
om nog optijd te komen want dat lukte toch nooit.
tegenwoordig zit ik wat lekkerder in m’n vel en is het $#@%&*!!ste horlogevirus ook weer terug :wink:

ohja… 's nachts een plastic maar heel mooi Lorushorloge met verlichting ( zie avatar )

Met slapen en douchen gaat 'ie af.
Verder altijd aan.

Leuke vraag!

Hij gaat vaak in de loop van de avond uit, en eigenlijk altijd als ik ga slapen. Ik draag 's nachts zeer zelden een horloge.
Bij douchen gaat hij af, en ook bij zwemmen, omdat ik het prettiger vind.
Als ik de basgitaar pak gaat mijn horloge ook af: kan 'm dan niet verdragen.
En net als een sommige anderen wissel ik op een dag wel eens van horloge. Gewoon, omdat het kan.

Voor de douche en slapen, en als ik dingen moet doen die slecht zijn voor de horloge : hammer slagen, verf, tuinen…
Soms ook als het te warm word dan vervang ik mijn horloge met een andere zonder leer band.
BD

Alleen bij het douchen. Maar als hij waterdicht is krijgt hij vaak wel een beurtje mee (zonder zeep of iets dergelijks) om even af te spoelen. Verder altijd om, ook 's nachts.

Wanneer ik mijn horloge af doe:

  • Als ik bang ben voor beschadigingen (sleutelen, sjouwen etc.)
  • Als ik ga slapen
  • Als ik moet afwassen
  • Als ik moet douchen

Verder heb ik altijd een horloge om. Soms zit het niet zo heel comfortabel (op een warme dag). Dan doe ik hem even af. Meestal plens ik dan wat water op mijn pols en doe ik hem meteen weer om.

Heb met name wat oudere duikers en die gaan alleen af bij contact met water hoe tegenstrijdig dat ook mag klinken…:slight_smile: