Wanneer ga je voor goud?

Beste lezers,

Graag wil ik jullie mening vragen over iets waar ik al een tijdje mijn hoofd over aan het breken ben.
De vraag is: ‘’Wanneer draag je een vol gouden horloge? (kast+band, geel goud)

Een vol gouden horloge is toch wel echt een mijlpaal voor mij. Voornamelijk als je dan aan bepaalde merken denkt. Maar toch kom ik dan iedere keer met de gedachten: Wanneer draag ik deze? Wanneer kan ik deze dragen? Is dat niet te patserig? Ben ik dan wel veilig? Val ik dan niet te veel op? Wat denken andere mensen dan wel niet van mij? (vooral op werk gebied - management)

Als background: ik kom niet uit een rijke familie of heb een hoogstaande baan (ben wel veel met cliënten bezig) of woon in een rijke buurt. Ik ben een gewone gast met een grote interesse in horloges en wat extra’s waar ik graag van wil genieten.

Dan is zn vol gouden horloge wel echt de graal maar vind het dan natuurlijk super zonde om het ding niet te dragen! In mijn gedachten: ik ga geen 10-20k uitgeven aan een horloge om hem in de kluis te leggen. Het is voor mij geen investering maar iets om van te genieten en te gebruiken.

Ik ben me bewust van het alternatief > wit goud. Meeste mensen denken dat het gewoon staal is. Dit is een oplossing maar voor het beeld wat ik er van heb toch weer niet.

Ik ben echt benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

Bonus vragen voor wie er nog niet genoeg van heeft:
Krast een vol goud horloge sneller dan een staal model?
Zou je een vol gouden horloge ook op een T-shirt dragen?
Ouwe poep of moderne stijl? (wanneer is iets te oud?)

plaatjes voor de smaak


37 likes

Mijn beste,

Zien, bewogen worden, in beweging komen!!
Kies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk moment. :four_leaf_clover:

Vrede en alle goeds,
Coenraad.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

67 likes

Als je er van houdt en je het betalen kan.

14 likes

Dilemma inderdaad, maar als je het je graal is zal het je waarschijnlijk niet meer loslaten. Volgoud is dan (voor mij) wel het mooist. Geen randje of bezel, nee gewoon vol. Trots dragen en van genieten zou ik zeggen.

4 likes

Goede vragen, ik had ze ook.

In de allereerste plaats moet je iets dragen waar je jezelf fijn bij voelt, anders is het niks waard.

Je hoeft er ook niet bij te lopen als Tony Soprano. Een ingetogen gouden horloge bij een net overhemd kijkt niemand raar van op.

Je kan eens een gouden PRX kopen om te kijken of het bij je past. Kost niet al te veel en ben je hier in het blauw zo weer kwijt met minimale afschrijving als het niks voor je is.

Laat ons vooral weten wat je besluit!

11 likes

Als je het van gekkigheid niet meer weet :grin:

7 likes


@drex zo is dat

28 likes

Zou Joel Beukers eens vragen.

5 likes

Boeiend.

3 likes

Ik heb geen antwoord op de vraag voor jezelf (of je er wel of geen moet nemen). Ik heb wel antwoord op je bonus vragen!

Ja, een gouden horloge krast sneller dan een stalen horloge maar daarbij gezegd ligt het er ook aan hoe je er mee omgaat. Een gouden horloge krijgt bijvoorbeeld haarfijne krasjes door het schuren vd mouw van je shirt. Ook bij staal maar bij staal gebeurd het minder snel. Bij een stoot tegen de tafel bijvoorbeeld heb je een diepere deuk bij een gouden horloge dan een stalen horloge. Maar tegelijkertijd is een gouden horloge ook goed te herstellen met de moderne technieken!

Volgoud met een t shirt kan, maar overweeg natuurlijk wel waar je hem zo draagt. In een klein dorpje is het veel veiliger dan hartje Amsterdam natuurlijk!

En wanneer is iets te oud? Dat ligt echt aan jezelf. Ik heb bijvoorbeeld een zwak voor vintage volgouden horloges van de jaren 60, maar ik ben ook dol op moderne stukken vanaf ±2008.

5 likes

Nice! En Omega! Goud van dat ‘andere’ merk zou ik nooit dragen al kreeg ik het cadeaux :grin:

2 likes

Zijn er andere merken dan?

3 likes

Eigenlijk niet nee :smile:

1 like

voor geen goud ga ik voor goud

4 likes

Ik ook niet, het staat me gewoon niet.

Tja, om in het straatje van de smaakmakende plaatjes te blijven: Of het nou een stalen, geelgouden of witgouden Rolex is, opzichtig (maar vooral herkenbaar voor mensen die er op uit zijn) zijn ze allemaal. En als je de verkeerde op straat tegenkomt nemen ze hem ongeacht de kleur/materiaal maar al te graag van je af. Het is aan jou om te bepalen waar je hem wel of niet veilig kan dragen. Ongeacht de kleur!

Als goud jouw holy grail is zou ik daar lekker voor gaan!

1 like

Nou nee hoor. Staal en witgoud zijn niet te vergelijken.

Iemand daar al een antwoord op? Zou het ook echt niet weten namelijk. Ik draag alleen goud in de vorm van een dress watch bij een pak. Maar voor een volgouden Rolex bij een pak moet je wel echt op z’n minst Tony heten. Ben oprecht benieuwd wanneer een mens zo’n ding zou dragen.

1 like

Op de camping is het goud of een submariner toch?

2 likes

Wanneer je het mooi vindt, ga je het lekker dragen en ook ik trek mij geen zak aan wat een ander daarvan vindt. Aan je intro te lezen zeg je wel gewoon te zijn gebleven maar dat is wellicht in jouw kringen. Er is helaas meer, dus als je de middelen beschikbaar hebt, lekker doen. In jouw omgeving waarschijnlijk geen enkel probleem.