Wanneer ga je voor goud?

Toch wel uiteenlopende meningen hier. Dat het goud moet zijn hoeft idd niet te betekenen dat het Rolex moet zijn. Het voorbeeld geeft ook een gouden band maar in gedachten zijn ook merken als Patek, Omega, JLC of Cartier.
‘‘Op de camping is het goud of een submariner toch?’’ > dat is het dilemma, goud > sub > of die mooie jlc ultra moonphase in het blauwe :o

Ik dus, en bijna iedere dag, ongeacht de werkzaamheden die dag. Of waar de dienstreis heen gaat. En dat mijn baas vindt dat hij mij teveel betaald omdat ik van die gouden rakkers kan kopen, is meer een zaak van prioriteiten.

3 likes

Hoe werkt dat eigenlijk. Gaan die campinggasten 3 week met horloge om naar bed en onder de douche? Hebben caravans tegenwoordig een kluis? Of lopen ze dagelijks heen en weer naar de kluis bij de receptie? Heb je dan speciale horlogekluisjes daar die je kunt huren? En mag je er niet in als je geen Rolex hebt? En mag je zonder Rolex wel in het zwembad, of kan dat ook gewoon met je all-in bandje?

:thinking: :face_with_spiral_eyes:

3 likes

Je draagt hem gewoon als ieder ander horloge dus, maar goud omdat je dat mooier vindt? Diametraal tegenovergestelde van wat ik doe, maar fair enough.

1 like

Ik vind witgoud wel het ultieme compromis hierin, jij weet wat het is, geniet van het gewicht, en de rest van de wereld denkt dat je een stalen horloge om hebt.

Ik houd inderdaad van goud, onder het motto geef goud als je van mij houdt.
Mooi gecombineerd met een aantal gouden ringen die niet te missen zijn. Ook deze wissel ik af, met uitzondering van mijn trouwring.
Ieder zo zijn ding denk ik dan.

2 likes

Je zou toch denken dat deze, overigens heel legitieme, vragen wel aan bod zouden zijn gekomen in dat gigantische campingtopic van weleer… mais non :thinking:

2 likes

Ik ook niet! Maar two-tone daarentegen, dat vind ik echt heerlijk! Net Niet het idee dat het too much is, maar de pauper in mij maakt er wel een dansje bij!

13 likes

Wie had het over Rolex? Ik zei alleen goud of een submariner. Je kan ook gewoon een goudkleurige PRX kopen.

Tuurlijk.

Als ik een gouden sub zou kopen ja. Gouden vintage ook. Dresscodes geloof ik niet zo in. Een gouden rolex is nooit echt dressy.

Is mijn favoriet.

Dit is gejank.

So sad

1 like

Goud is gaaf! Het valt vrij weinig mensen op, buiten mede horloge liefhebbers.

Ja

Ja

Altijd modern imo. Dan voelt je dure horloge iig ook als een kwalitatief ding. Ik heb een 1803 gehad en dat vond ik helemaal niks.

15 likes

Gouden Datejust om naar mn sales baan:

Gouden Day Dates om toen ik nog koffie jongen op kantoor was:

Kortom lekker doen.

17 likes

Dit vind ik dus een voorbeeld van een gouden horloge dat je prima ongeveer altijd en overal kunt dragen en er ook nog eens geweldig uitziet!
Tag Heuer Reveals Stunning 18ct Solid Gold Carrera Watch

9 likes

Ik voel het nog niet. Maar als jij het voelt, dan ben je er klaar voor. Kopen!

Ik draag deze wanneer ik wil. Zowel netjes als op een joggingbroek.

6 likes

Waarom zou je dat doen? Da’s een heel nieuw topic waard. Maar als ik me niet vergis doelen we in de horlogewereld met een submariner op een Rolex toch? Daarnaast was het ook een verwijzing naar

maar soit, als het anders is geloof ik je want ik ben al een jaar of 20 niet op een camping geweest, op een enkel vluchtig familiebezoekje na.

1 like

Nee…

Ik heb met mijn vorige DayDate inderdaad wel eens aandacht gehad van verkeerd publiek… het is best wel een risico.

Inmiddels heb ik er toch weer een gekocht, want het is toch zo’n prachtig horloge. Echter heb ik het horloge meer om het hebben van iets moois, dan om het echt veel te dragen.

Mijn datejust zou de perfecte daily moeten zijn, maar is ook niet altijd even veilig.

Vandaar betrap ik mezelf er toch vaak op dat ik geen horloge meer draag, toch erg jammer.
Wellicht ooit weer een explorer 36, of een Datejust op oyster. Of nog erger… geen Rolex

1 like

Casual onder een hoodie kan prima.
Formeler ook. Echt veelzijdig. En het draagt heerlijk. Gewoon doen dus. Veel plezier er mee alvast, ga je geen spijt van krijgen :ok_hand:

8 likes

:heart_eyes:

Ik vind alleen een Rolex mooi in goud (mits de juiste band zoals hierboven), een ander mooi gouden horloge ben ik nog niet tegengekomen.
Van de vintage modellen de gouden Seamaster - ook reeds voorbij gekomen - uiteraard ook de perfecte keuze.

Edit: oh nee staat Constellation op maar lijkt wel op de Seamaster.