In ieder geval niet als je in de stad woont of vaak met het OV gaat. Heb mijn Day Date destijds amper om gehad. Wellicht leuk als je 60+ bent en overal met de auto heen gaat, naar heel veilige plekken.
Gezien waterdichtheid is de kroeg in ieder geval een no-go. Heb hem een keer om gehad naar een festival, maar dat is toch een onnodig risico.
Ik denk dat een gouden dresswatch met leren band beter draagbaar is, indien je een pak draagt naar je werk. Moet dan wel bij je functie passen, het kan ook leiden tot jaloezie van collega’s of een leidinggevende.
Maar zonder gekheid, als het je heilige graal is, dan is er niemand hier die iets kan zeggen om jou daar vanaf te brengen. Weten een ander ervan vind veranderd daar niets aan
In het algemeen zou ik nooit een vol gouden horloge dragen. Een gouden dress watch op leer vind ik chic, vol goud vind ik patserig, neigend naar vulgair.
Als je dat stijltje kunt hebben, prima, doe je ding vooral. Bij sommige mensen vind ik het dan ook zeker passen, zonder dat negatief te bedoelen. Bovendien is mijn mening geen reden voor jou om iets al dan niet te doen.
Evengoed zou ik het in jouw geval niet doen. Omdat je zo twijfelt dat je de vraag hier moet stellen.
Bij twijfel niet doen, is het devies. Zeker als het om grote bedragen gaat.
Ik heb overwogen een gouden Day-date over te nemen van een vriend (die hem zelf dus ook maar sporadisch draagt), ik zou hem 2 weekjes dragen om te kijken of het wat voor mij was. Zelfs voor een vriendenprijsje was het toch een duur apparaat voor mij. Het horloge vond ik prachtig, keek ik naar mezelf in de spiegel schoot ik in de lach. Ik vond mezelf er uitzien als volkszanger/drugsdealer. Dus het horloge niet overgenomen.
Een volgouden DayDate of DateJust zijn natuurlijk wel herkenbaar.
Of het draagbaar is ivm de veiligheid ligt wel aan je lifestyle.
Als je s’ochtends in je auto naar het werk gaat en aan het einde van de dag weer rechtstreeks naar huis. Dan is dat wel iets veiliger dan met het openbaar vervoer en dan nog een stuk door een drukke stad te moeten lopen. En zelfs dan…
Zelf heb ik geen zin in deze toestanden. Een iets anoniemere JLC Reverso zou meer mijn ding zijn om op bepaalde momenten of gelegenheden te dragen.
Maar het ligt ook aan de persoon. Jackie Stewart met zijn eeuwige gouden DJ vind ik dan wel weer OK. Dat is gewicht in de schaal, dat moet je hebben voor vol goud anders is het kermis. Dan kun je net zo goed een clownsbroek aan trekken
Buiten de bling om, heeft goud ook nog als nadeel dat het sneller krast en ook slijt en dat het erg zwaar is. Ik vind dat goud op een leren band veel mooier en draagbaarder is dan vol goud, maar dat is echt persoonlijk.
Patserig? Dat hangt toch echt meer vanhet horloge af en hoe je het draagt? Krast het sneller? Weet ik niet maar logischerwijs wel. Is het niet zo dat a men die denkt dat wit goud staal is ook zal denken dat geel goud verguld is? Ik vraag me af of het wel zoveel gevoeliger ligt houd te dragen omdat er juist zoveel goud-tonen gedragen worden. Tenslotte zijn er ook in goud design diverse wegen te bewandelen, sommige daarvan zullen veel meer opvallen als goud dan anderen. Om een subtieler (in mijn beleving) voorbeeld te geven: de gouden Oris Wings of Hope. Dat vind ik bijzonder elegant. Het is zeker goud, maar in zijn geheel ligt daar toch de nadruk niet zo op omdat het een redelijk subtiel en functioneel horloge is. Uiteindelijk draag je goed omdat jij dat wil en er een extra plezier uit haalt. Afhankelijk van de context zou ik onafhankelijk van het metaal niet per se te koop lopen met wat er om mijn pols zit.
Mensen geven over t algemeen geen fuck om je horloge. Ook niet als die van goud is. Misschien een enkele verdwaalde onverlaat in de grote steden… Maar net als met andere materialen zoals staal, moet je een goede persoonlijke stijl afweging maken. Die is voor iedereen anders. Ik denk dat je voor persoonlijke stijl ontwikkeling gewoon veel moet proberen, uiteindelijk vind je wat goed voelt. En misschien verandert het nog een paar keer met de tijd…
Wat voor mij het meest meeweegt is wat je fysiek gaat doen. Als je aan de auto gaat sleutelen, gaat sporten, of de garage gaat opruimen, dan draag je een ander klokkie. Nachtje stappen in Amsterdam, laat die gouden dan ook maar thuis… Maar met de feestdagen, op je verjaardag of ga je fancy uit eten, dan kan die gouden klatser lekker om. Switch it up!