Wanneer ga je voor goud?

Zo, je bent er even goed voor gaan zitten :ok_hand::smile:.

Zelf ook net voor een gouden kast gegaan. Is toch wel speciaal.

17 likes

Haha heerlijk.

1 like

Kunnen we dit bericht inzenden voor beste post van 2024?

2 likes

image

1 like

Hahaha, dacht hetzelfde.
Wanneer gaat het horloge onderwater dan?
Zelfs met glazen spoelen lukt dat niet. :blush:

Even los van het feit dat spatwaterdicht voor de kroeg OK zou zijn:

Ik zou, als ik al zo’n apparaat kocht, er voor zorgen dat alle pakkingen vervangen zouden zijn, en dat het horloge gewoon voldeed aan de fabrieksspecificatie die gesteld is ten tijde van de productie.

Als je me verteld dat je ouwe meuk hebt die niet waterdicht is, gaan mijn gedachten direct naar “slecht onderhoud”.

Je haalt de Oris Wings of Hope aan.

Da’s geen vol gouden horloge. Da’s gewoon een gouden field watch op leer. :slight_smile:

Was een leuke serie. :+1:

1 like

Dat was de bedoeling!

Nog een tip: Zodra je de winkel uit bent daalt de waarde van je gouden horloge enorm. Je betaalt heel veel meer voor het gouden horloge dan de werkelijke goudwaarde rechtvaardigt. Kortom, zoek naar een mooi gebruikt horloge.

1 like

Het vloeide zo uit de pen. Je hebt van die dagen… Absoluut schitterende keuze! :star2: Zou er een doordachte reden zijn dat je in Schaffhausen geen vol gouden band kan bestellen?

2 likes

Het is dat het zo koud is buiten, maar anders zou ik blozen.

Hahaha genieten :joy:.

1 like

Tsja, goed dat jij niet van de vintage horloges bent dan. Die specs staan er wel op, maar tegenwoordig is de bouwkwaliteit gewoon objectief beter dan toen. En al die oude horloges hebben door gebruik onderdelen die niet te herstellen zijn, maar waarvan de toleranties ook niet meer bepaald zo strak waren zoals in de fabriek.

Mocht t mis gaan, kan je ze ook bijna niet herstellen. Nu is mijn vintage UG diver 10 ATM waterdicht getest, maar gezien ik net 3 jaar gezocht heb naar een nieuwe plaat blijft ie mooi droog.

Tsja, dat is niet terecht.

1 like

:clap: :grimacing:

Da’s komisch genoeg wel een beetje in lijn waar (vooral) minder horloge-minded mensen aan denken bij een “fout” horloge als een DD of gouden sub.
Maar, een minder schreeuwerig iets, dat wordt toch helemaal niet herkend als echt goud door 98/100 personen? Als je je zorgen maakt over die andere 2, moet je wat anders zoeken…

1 like

Het zijn vooral de horloge nerds die panisch doen over goud. En die paar criminelen in een foute stad.

Ieder horloge van een willekeurig modemerk is tegenwoordig zo’n beetje goudkleurig dus kennelijk zijn er genoeg mensen die het mooi vinden. Daardoor vallen de echte niet meer op.

Dat gouden horloge draag je voor jezelf. Doen dus :boom:

2 likes

Ik vind gouden horloges veelal mooi.
Maar een gouden band daarop is dan niet zo mijn ding.
Liever een mooie kroko.

Gouden Rolexen met datum-steenpuist, ribbellunette en gouden band vind ik trouwens afgrijselijk. Niet om aan te zien. Ik wil er niet dood mee gevonden worden - en levend evenmin. Maar dat is mijn mening erover. Als een ander er blij van wordt moet 'ie 't vooral doen…

12 likes

Gouden band zou ook niet op sommige modellen staan, ben ook fan van kroko:

+1

2 likes

Ze hebben er in een ver verleden nog wel een aantal gemaakt, die hieronder lijkt wel wat op de banden zoals ze ook op de nautilus zitten. Het moet wel echt bij je passen om het een chique uitstraling mee te geven.

3 likes

Je hebt helemaal gelijk. Ik had “niet meer” moeten schrijven. Chique is overigens niet het eerste woord dat mij te binnen schiet bij de Ingenieur. Zeker niet in geelgoud. Moet ik daar wel bij vermelden dat ik sowieso niet zo weg ben van dit eerdere model. Ik vind ze niet zo heel goed ‘oud’ geworden. Maar dat is mijn mening over vrijwel al het design uit die tijd dat sportiviteit en innovatie nastreefde. In tegenstelling overigens tot jouw moderne 7-days. Prachtig en chique horloge. Ik zag dat je hiervoor een o.a. een stalen Iwc droeg, krijg je veel andere reacties op dit gouden exemplaar?

1 like

Tijd voor een ruimer mandje? :grimacing:

:smile: :ok_hand:

:raising_hand_man: vriend

@ClintWestwood 1989 heeft gebeld, ze willen hun grappen terug

In dit geval sta ik er volledig achter dat z’n ding van de pols getrokken wordt

En 16.5K voor een Oris. Leek me ook relevante info om even te vermelden :neutral_face:

Los van dit alles vind ik het wel mooi om te zien dat in dit topic gewoon door elkaar over vintage gouden omega’s en annual calenders op croco, en volgouden Rolexen wordt gesproken, en wanneer je die dan draagt. Ik probeer nog steeds de overlap (naast het materiaal van de kast) te vinden tussen de eerste foto in de post en dit:

2 likes

Draag graag edelmetaal maar vol goud is me teveel van het goede. Liefst een gouden dresser met een alligator bandje en een mooie clip.

Een uitzondering is een vol goiden day date in 36 hoewel ik een rosegouden choco dial met aligator bandje bezit.

1 like