Wanneer ga je voor goud?

Kijk, dat vind ik op zich nog wel smaakvol, maar ik zou zoiets eigenlijk alleen maar dragen met de kerst o.i.d. Maar dan draag ik liever gewoon een andere gouden dresser en spendeer dat geld aan leuke andere horloges die ik de rest van het jaar draag :man_shrugging:

Om er maar weer eens een serieuze post tussendoor te gooien :smile:

Ga je toch voor vol titanium :wink:

Ach, bij mij is het uiteindelijk een functie van mijn kledingstijl die dag. Ik draag op dit moment een TAG Heuer skipper maar ik heb bijvoorbeeld vandaag een sweater aan en draag afgetrapte diadora’s.

1 like

Ik zou hier best eens een keer een aansluitende mesh band bij willen halen.
Voor zon- en feestdagen ofzo.

14 likes

Eensch! :relieved:

10 likes

Nee niemand eigenlijk. Heb m ook nog niet veel naar openbare gelegenheden omgehad trouwens, hier op het forum krijgt ie wel veel likes :joy:. Op de zaak ook meestal staal om. Zit er dan elke avond van te genieten :slight_smile:

1 like

Als je een afspraak hebt met Poetin en hij jouw gouden Blancpain in staal om heeft.

1 like

Ik weet niet of deze al genoemd is maar je gaat denk ik vanzelf al voor goud op het moment dat je het luxe probleem hebt van teveel inkomsten/vermogen en je dat niet allemaal onderhevig wilt laten zijn aan alle risico’s die kleven aan ons potentieel waardeloos, slecht gemanaged, inflatoir geldsysteem.
Dus als hedge ga je denk ik op zoek naar waardevolle objecten die hun waarde behouden terwijl geld zijn waarde (langzaam) verliest en dan kom je vanzelf ook bij gouden rolexen uit, welke tevens makkelijker te bemachtigen zijn dan de minder edele versies.

1 like

Dit is denk ik het enige horloge dat ik in volgoud zou dragen…

11 likes

Liever een Holtkampertje, kost ook goud trouwens.

Dit lijkt mij dan weer erg leuk als volgoud, hangt wel overal weer een pittig prijskaartje aan en buitengewoon gevoelig uiteraard.

2 likes

Mijn raad is ALTIJD doen waar je je gelukkig bij voelt, draag een gouden horloge wanneer jij vind dat het past :wink:

Nee, helaas is de tijd van de Royal Oak als accessoire voor de gedistingeerde gentleman voorbij. De Royal Oak is mijns inziens gedegenereerd tot symbool van pseudosmaak voor de wannabe nouveau riche volkszanger en gelijksoortige patsers

1 like

IMG_0312

En terecht, ik ook niet (laatste keer moet in 2005 zijn geweest)

1 like

Nou klink je wel heel erg als een meeloper :joy:

Ik heb mijn ijzeren al sinds 2021 dus formeel # liefhebber.

Maar er bestaat ook fatsoenlijk goud…

11 likes

Ik zou hier gelijk een serie briljanten in laten zetten :star_struck:

Ik persoonlijk vind een gouden (geel goud) horloge niet staan bij een blanke huid. Ik zou dan eerder voor rose goud of witgoud gaan. Het nadeel is dat je dan meteen wordt genaaid. Witgoud is in vergelijking met geelgoud maar 10 - 15% duurder. Maar een horloge in witgoud kost vaak een veelvoud van de geelgoud variant.

1 like

Robijn, diamant en saffier voor dat Nederlandse vlag idee

1 like

Een veelvoud? Vaak is het iets duurder maar soms ook niet. Ik denk dat je dan met die 10 à 15% aardig goed zit. Zelfs platinium kost geen veelvoud van goud hoewel de meerprijs fiks is