Ik denk dat mensen die me kennen weten dat ik allesbehalve een meeloper ben.
Daarnaast ben ik noch nouveau noch vieux riche. Was dat maar waar
Idem hier. Die oogt nog smaakvol.
Ik herken het opzich wel dat je een volgouden horloge heel mooi vind, maar er “nog niet aan toe” denkt te zijn. Denk dat je er beter zelf iets langzamer achter kunt komen of dit wat voor je is of niet, ipv meteen de trekker overhalen. Weet niet wat je nu al in je collectie hebt, maar misschien eerst eens oefenen met een stalen high-end horloge of evt. two-tone. En dan eens kijken hoe dat voelt. Waarschijnlijk went dit heel snel
je doet natuurlijk je eigen ding, over anderen moet je niet inzitten
ikzelf zou voor witgoud gaan en dragen wanneer ik er zin in heb grasmaaien of chique etentje, kan allemaal. geel goud vind ik persoonlijk gewoon lelijk maar als jij dat mooi vindt, vooral je zin doen hoor!
FTFY
Die tijd heeft nooit bestaan, als je het mij vraagt. Gedistingeerde heren en een Calatrava, soit.
Ik vrees dat de kans bestaat dat het bij mij niet verder gaat dan dit.
Met name ook omdat die band er volgens mij niet af kan.
Met een goeie tang lukt veel.
Ach, we hebben zo allemaal onze eigen inzichten. Voor mij is dat die 222, voor jou een UG.
Die Calatrava? Doe maar een 5107r (g of p mag ook)…
Dragen wat je graag draagt. Persoonlijk vind ik vol gouden horloges niet echt comfortabel door het gewicht en ligt voor mij de sweet spot bij duotone.
Is gekleed bij formele gelegenheden en kan je gemakkelijk dragen met T shirt…
Ik zou eens modellen passen en zelf je eindoordeel vellen, veel veranderd er dan
Hier een voorbeeldje van duotone wat meer casual met een passende bracelet erbij
Ieder horloge van een willekeurig modemerk is tegenwoordig zo’n beetje goudkleurig dus kennelijk zijn er genoeg mensen die het mooi vinden. Daardoor vallen de echte niet meer op.
M . Kors heeft met zijn blingmanie veel plezier afgepakt van de rijke medemens die tussen het glinsterende plebs moeten lopen en manieren moeten vinden om boven de massa uit te steken .(pech)
Ik heb eigenlijk alleen diamanten, de rest heb ik niet zoveel mee.
Maar jouw comment doet mij wel denken aan een oud versje:
Holland über Alles?
Nee, want ik vind Patek overwegend naar.
Een Breguet wil er nog wel in, maar “de grote drie” kunnen me wat. Ik ga geen independent geld uitgeven aan een stelletje has-beens (in mijn optiek).
Dan zou ik nog liever een Tambour aanschaffen, zeg maar, of bij Cartier gaan shoppen voor een Cintree.
Er gaat niets boven een gouden horloge! Ik hou van alle edelmetalen maar niets voelt zo goed als een geelgouden horloge! Een vintage datejust of daydate is een uitstekende keuze, je kan ze ook dragen op een leren band of gewoon een president/jubilee rocken!!
‘Weet dat mijn plaatjes niet gewaardeerd worden op het forum maar **** it’
Nee, nu ben je te boos. Patek is een grand old lady. Historie en een geweldige staat van dienst. Loop het Patek museum binnen en je raakt echt onder de indruk.
Waar ik (denk ik) met jou een broertje dood aan heb is de merkengeilheid rondom ‘de grote drie’ die voornamelijk is gebaseerd op het ‘kijk mij eens succesvol zijn’ gevoel. Dan zijn kleine independants inderdaad een stuk prettiger en interessanter.
Een mooie gouden Moritz Grossmann zou ik echt never nooit niet versmaden!
Dat noemen ze “steentjes”.
Ik doelde meer op een elipse vorm op kroko i.p.v. gouden mesh… maar wat dit betreft moet ik toch de kant van @tompj kiezen. Ondanks alle gehypete onzin en belachelijk geworden prijzen is er wat mij betreft nog een hoop mooi te vinden aan Patek. Als je ‘zeg de afgelopen 20 jaar’ van het merk kunt deleten is het eigenlijk alles wat Zwitserse horloges mooi maakt.
Ik wil op mijn 50ste verjaardag een vol-gouden vintage, maar wel scherpe, Day Date met zwarte onyx of bruine wijzerplaat. Voor mij dus een mooie Abraham-horloge voor de bijzondere dagen vanaf mijn 50ste… (nog 5 jaar om te sparen).
En onderweg naar mijn 50ste doet mijn two-tone black bay het prima…
Daar kunnen we mekaar de hand schudden, want eerlijk gezegd zat ik er ook aan te denken.