Er is altijd veel te doen over papieren en garantie. Maar wanneer heb jij je horloge voor het laatst terug gestuurd om iets binnen de garantie op te lossen. En hoe tevreden was je met de service?
Persoonlijk heb ik nog nooit iets gehad maar ben benieuwd wie goede service verleend en om wat voor dingen dit zo al gaat.
Meerdere malen gebruik van ‘moeten’ maken en dit voor heel uiteenlopende merken; van Eberhard tot Patek en altijd netjes opgelost.
Dit voor uiteenlopende gevallen; van een scheve wijzerplaat tot losse schroefjes.
Ook na de garantieperiode weleens iets gehad en dan nog steeds netjes opgelost.
Enige tijd geleden een hamilton khaki pilot (Quartz)met nog bijna 2 jaar garantie aangeschaft. De secondewijzer liep niet echt gelijkmatig. Via juwelier opgestuurd naar Swatch-Group/hamilton. Het duurde even maar na enige tijd kon ik het horloge weer ophalen. Kreeg er nog een mooi reisetui bij. Prima afgehandeld. Ik heb ook nog de nodige ervaringen met de richemont groep mbt service/reparatie van mijn iwc flieger. Dramatisch !!! Een aanfluiting voor dit toch wel mooie merk.
Met een Tissot gebruik gemaakt van mijn garantie dat is me zuur bekomen, later met een horloge waar ik ook nog garantie op had met een klein probleem naar @PeterLC gegaan. Dat is mij veel beter bevallen
Ja ik heb hier een aantal keer gebruik van gemaakt.
Mijn Fortis flieger begon net buiten de garantie periode
Vlekjes op de wijzerplaat te krijgen. Terug naar Fortis gegaan en gewoon een heel nieuw horloge gekregen met nieuwe garantie, echt geweldige service.
Mijn IWC had problemen met de sluiting van de band, zonder problemen nieuwe band met sluiting gekregen.
Ben altijd huiverig om een horloge weg te brengen, je gaat om iets op te laten lossen, en ontvangt het terug met een ander probleem, beschadiging of iets dergelijks.
Misschien te kritisch hoor.
Mijn portofino stond de chronograaf uit het lood. Ingeleverd met het bericht dat het max 12 weken kon duren. Na 1,5 week was die terug met 5 jaar garantie vanaf dat moment. Niks te klagen!
Ik. Afgelopen november. Onder garantie een wijzerplaat vervangen van mijn Omega. En Omega deed er gratis een volledige service van het uurwerk bij. Horloge was ruim een jaar oud op dat moment.
Perongeluk laten vallen, paar dagen later toen ik de tijd wou goedzetten trok ik zo de kroon eruit, wist meteen dat het kwam omdat hij gevallen was. Terug gegaan naar de juwelier en gezegd dat ik de stam/kroon eruit heb getrokken. Viel netjes binnen de garantie en na 1 week had ik hem alweer om de pols. Dus erg goeie ervaring
Eén keer. Een undone chronograph.
Dat is een chinees merk met een seiko meca-quartz uurwerk. De chrono vertoonde vanaf begin kuren. Maar ik was huiverig om terug te sturen naar Hong-Kong. Maar lokale horlogemakers hadden geen trek in dit toch schijnbaar complexe uurwerk.
Dus na een jaar toch teruggestuurd. Keurig gerepareerd onder garantie! En binnen paar weken.
Ik heb 2 keer aanspraak moeten maken op de garantie bij Christopher Ward horloges, beide zijn snel en goed opgelost, 1 van de horloges had ik 2e hands gekocht en geen papieren bij, deze werd toch netjes binnen de garantie gerepareerd. Voordeel bij CW is dan ook de 5 jaar garantie.