Wanneer heeft je horloge nou te lijden

Dubbel gaaf!!! :heart_eyes:

1 like

Dat loopt als een trein bij mijšŸ˜€

1 like

Dat is het, dank je wel!

1 like

Nog makkelijkerā€¦ Je kunt heel eenvoudig met een smartphone appie de magneetsterkte metenā€¦

1 like

Doe je voorzichtig met de treinen? Ik hoorde dat het spoor al over vol is!
Ik heb een Seiko die nog 2 dagen door tikt als mijn tijd voorbij is. En waarschijnlijk ook de wo3 overleefd. De afgelopen 37 jaar ging voor haar als een prachtige zomer ochtend voorbij en ze is nog net zo mooi als op haar 18e verjaardag! Min 38 graden en de hitte golf van laatst stelden niks voor. De ketting zaag,kloofbijl meerdere verbouwingen maar ook I vakanties, vechtpartijen , bbqā€™s en wilde nachtelijke activiteiten waar je eigenlijk spijt van zou moeten hebben heeft ze overleefd. Ook klus ik aan dikke gitaar versterkers, audio speakers en aan de auto, niks aan de hand.

Still Alive And ticking!!

4 likes

Misschien had je toch voor de quartz versie moeten gaan dan. :wink: :wink:

1 like

Die Quartz Seamaster is ook best mooišŸ˜€!

1 like

Koop een echte moonwatch, die zijn erop getest.:grinning:

Zo te zien kunnen ze eea verdragen.


1 like

Donā€™t do this at home lol

Ja blijft gaaf zoon moonwatch, maar er staat trouwens de ā€œenige chronograph die door de test heen kwamā€. Dus dat zou betekenen dat andere niet chronograph horloges ook dezelfde testen doorstaan? :wink:

Ik vermoed overbodig. De temperatuurwisseling op het horloge valt denk ik mee. Vooral door de korte duur.
Het is volgens mij vooral bedoelt wanneer het hele horloge substantieel warmer of kouder wordt. Bv als je een hete sauna pakt en ineens ijskoud dompelbad zou nemen. De temperatuur verschil zou dan misschieb kunnen zorgen dat bv pakkingen vocht door laat en in het horloge terecht komt.
Ik dacht daarom dat ISO gecertificeerde duikhorloges ook een bepaalde marge van temperatuur wisseling aan moet kunnen. Je zou maar in de hete zon zitten en daarna het relatief koude water induikenā€¦

3 likes

Yup.

Resistance to thermal shock. Immersion of the watch in 30Ā±2 cm of water at the following temperatures for 10 minutes each, 40 Ā°C, 5 Ā°C and 40 Ā°C again. The time of transition from one immersion to the other shall not exceed 1 minute. No evidence of water intrusion or condensation is allowed

3 likes

Proefondervindelijk vastgesteld dat mā€™n Hamilton daar in ieder geval geen moeite mee heeft - het zonnetje was begin dit jaar warm, en het water net 17 gradenā€¦

1 like

Dat dus. En een beetje stoom of een stukje vlees even omdraaien boven een bbq zorgt volgens mij niet aan dermate hoge temperatuur schommelingen dat ie er last van zou ondervinden.

2 likes

Co-axiale Omegaā€™s zijn toch ongevoelig voor magnetisme?

1 like

Ik doe het niet met de blote handjes. Warmte, gelijk andere straling, neemt af hoe verder je van de bron zit. :slight_smile: Ik raad aan een tang te gebruiken. :slight_smile:

1 like

Nee, niet allemaal. Sommige (oudere) modellen met co axial escapement hebben een veer die er gevoelig voor is.

1 like

Idd, vandaar ook dat de temperatuur schommelingen aan het klokje niet zo extreem is dat ie daar onder te lijden heeft.

1 like

Gewoon lekker het horloge gebruiken en er van genieten. En als ik iets ā€œgeksā€ van plan ben, even mijn G-shock om en gaan met die banaan. Als je jouw horloges nieuw wil houden, vooral niet dragen en dat lijkt mij nu net niet de bedoeling.

Het boekje waar het in stond kwam bij een Master Co-Axial (weet niet of het uitmaakt, volgens mij alleen betrekking op het magnetische stuk?). Het horloge was van 2015 dacht ik, toen net de AT met het Master Co-Axial uurwerk werd uitgerust