Wanneer is een horloge vintage?

25 jaar is vintage en 100 jaar antiek (vind ik) (en Jasper van Amsterdam Vintage Watches ook geloof ik)

2 likes

Kijk gelijk een antwoord op mijn volgende vraag​:+1::+1:

1 like

Vintage? Sleets?

Wanneer is een horloge dan antiek, als we toch bezig zijn :grin:

2 likes

40 jaar oud is echt vintage, 25 jaar is ā€˜neo-vintage’…makkelijk toch :wink:

Nee onzin natuurlijk 25 jaar…dat is 1997 dat kun je toch geen ā€˜vintage’ noemen man. Dat zijn gewoon oude horloges. Vintage horloges zijn jaren 70’en ouder… een g shock is toch geen vintage…jemig…

Das makkelijk, 100 jaar

1 like

En waarom niet?

toch worden de G-Shocks volgend jaar 40 jaar oud. Echte vintage!

1 like

Het enige dat dit aantoont is dat je geen jonge kerel meer bent. Relax, ik ook niet. Who cares?! :grin:
Vraag het aan mijn kinderen en 1997 is ancient, voordat zij überhaubt geboren waren, dus héél oud. Allemaal perceptie. Maar zo lang ik me kan herinneren is vintage 25 jaar. Dat verandert niet omdat ik me dan opeens oud voel. :wink:

5 likes

Zou het niet beter kunnen verwoorden :+1::+1:
En ik ben ook geen jonge kerel meer; in 1997 was ik dat nog wel :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Dat is dan ook perceptiešŸ˜‰
bij mij is het altijd 40 jaar geweest…

Gelukkig is het geen exacte wetenschap dus we hebben allemaal gelijk…

Misschien is dat het…:cry:

1 like

De g-shocks dus volgend jaar vintage. Wat vind je daar je nu van?

Vintage heeft natuurlijk ook te maken met bouwkwaliteit :popcorn:

Over G sjoks heb ik geen mening, ik heb er niks mee en je zult mij er ook nooit mee vinden ben ik bang. Ik een Casioak gekocht in een opwelling maar die dient als ā€˜horlogekistvulling’ 🫣

Maar 40 jaar productie is wel een echte mijlpaal in horlogeland!

Ik overdreef natuurlijk een beetje :smile: maar voor mij is de term vintage een beetje aan inflatie onderhevig sinds het in de marketing wordt gebruikt.

Ik zou dan liever spreken van een ā€˜historisch’ horloge mits het in uitmuntende en orginele staat wordt gehouden. Die hobby snap ik namelijk heel goed.

1 like