De meesten kennen hier het gevoel denk ik wel, je hebt nog niet zo lang geleden een horloge gekocht en inmiddels begint het al weer te kriebelen en wil je weer een nieuw horloge.
Het is bijna onmogelijk om mezelf te verzadigen met aangeschafte horloges merk ik want er blijft altijd wel weer een nieuwe ‘grail’ komen die er dan ook weer in moet komen.
Ik ben nu op een punt gekomen dat ik het niet meer voor mezelf kan verantwoorden om nog nieuwe horloges te kopen omdat ik ze niet allemaal even vaak zal dragen en er ook behoorlijk wat geld in gaat zitten.
Heb nu een speedmaster, submariner en een heuer carrera en ik vind het eigenlijk wel mooi zo en ga er van proberen te genieten.
Hoe kan jij het naar jezelf verantwoorden om nieuwe horloges te blijven kopen, of hoe hou jij jezelf in bedwang om geen nieuwe horloges meer te kopen?
Nou er zijn zoveel horloges die ik mooi vind, dat er altijd wel weer iets anders blijft om voor te gaan en zonder dat horloge voelt de ‘collectie’ dan niet compleet of zo.
je hebt 3 iconen uit de horlogegeschiedenis…als je een collectie wil opbouwen blijf dan bij iconen.
Deze horloges hebben buiten dat ze kwalitatief geweldig zijn ook nog een verhaal.
Zou een rode draad kunnen zijn want de start is er .
Verantwoorden?..aan wie?..je vrouw?..je werkt het zelf toch bij elkaar?
Als diegene waaraan jij verantwoording denkt af te leggen bij jou niks te kort komt,zal dat niet zo,n probleem zijn.
Wat ik bedoel is,je hebt de 3 horloges die al eeuwen op de markt zijn en iedereen kent…je hoeft niet verder meer.
Wil je wel verder bouw dan door in die lijn.
ben er eigenlijk wel van overtuigd nu dat een WIS (of in ieder geval de meerderheid van ons) niet genoeg heeft aan 1 horloge. En de meeste van ons hebben geen geldboom in de tuin, dus is het: Buy. Flip. Repeat.
Dat hangt vd situatie af. De ene keer zit t er wel in. De andere keer niet. En soms en kwestie v andere potjes aanwenden.
Ik probeer juist een diverse collectie op te bouwen ipv een collectie divers
Dus laat maar komen…
ken dat gevoel maar al te goed; maar stel me soms de vraag of bv een Panerai of sub of noem maar op wel verantwoord is als je bv een steinhart of Panerai kan kopen met net dezelfde looks voor een fractie van de prijs? Heb ondertussen zowel een sub als een invicta 8926 en vraag me eerlijk gezegd af welke me het meeste plezier verschaft. Met de sub is het altijd toch lichtjes voorzichtig zijn, om de zoveel jaar een dure service terwijl de invicta als ik em draag nooit van de plos gaat ongeacht wat ermee moet gebeuren. Tik je er es ergens mee tegen aan so what, met de sub begin ik al te transpireren snappie,? Maar heb ondertussen al paar kistjes vol klokjes