Wanneer is het genoeg?

Mooi dat de Peesmaster bovenaan staat​:grinning::grinning:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ben van 29 naar 18 (met een die er nog aan zit te komen). Wil eigenlijk naar 15 en dat proberen vast te houden.

Heb straks 3 dure (voor mij iig) grail-horloges, en wil die ook zoveel mogelijk dragen. Met die 12 anderen is er dan echt geen ruimte meer voor nieuwe aanwas. Of het vol te houden is…

1 like

Het is NOOIT genoeg !

Hij zegt alleen maar: ‘vind deze wel wat hebben’…Volgens mij zegt hij nergens dat het zijn horloge of zijn foto is…

En voor je het weet, heb je 20, 30, 40 leuke en aparte klokjes zoals ik…

Dat klopt, het gaat al aardig naar dat aantal :slight_smile:

8 is voor mij te veel. 5 a 6 zou ideaal zijn.

Ik ben tamelijk fatalistisch. Heb er nu een stuk of 20 en dat zou genoeg moeten zijn. Dus eigenlijk voor elke nieuwe aankoop er één verkopen. Maar helaas gaat kopen gemakkelijker dan verkopen :wink:

In februari kocht ik een leuk horloge. Tot de zomer wilde ik geen uitgaven aan horloges meer doen. Toch heb ik net weer één gekocht. Gaat lekker zo… :grimacing:

2 likes

Herkenbaar
Zat op 7 met intentie om naar 5 te gaan dit jaar en inmiddels zit ik weer op 9 :wink:
De nieuwe aankopen in 2016 zijn echter wel van een totaal andere prijsklasse
Aanwinst van vandaag

2 likes

Credits staan rechts onder in de hoek van de foto.
Als ik bij elke foto (die ik van het internet pluk) credits moet geven,ben ik Dinsdag nog bezig.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

exact…

Van 10 terug gegaan naar 3. Dat was beter!
Nu terug naar 2, nog meer rust.
1 zwart, 1 wit. 1 “dresser” voor werk en een duiker voor vrije tijd.
Yin en Yang. Balans🤔

1 like

Ik ben bang dat 't voor mij ook nooit genoeg is. Koop nu wel iets bewuster dan vroegah en weet beter wat ik mooi en interessant vind. Verder zijn het bij mij ook een beetje vlagen. Ik heb meerdere hobbies/interesses en soms ben ik een tijdje wat meer met horloges bezig en dan na een tijdje word ik weer helemaal in beslag genomen door een van de andere hobbies. Dus af en toe heb ik even een ‘horlogebreak’, zeg maar. Da’s maar goed ook, anders kocht ik waarschijnlijk minstens 12 horloges per jaar. :anguished: Maar er zijn sowieso nog wel wat bestaande modellen of soorten horloges die ik wil hebben. En daarnaast brengen die sluwe horlogefabrikanten ook nog regelmatig leuke nieuwe modellen uit; de boeven! :wink: Dus waarschijnlijk blijf ik de rest van m’n leven naar nieuwe horloges verlangen… Nou ja, beter dit dan aan de coke. :grinning:

4 likes

2 likes

Genoeg: “voldoende, in een hoeveelheid die niet te veel en niet te weinig is”

Zo beschouwd is 1 horloge genoeg. Je kunt de tijd aflezen, en je hebt er dus geen te weinig.

Wil je heel precies de tijd weten, zul je er dus een 2e bij moeten hebben. Ten eerste als reserve als nr 1 het niet doet, en ten tweede om vast te kunnen stellen dat nr 1 juist loopt (nr 2 zou dus bij voorkeur een radiocontrolled moeten zijn).
Dan zijn 2 horloges eigenlijk genoeg.

Tenslotte: wil je voor verschillende gelegenheden, stemmingen of kledingstukken een bijpassend horloge hebben, dan is genoeg feitelijk eindeloos :smile:

Gewoon doen wat je leuk vindt dus!
(Ben zelf terug gegaan naar 19, en dat worden er mss ook wel minder)

1 like

Tja, goede vraag… Ik stil de honger door tussentijds goedkope(re) horloges te kopen en wat te sparen. En na verloop van tijd gaan die goedkope klokkies er weer uit om samen met het spaarbedrag de wat duurdere klok te ‘upgraden’. Dat is de theorie. Van een upgrade is het echter nog niet gekomen van klokkies bijkopen wel :smiley:.

1 like

Same here. Denk ik klaar te zijn, dan komt opeens weer een itch.