Het is genoeg als je er geen nieuwe bijkoopt, terwijl je er wel het geld voor hebt.
(Eh…bij mij is het net andersom )
Wanneer is de WIS het meest radeloos?
Als hij met de volgende keuze bezig is…4 van 2 of 2 van 4…
komende week de SAHH dan worden we allemaal weer gekieteld om er weer in te trappen… zelf uiteraard ook even kijken…
Hier ook soms enige sprake van dilemma: de watchwinder en de horlogedoos tellen samen inmiddels meer dan genoeg voor twee weken elke dag een andere klok. Van ‘gewoon wat reasonably priced spul’ tot aan duurder. Een nieuwe is nog onderweg. Telkens bedenk ik: er moet nu echt eens iets weg, maar dat is dan toch om iets anders te gaan terugkopen. Het leuke vind ik zelf nog dat ik met mijn duurste klok niet persé blijer ben wanneer ik hem draag dan met mijn goedkoopste. Het gaat mij om het gevoel dat ik bij een horlogej heb en daarom blijkt het in praktijk ook lastig om niets nieuws te kopen. Beetje verzamelen, leuk toch?
Zucht, zo waar…
Ik ken leden hier, die daar een “grafhekel” aan hebben en noemen het geen hommages (wat het zijn) maar replica’s…
True, een hommage of een replica is een dunne maar wel heel erg duidelijke scheidingslijn.
True, ik heb al twee keer een hommage gekocht, maar vanaf moment dat ik hem om heb voelt ie niet goed. Eentje als kado weggegeven en de andere doorverkocht.
Ik blijf maar af van hommages.
In feite, als je een windows computer gebruikt, gebruik je al een product, waarvan de desktop omgeving is gebaseerd op Apple’s besturingssysteem destijds (en zelfs later nog, zelfs bewezen) en zo heb je honderdduizenden voorbeelden van fabrikanten die andermans spullen imiteren/nabootsen. De ene doet dat meer dan een ander. En op horlogegebied alleen als je ongelimiteerd geld hebt, kun je de “originals” aanschaffen.
Ik vermoed zelfs, dat de horloges die jij bezit, al eerder eens door andere fabrikanten zijn bedacht en dat die van jou daarop gebaseerd zijn.
Hier al jaren aan de klokjes. Is een virus, wel een kostbare als je niet uitkijkt Hobby kost geld en afhankelijk van mijn stemming een bepaald horloge dragen waar ik dan van kan genieten of blij van wordt, ja dat blijf ik graag doen hoor!
Ik probeerde op 12 te blijven (had een 10 horloge doos) , maar toen kocht mijn vrouw!!! … Een nieuwe 10 horloge doos erbij voor mij. Tja… geen houden meer aan.
Overigens probeer ik een lijn erin te houden. Russische leger horloges jaren 80/90 en Omega’s jaren 70. Ik denk ook wel eens ik moet ze allemaal lopende houden. Dus ooit een beurt laten geven. Hebben jullie dat nooit?
Misschien ligt het meer aan mijn beweegreden om die hommages te kopen. Of ik koop steeds de verkeerde hommage
De duizenden hommages zijn er voor mij de oorzaak van, dat ik een hekel heb gekregen aan de sub… Zelfs aan de zgn. mercedes wijzer. Dat ligt niet aan het bekende ontwerp, maar aan de hommages erop!
FF weer on topic
Ik heb echt mijn best gedaan om het RupsjeNooitGenoeg-effect te beteugelen, maar ik merk bij mezelf dat ik dat in de basis eigenlijk niet voor elkaar krijg. Het is nooit genoeg!!! Op het moment dat het nieuwe horloge is gearriveerd, begint de Hunt naar iets nieuws opnieuw. Ik slaag er telkens opnieuw in om enthousiast te worden van “nieuwe” horlogedoelen. Het aantal horloges heb ik nu wel gelimiteerd, maar dat stelt me dan weer voor persoonlijke dilemma’s… Ik heb ook bewust een “wachttijd” van 2 a 3 weken ingebouwd. Soms, heeeeeeeel soms waait het over
De enige manier lijkt om niet meer naar horloges te kijken Dan kom ik niet meer in de verleiding…